שתף קטע נבחר

מבלינלי ועד שרדר: כל כוכבי ה-NBA שמגיעים ליורובאסקט הראשון בישראל - איזה מפגש אסור לכם לפספס?

בעוד מספר שבועות צפויה היסטוריה - אליפות אירופה בכדורסל תגיע לראשונה בישראל, ומשחקי הבית ה"ישראלי" ייערכו בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. מיהם כוכבי ה-NBA שמגיעים אלינו לביקור? מי המרוויח הגדול ומי אלוף ה-NBA שמגיע לטורניר ועומד לשחק עם עומרי כספי בשנה הקרובה?

לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, ישראל עומדת לארח טורניר ספורט גדול, כשתארח חלק ממשחקי אליפות אירופה בכדורסל, היורובאסקט, החל מה-31 באוגוסט.

 

ההודעה על בחירתה של ישראל בתור אחת ממארחות הטורניר פורסמה כבר לפני שנתיים, ומאז עובדת חברת קומטק האחראית על הפקת האירוע, יחד עם גורמים רבים בישראל כמו איגוד הכדורסל ועיריית תל אביב, על כל הפרטים הקטנים כדי לספק לקהל חוויית כדורסל בלתי נשכחת.

 

עבור אוהדי כדורסל רבים בישראל, מדובר במאורע היסטורי: עשרות שחקני כדורסל מהטובים ביבשת עומדים להגיע ולהיאבק על התואר הנכסף, וביניהם גם שחקני נבחרת ישראל, כמובן. מיהם שחקני הליגה הטובה בעולם העומדים להגיע בעוד מספר שבועות?

 

אם היינו כותבים את הכתבה הזו לפני שבוע, הכוכב והמרוויח הגדול ביותר שהיה מתוכנן להגיע היה דנילו גלינארי, שחקן נבחרת איטליה, שחתם לאחרונה על חוזה של קרוב ל-65 מיליון דולר ל-3 שנים עם הלוס אנג'לס קליפרס. אך מאז גלינארי שבר את ידו במשחק הכנה, כך שהוא יפספס את הטורניר ולא יוכל לעזור לאיטליה לזכות בתואר.

  

המחליף של נוביצקי? דניס שרדר - הכוכב העולה של נבחרת גרמניה

את מקומו של גלינארי בתור השחקן עם השכר הגבוה ביותר שמגיע אלינו, תפס לא אחר מאשר הכוכב הצעיר של נבחרת גרמניה, דניס שרדר, שחתום על חוזה של 70 מיליון דולר ל-4 שנים. שרדר בן ה-23 מככב בקבוצת אטלנטה הוקס ב-4 השנים האחרונות, אחרי שנבחר במקום ה-17 בדראפט 2013 על ידי ההוקס.

 

 (צילום: DBB/Camera 4) (צילום: DBB/Camera 4)
(צילום: DBB/Camera 4)

אחרי שזכה בתואר השחקן העיר המצטיין של העונה בליגה הגרמנית, הגיע ל-NBA שם קידם את מעמדו בכל שנה, עד למעמד כוכב העל של ההוקס, עם ממוצעים של 17.9 נקודות ו-6.3 אסיסטים במשחק בעונה שעברה.

 

שני שחקנים נוספים של נבחרת גרמניה צפויים להתחיל את קריירת ה-NBA שלהם בעונה הקרובה: דניאל תייס, ששיחק בבאמברג וחתם בבוסטון סלטיקס, לצד מקסי קלבר ששיחק בבאיירן מינכן וחתם בדאלאס מאבריקס לעונה הקרובה.

 

 (צילום: DBB/Camera 4) (צילום: DBB/Camera 4)
(צילום: DBB/Camera 4)
  

איטליה לא מוותרת – האם נציג ה-NBA בלינלי יוביל אותה עד הסוף?

שרדר יפגוש במשחקי היורובאסקט בישראל את מי שישחק איתו בעונה הקרובה באטלנטה הוקס, מרקו בלינלי. בלינלי בן ה-31 מחזיק ברקורד מרשים של 10 עונות בליגה הטובה בעולם, אחרי שנבחר במקום ה-18 בדראפט של 2007 על ידי גולדן סטייט ווריורס.

 

בלינלי משמש בתור שחקן רוטציה ותיק ויעיל ב-NBA, ובמעבר האחרון שלו לאטלנטה שדרג את שכרו ל-6.6 מיליון לעונה.

 

 (צילום: FIP) (צילום: FIP)
(צילום: FIP)
 

נבחרת ליטא מציגה: נציג NBA ובנו של גדול שחקני הנבחרת

ליטא ידועה בתור יצרנית של שחקני כדורסל מעולים, והמסורת נמשכת גם בעונה הקרובה בליגת ה-NBA. בעל השכר הגדול ביותר בנבחרת הוא יונס ולצ'יונאס, שחקן טורונטו ראפטורס מאז 2012, שנבחר במקום ה-5 בדראפט 2011. ולצ'יונאס חתום על חוזה מכובד ביותר של 64 מיליון דולר ל-4 שנים.

 

עם זאת, שחקן ה-NBA המעניין ביותר בנבחרת הוא ללא ספק דומנטאס סאבוניס, בנו של כדורסלן העבר המפואר של נבחרות ברית המועצות וליטא, ארווידאס סאבוניס.

סאבוניס הצעיר, שמתנשא לגובה של 2.08 מטר, ישחק בקבוצת אינדיאנה פייסרס בשנה הקרובה. סאבוניס נבחר במקום ה-11 בדראפט של 2016 על ידי אורלנדו מג'יק והועבר לאוקלהומה סיטי ת'אנדר. את העונה החולפת לצידו של הסופרסטאר ראסל ווסטברוק העביר הליטאי הצעיר עם ממוצעים של 5.9 נקודות ו-3.6 ריבאונדים למשחק.

 

שחקני NBA נוספים בנבחרת הם מינדאוגאס קוזמינסקאס בן ה-27, הסנטר של הניו יורק ניקס, שרשם ממוצע של 6.3 נקודות בעונה שעברה, ודונטאס מוטיונאס, ששיחק 4 עונות ביוסטון רוקטס ובעונה האחרונה בניו אורלינס פליקנס.

 

 (צילום: Ray Vyšniauskas) (צילום: Ray Vyšniauskas)
(צילום: Ray Vyšniauskas)
 

גם לאוקראינה יש נציגים מהליגה הטובה בעולם

גם לאוקראינה, אחת מהאנדרדוגיות של הבית הישראלי, יש נציגים ב-NBA. אלכס לן, בן 24 ועם גובה של 2.16 מטר, הוא הסנטר הדומיננטי של פיניקס סאנס ב-4 השנים האחרונות. הוא נבחר במקום ה-5 בדראפט 2013 והפך להיות האוקראיני השישי בהיסטוריה של ה-NBA והאוקראיני במקום הגבוה ביותר בדראפט אי פעם.

 

אחרי שהרוויח 4.8 מיליון דולר בעונה האחרונה, לן הוא כעת שחקן חופשי, לאחר שקיבל הצעה מהסאנס ועדיין לא השיב לה. יש קבוצה ישראלית שמעוניינת להרים את הכפפה?

 

אלוף ה-NBA הטרי מגיע לשחק נגד ישראל והחבר שלו לקבוצה

אפילו לנבחרת גאורגיה הצנועה יש נציג ב-NBA, ולא סתם נציג, אלא אלוף ה-NBA הטרי, זאזה פאצ'וליה, בן 33, הסנטר של גולדן סטייס ווריורס. פאצ'וליה הוא אחד הכדורסלנים האהודים ביותר בקרב הקהל בגיאורגיה, ויעידו על כך המוני ההצבעות שהוא מקבל לקראת כל משחק אולסטאר, אשר מגיעות ממדינת הבית שלו וכמעט ומכניסות אותו למשחק היוקרתי.

 

פאצ'וליה נבחר במקום ה-42 בדראפט 2003, ומאז הספיק לשחק באורלנדו מג'יק, מילווקי באקס, אטלנטה הוקס ודאלאס מאבריקס. פאצ'וליה חתום בווריורס גם לשנה הבאה, והוא יקבל סכום צנוע של כ-3.5 מיליון דולר על הזכות לשחק לצד הכוכבים הגדולים ביותר בעולם נכון לעכשיו.

 

 (צילום: Beso Elbakidze) (צילום: Beso Elbakidze)
(צילום: Beso Elbakidze)
 

מה יש לישראל להציע נגד כל הכוכבים?

בנוסף לסוללת השחקנים שמככבים בליגה הטובה בעולם וישחקו בישראל בסוף החודש, מגיע לישראל עוד שחקן NBA מסקרן, שעומד לשחק באלופת ה-NBA ואחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה שלה: עומרי כספי, שחתם לאחרונה בגולדן סטייט ווריורס לעונה הקרובה. אבל הוא כבר שווה כתבה משל עצמו.

 

אתם מוזמנים להצטרף לחוויית כדורסל חד פעמית ביורובאסקט 2017 בישראל, ולצפות בכל הכוכבים של אירופה וה-NBA. 

 

רוצים לקחת חלק מההיסטוריה? הזמינו כרטיסים למשחקים החמים של יורו באסקט 2017>>

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Ray Vyšniauskas
כוכבי ה-NMA מגיעים ליורובאסקט בישראל
צילום: Ray Vyšniauskas
מומלצים