שתף קטע נבחר

שוקלים ללמוד בירושלים? בואו לגלות מהי השכונה שהכי תתאים לאופי הסטודנטיאלי שלכם

ירושלים מלאה בסטודנטים הלומדים במוסדות האקדמיים המובילים של העיר. אך מיהם הסטודנטים שמגיעים לכל אחת מהשכונות בעיר? גיבשנו עבורכם את המדריך שיתאים את השכונה המתאימה ביותר עבורכם, על פי האופי הייחודי של כל שכונה ואוכלוסיית הסטודנטים שמגיעה לגור בה. מהי השכונה שבה תבלו את התואר? כנסו וגלו

ירושלים היא עיר מלאת פעילות סטודנטיאלית, במיוחד סביב הקמפוסים השונים ומוקדי התרבות של העיר. סטודנטים המגיעים ללמוד בעיר רוצים לחיות בשכונה המתאימה לאופי שלהם, ובדיוק לשם כך אנחנו כאן - המדריך שגיבשנו חושף את הקסם המיוחד של כל שכונה ואת אופי הסטודנטים המגיעים לגור בה - על מנת שתוכלו לבחור בחוכמה את השכונה הבאה שלכם.

 

הסטודנטים של ירושלים נוטים לגור בסמוך למוסד הלימודים שלהם, ביניהם קמפוס הר הצופים וקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית, בצלאל, מכללת הדסה, סם שפיגל, תיאטרון חזותי, מכללה להנדסה, מכון לב, מרכז אקדמי שלם, מכון כרם, דויד ילין, האקדמיה למוסיקה ומחול, הקריה האקדמית אונו, מוסררה ועוד. אך מעבר לכך, הסטודנטים של ירושלים נוטים להתקבץ בשכונה שמתאימה לאופי שלהם - בין אם הם מחפשים לבלות כל לילה, לחרוש למבחנים עד צאת הנשמה, או לנהל דיונים פילוסופיים עם זרים מוחלטים.

 

רק נאמר להגנתנו, שנאלצנו לעשות הכללות מפליגות למדי על מנת לגבש את המדריך, כך שכל סטודנט, מכל סוג, מין ואופי יכול למצוא את עצמו בכל אחת מהשכונות המקסימות של ירושלים. נצא לדרך?

 

מרכז העיר – למי שרוצה להיות במרכז העניינים 7/24

אופי הסטודנטים הגרים באזור מרכז העיר נובע מהכינוי של השכונה: מדובר בעיקר בסטודנטים שרוצים להיות במרכז העניינים, קרובים לכל מוקדי התרבות, הקניות וההתרחשויות.

 

ריכוז בתי הקפה, המועדונים, החנויות ובתי העסק הופך את מרכז העיר למוקד משיכה עבור סטודנטים מכל קצוות העיר, שמגיעים לאזור לפחות פעם בשבוע. תושבי השכונה, לעומת זאת, חיים את המרכז באופן יום-יומי, והם יכולים לקפוץ לבירה בפאב השכונתי בכל רגע נתון.

 

אחת הסיבות המרכזיות למגורים במרכז העיר היא הרצון לנוע בעיר כמה שפחות - כשחיים במרכז העיר, הכל קרוב. החל מהסופרמרקט, השוק, דרך משרדי הרשויות השונים, חדר הכושר, התחבורה הציבורית ועד הדיסקוטק הקבוע - כולם נמצאים במרחק הליכה.

 

בתי הקפה בשכונה רבים ומגוונים, ביניהם שווה לציין את 'עץ קפה', קפה קדוש (לבראנצ' של שישי), 'עלמא' ועוד. הפאבים הפופולאריים בקרב סטודנטים בשכונה הם 'בלו הול', גטסבי וחצי-תוכי. דאנס בר 'הצעצוע' פופולארי במיוחד בקרב הסטודנטים.

 (צילום: רוני שיאון) (צילום: רוני שיאון)
(צילום: רוני שיאון)
 

 

רחביה - מעוז הזוגות הרציניים

רחביה מצליחה ליהנות משילוב של מספר יתרונות, שהופכים אותה לפופולארית בקרב סטודנטים. מצד אחד, היא נמצאת במיקום מרכזי והכל נמצא במרחק הליכה (מרכז העיר, השוק, עמק רפאים), ומצד שני, יש בשכונה חנייה, והאווירה בה שקטה במיוחד.

מאפיינים אלו הובילו את רחביה להיות מעוזם של הזוגות הרציניים - אותם סטודנטים הרוצים לגור ביחד בדירה שקטה בשכונה מיושבת, ולרוב מחזיקים ברכב, אם לא שניים.

 

רחביה נחשבת שכונה יחסית יוקרתית, כך שניתן למצוא בה משפחות ותיקות, עולים ממוצא אנגלו-סקסי, חובשי כיפה, אנשי אקדמיה ורוח - וכמובן השכנים המפורסמים ביותר במדינה, ראש הממשלה ונשיא המדינה. אופי התושבים המקומיים מקרין על האופי הכללי של השכונה, וגם על סוג הסטודנטים שמגיעים לגור בה.

 

העבודה שמדובר בסטודנטים רציניים לא אומרת שאין מקומות בילוי עם אווירה סטודנטיאלית שמחה: ה-Wino על רחוב עזה מציעה קהל מגוון ויין טוב, ה'ראש בר' הוא בר שכונתי במלוא מובן המילה, בר היין של אסף גרניט מציע תפריט אוכל עשיר ותפריט אלכוהול משובח. בתי הקפה המובילים הם קפה יהושוע, הקרוסלה, קפה פריז וקפה עזה 40.

 

 (צילום: תומר זמורה) (צילום: תומר זמורה)
(צילום: תומר זמורה)
 

נחלאות - היכן שהאמנות והרוחניות נושבות בסמטאות

נחלאות היא אחד ממוקדי המשיכה המרכזיים של סטודנטים בירושלים, ויש הטוענים שהיא מלכת שכונות הסטודנטים של העיר, מבחינת האוכלוסייה המגניבה והצעירה שלה. השכונה מציעה קרבה לשוק מחנה יהודה, שם ניתן להצטייד בקניות זולות וטריות, לצד חיי לילה מפותחים שנפרשים בשוק לאחר סגירת הדוכנים.

 

לכן, נחלאות מושכת אליה סטודנטים רבים שרוצים לשמור על אווירה חברתית צעירה ונינוחה. הסטודנטים של נחלאות הם מצד אחד ה"אומנותיים" מבצלאל, סם שפיגל וכד', ומצד שני אלה הנמצאים "חצי רגל בהודו", שרוצים בעיקר להירגע בסוף כל יום לימודים, לשבת בפאב באמצע השוק ולנהל דיונים פילוסופיים.

 

 (צילום: יחצ) (צילום: יחצ)
(צילום: יחצ)

המקומות המומלצים בשכונה, בהם תוכלו לחזות באוכלוסיית הסטודנטים המקומית ולהבין את האופי הייחודי של השכונה, הם בר "השוקא" וה-"פרדי למון", פאב "השכונה" שהוקם על ידי סטודנטים ועבור סטודנטים, פאב החמישי במאי, קזינו דה פריז ופאב "התחריר" שמהווה מרכז לסצנה הפופולארית של תרבות מזרחית איכותית. בתי הקפה של השכונה הם "בצלאל", קפה Y וקפה נוקטורנו.

 

כחלק מהאופי הצעיר והפעיל של השכונה, היא מתגאה גם בקבוצת פייסבוק פעילה במיוחד של יותר מ-10,000 חברים, בה ניתן למצוא הכל מהכל: החל מדוג-סיטינג, בקשה להשקות את העציצים בחופשת סמסטר, דרך מקום לישון בו לסופ"ש ועד המתכון לחריימה שאתם חייבים, חייבים, חייבים לנסות. מי שיהיה מספיק ראוי לכך- ימצא את דרכו לקבוצת הוואטספ היוקרתית והמצומצמת יותר.

 

 (צילום: רוני שיאון) (צילום: רוני שיאון)
(צילום: רוני שיאון)
  

קטמון – הכל לטובה. ברוך השם

קטמון הוא שכונה עם אופי מיוחד, ושילוב ייחודי בין סוגי סטודנטים. מצד אחד, הקרבה לקמפוס של גבעת רם מביאה לשכונה את ה"חנונים" של הפקולטות למדעים מדויקים. מצד שני, שכר הדירה השפוי (יחד עם אפשרות למלגה), מושך סטודנטים אמנותיים שחיים על סיגריות וקפה והפרוטה אינה בכיסם, ומצד שלישי, האווירה השקטה מושכת סטודנטים שלא אכפת להם המרחק ומחפשים בעיקר ביתיות ושקט. ואם לא הספיק לכם, קטמון היא גם הביצה הבלתי רשמית של אוכלוסיית הסטודנטים בעלי הכיפות הסרוגות.

 (צילום: יחצ) (צילום: יחצ)
(צילום: יחצ)
 

האופי של השכונה מתבטא גם במקומות שהיא מציעה לסטודנטים, בין היתר המאכל הרשמי של הסטודנטים, פיצה – אותה כדאי לקנות ב"פיצה קטמון" וב"פיצה מיי". החומוס הטוב בשכונה הוא "בין עזה לברלין", הממוקם בין קטמון לרחביה.

על מנת למלא את הדירה ואת הנפש, ניתן למצוא ברחוב הפלמ"ח חנויות ספרים יד שניה, יחד עם פיצ'פקעס וחפצים מגניבים אחרים. בשכונה קיימות גם פיצוציות העובדות 24/6 (המצאה ירושלמית כשרה), בהן אפשר להצטייד במזון גם באמצע הלילה. את מקומות הבילוי תוכלו למצוא ברחוב עזה, העובר בין קטמון לרחביה.

 

 (צילום: יחצ) (צילום: יחצ)
(צילום: יחצ)
 

הגבעה הצרפתית- סטודנטים שנה א' ומי שחשוב לו להגיע מהר ללימודים

היתרון המשמעותי והברור ביותר של שכונת הגבעה הצרפתית, הוא הקרבה לקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית.

 

לכן, גם האופי של הסטודנטים הגרים בשכונה מתרכז סביב יתרון זה - מדובר לרוב על סטודנטים המתייחסים ברצינות ללימודים, שחשוב להם להיות ליד האוניברסיטה, ולא מוכנים לקחת אוטובוס צפוף בכל יום רק בשביל להיות קרובים למקומות הבילוי.

 

חלק ניכר מתוך אוכלוסיית הסטודנטים בשכונה הוא סטודנטים שנה א', שרואים במגורי ליד האוניברסיטה בתור יתרון. רבים מהם עוברים דירה בסוף השנה הראשונה, ומשאירים את הדירות הפנויות לסטודנטים הטריים שמגיעים ללמוד בקמפוס.

 

בנוסף, מחירי השכירות בשכונה נמוכים יחסית לשכונות הפופולאריות במרכז העיר, ועבור בעלי רכב קורצת גם הסמיכות לכביש 1, המאפשרת הגעה מהירה והימנעות מפקקים בשעות העומס.

 

למרות התדמית המיושבת והרצינית של השכונה, גם בה החלה להירשם סצנה של בילוי בשנים האחרונות. פאב ה"איינשטיין" מציעה בירות מיוחדות, קפה "יודה" במרכז המסחרי עורך ליין בירה ללא תחתית, ובמועדון ה"ארטישוק" מציעים אלכוהול במחירי עלות.

 (צילום: יחצ) (צילום: יחצ)
(צילום: יחצ)

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, מספר כי "לכל שכונה בירושלים אווירה ייחודית משלה, ניחוח שונה ואופי אחר, המאפשר לכל אחד למצוא את מה שהכי מתאים לו ויוצר יחד את העיר המיוחדת הזו. לגור בירושלים זה להיות חלק משכונה, חלק מקהילה שמשאירה בנו חותם עמוק ומעצבת את דרכנו. אני מבטיח לסטודנטים שיבואו ללמוד בירושלים שתתאהבו בכל שכונה שבה תבחרו לגור".

 

אם כן, אין ספק שלכל שכונה בירושלים יש את האופי המיוחד והייחודי רק לה. כאשר באים לבחור מקום מגורים, חשוב להבין מהם הדברים שחשובים לכם באמת בחיי היום-יום, ולהצטרף לקהילה שהכי מתאימה לכם מתוך מגוון האפשרויות. זכרו, ירושלים פנים רבות לה, ובכל שכונה ניתן למצוא את השכנים, הקהילה והחברים שיעזרו לכם ליהנות במהלך הלימודים ולשרוד את התואר בכבוד.

 

אתם מוזמנים לסייר בשכונות העיר, להרגיש את האוויר הצלול של ירושלים, לספוג קצת מהקסם הייחודי של העיר הזו, ולהתחיל לבנות את העתיד שלכם מאחורי קירות האבן הירושלמית באחד מבנייני העיר. ברוכים הבאים!

 

'עיר אקדמיה' הוא מיזם ייחודי הפועל ברשות לפיתוח ירושלים ובשיתוף עם משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים. מטרת המיזם היא יצירה של חוויית לימודים ייחודית בירושלים, על בסיס שיתוף פעולה בין הרשות המקומית לבין המוסדות האקדמיים. המיזם תומך בפיתוח התשתית האקדמית בעיר, פעילויות בתחומי תרבות, בילוי ופנאי, מטפח חיי קהילה בקרב אוכלוסיית הסטודנטים, מציע התמחות מקצועית וניסיון תעסוקתי בתחום הלימוד, ומאפשר לסטודנטים ללמוד בכמה מוסדות אקדמיים במקביל.

 

 

 (צילום: תומר זמורה) (צילום: תומר זמורה)
(צילום: תומר זמורה)
 

 

רוצים לדעת עוד על השכונות בעיר ועל הפעילויות המיוחדות לסטודנטים? היכנסו וגלו>>  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומר זמורה
שכונת מוסררה ירושלים
צילום: תומר זמורה
מומלצים