פולקסווגן באד-אי, החבר החשמלי שלכם
המיניוואן החשמלי של פולקסווגן מציע 306 כ"ס וטווח נסיעה של עד 533 ק"מ בין טעינות, ויגיע לייצור עוד לפני תום העשור
במקום דיזל מזהם - מנועים חשמליים. פולקסווגן חשפה בפתח תערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס, את הבאד-אי (BUDD-e, שיבוש של המלה Buddy, חבר). זהו מיניוואן מעט גדול מהטוראן וקטן מהטרנספורטר, שמבוסס על פלטפורמת מכוניות חשמליות חדשה שתשמש שורה של דגמים עתידיים.
הבאד-אי מציע בסיס גלגלים נדיב מאוד של 315 ס"מ, בדומה למכונית פאר - אך אורכו הכללי עומד על 460 ס"מ בלבד, בדומה למשפחתית הקומפקטית סקודה אוקטביה. רובו 194 ס"מ וגובהו 183.5 ס"מ, והוא מצויד בחישוקי "21.
חשיפת הבאד-אי ב-CES:
הרכב החדש, שצפוי להגיע לייצור עוד לפני שנת 2019, מציע צמד מנועים חשמליים: 136 כ"ס ו-20.4 קג"מ במנוע שמניע את הגלגלים הקדמיים, 170 כ"ס ו-29.5 קג"מ במנוע שמניע את הגלגלים האחוריים. יחד הם יוצרים הנעה כפולה ומספקים עד 306 כ"ס. לרכב מצברים בעלי קיבולת גבוהה מאוד של 92.4 קילו-וואט שעה, ותודות לכך גם טווח נסיעה מרשים - 375 ק"מ בין טעינות במבחן ה-EPA האמריקאי, 533 ק"מ בתקן האיחוד האירופי.
על-פי פולקסווגן, טעינת המצברים מ-0 ל-80 אחוזים תארוך חצי שעה באמצעות שקע 150 קילו-וואט. זמן הטעינה הנדרש ל-100% לא פורסם בשלב זה. הרכב החדש מאיץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 6.9 שניות ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש.
רכב התצוגה משמש גם במה לרעיונות חדשים בתחום הקישוריות ותאי הנוסעים. בין היתר פולקסווגן מציינת שנוסעי הבאד-אי יוכלו להתחבר בזמן הנסיעה לבית חכם ולשלוט בו מרחוק, לתכנת שירים שיופעלו אוטומטית בנקודות שונות של הנסיעה לטובת האווירה המושלמת ולפתוח את הדלתות בעזרת מחוות יד (בלי מגע פיזי). לרכב גם תא נוסעי מודולרי עם ספסל ומסך בגודל "34, כדי לצפות יחד בסרטים בזמן חניה.
פלטפורמת הבאד-אי מכונה "MEB" - קיצור של Modularen Elekrisch Baukasten, פלטפורמת חשמליות מודולרית בתרגום חופשי. היא צפויה לשמש מלבד את הגרסה הסדרתית של הבאד-אי גם מכוניות נוספות של הקונצרן - בהן דגמים סדרתי על בסיס פורשה מישן-אי ואודי אי-טרון קוואטרו.

