שתף קטע נבחר

מאלופי עולם ועד מסלול לכל המשפחה - מרתון ירושלים הקרוב הוא חוויה ספורטיבית בינלאומית

מרתון ירושלים הקרוב, שייערך ב-17.3, יעמוד השנה בסימן 50 שנים לאיחוד ירושלים, והוא צפוי להיות המרתון הגדול ביותר אי פעם בעיר הבירה. עם יותר מ-30,000 רצים, מסלול משפחות ייחודי ואלפי תיירים שיגיעו מכל קצוות תבל - המרתון הוא חוויה ירושלמית שמזניקה את העיר קדימה

היכונו לחוויה ספורטיבית שאין דומה לה - מרתון Winner ירושלים הבינלאומי השביעי יתרחש השנה ב-17.3, והוא צפוי להיות גדול יותר מאי פעם. עם למעלה מ-30,000 משתתפים, כ-8,000 תיירים נכנסים ומסלול משפחות ייחודי, המרתון צפוי להציף את העיר באווירה חגיגית וספורטיבית במיוחד - עבור התושבים, המשתתפים והעסקים בעיר.

 

 (צילום: עיריית ירושלים) (צילום: עיריית ירושלים)
(צילום: עיריית ירושלים)

בעיריית ירושלים מציינים בגאווה שמספר התיירים מחו"ל זינק השנה בכ-50% לעומת המרתון של שנה שעברה, ועל פי ההערכות הכנסות המרתון יעמדו השנה על כ-14 מיליון שקל, אשר ישמשו לרווחת תושבי העיר, ויגיעו בין השאר כתוצאה מזינוק במספר הלינות בבתי המלון בעיר, שיעמוד השנה על כ-10,000.

 

מאז התחיל המרתון לפני 6 שנים, הכניס מרתון ירושלים יותר מ-60 מיליון שקל שהוזרמו לרווחת תושבי העיר - כתוצאה של הכנסה ישירה מלינות, הגעה למוסדות תרבות, עלייה במחזור העסקים ועוד. 

 

מגוון מסלולים לכל המשפחה, ומסלולים ייחודיים רק לירושלים

 

עשרות אלפי משתתפי המרתון יוכלו לבחור השנה ממגוון מקצים ובהם: מרתון מלא (42.2 ק"מ), חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ, 5 ק"מ תחרותי; 5 ק"מ עממי.

ההרשמה מסתיימת ב-10.3, כך שכדאי מאוד להירשם ולשריין את ההשתתפות שלכם באירוע הספורטיבי הגדול והמרגש של ירושלים.

 

המסלולים המעניינים והבולטים ביותר הם המסלולים הייחודיים לירושלים, שמדגישים את אופייה המיוחד של העיר בארץ ובעולם כולו – המסלול הראשון הוא מסלול הקהילות והצדקה (800 מ') הגדול בישראל, בו צפויים להקדיש את כ-6,000 רצים את ריצתם לאחת מהעמותות החברתיות השותפות למרתון.


 (צילום: עיריית ירושלים) (צילום: עיריית ירושלים)
(צילום: עיריית ירושלים)
 

אחד מהרצים שייקחו חלק במסלול הוא הג'ודוקא זוכה המדליה האולימפית אורי ששון, שירוץ עבור עמותות "שלווה". "ארגון שלווה יקר מאד לליבי ובמרתון ירושלים אוביל את קבוצת הרצים של שלוה במרוץ הקהילות המסורתי. הארגון הוקם לפני 26 שנים מתוך האמונה כי האחריות לדאוג לאנשים עם מוגבלויות אינה צריכה ליפול רק על המשפחה בה נולדו", אומר ששון. "ראייה זו מאד מתחברת אליי ובשנה האחרונה נרתמתי לעזרת שלווה ושמחתי לתרום את חליפת הג'ודו מהמשחקים האולימפיים שלי כדי לעזור לאלה הזקוקים וראויים לתמיכת הקהילה ומעוניינים להיות חלק ממנה".

 

עוד מסלול ייחודי לירושלים הוא מסלול המשפחות. אורכו של המסלול הוא 1.7 ק"מ, והוא עובר בין נופיה הקסומים של עיר הבירה. המטרה העיקרית שלו, מלבד פעילות ספורטיבית, כמובן, היא גיבוש וחוויה משפחתית משותפת. עילית בן נון (46) ממודיעין תיקח חלק במסלול יחד עם אחיה ושני בניה: "מרתון ירושלים מציע מסלול מאתגר ומהנה, ואנחנו נרוץ כחלק מגיבוש משפחתי. אחי, שהוא חובב ריצה, רוצה להנחיל לבנים שלי את אהבת הריצה דרך מרוץ זה".

 

גם יונתן גרינברג (38) מירושלים ירוץ במסלול הייחודי יחד עם שלושת ילדיו: "אני מאוד אוהב את ירושלים ואת האווירה שבה. אני בעיקר אוהב את העובדה שכל מסלול בירושלים מכיל בתוכו נוף או סגנון מיוחדים, וכן את המגוון האנושי שמצליח לחיות יחדיו באותו המקום".

 

 (צילום: עיריית ירושלים) (צילום: עיריית ירושלים)
(צילום: עיריית ירושלים)
 

מרתון ירושלים – אירוע בינלאומי וחובק עולם

 

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, מדגיש לקראת המרתון את היותו אירוע שכבר ממזמן הפך לבינלאומי וחובק עולם.

 

"הרכבת האווירית הצפויה להגיע לבירה היא הבעת האמון הטובה ביותר בירושלים ובמדינת ישראל. אנו עדים לשיא של כל הזמנים בהתעניינות העולם במרתון והדבר מרגש במיוחד שכן השנה אנו מצדיעים ל 50 שנות איחוד העיר. בחרנו להשיק את המרתון בטיילת ארמון הנציב, בה הכה הטרור לאחרונה, כי זו התשובה הטובה ביותר למבקשים לפגוע בשגרת חיינו – למעלה מ 30,000 רצים, יותר מבכל שנה אחרת, וזינוק של יותר מ 50% במספר הרצים מחו"ל. זה הוא הניצחון הגדול ביותר שלנו. מרתון ווינר ירושלים הפך לאירוע ספורטיבי בינ"ל מהשורה הראשונה, שמכניס מיליוני שקלים לטובת העסקים המקומיים ולרווחת תושבי העיר וששם את ירושלים על ראש שמחת העולם".

 

 (צילום: עיריית ירושלים) (צילום: עיריית ירושלים)
(צילום: עיריית ירושלים)
 

והבונוס - הטבות בריאות וטעימות למשתתפים במגוון עסקים בעיר

 

לכבוד המרתון של השנה, הודיעה עיריית ירושלים על יוזמה חדשה הכוללת שיתוף פעולה עם העסקים הירושלמים הממוקמים בצמוד למסלול המרתון. במסגרת שיתוף הפעולה, יינתנו במהלך כל שבוע המרתון הטבות מיוחדות בהנחות של עד 70% למשתתפים במרתון בבתי העסק, עם דגש על מזון בריא ומזין: שייקים של בריאות, ארוחות בוקר בריאות, סלטי בריאות, ארוחות פסטה והטבות נוספות.

 

שיתוף הפעולה נוצר מתוך מטרה לסייע ולעודד עסקים מקומיים לקחת חלק בחגיגת מרתון ירושלים ולמשוך לקוחות וקונים. פירוט ההטבות נמצא באפליקציה העירונית "ירושלמי", יחד עם מידע על כל האטרקציות בעיר.

 

ההרשמה פתוחה עד ה-10.3, מהרו להירשם! לפרטים והרשמה>>

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עיריית ירושלים
מרתון ירושלים
צילום: עיריית ירושלים
מומלצים