שתף קטע נבחר

תל אביב מציגה: יורובאסקט ללא הפסקה

העיר נערכת לארח את הטורניר הנוצץ בפעם הראשונה בהיסטוריה, ומתברר שזו משימה לא פשוטה בכלל: עם מתחמי מעריצים, התאמות מיוחדות למגרשים ומיטות ארוכות במיוחד עבור השחקנים – זה הולך להיות יורובאסקט בלתי נשכח

היום האחרון של אוגוסט הולך להיות לוהט במיוחד – ולא רק בגלל הטמפרטורות שמאפיינות את הקיץ הישראלי: אליפות אירופה לנבחרות הכדורסל, היורובאסקט ה-40 במספר, נוחת לראשונה אי פעם בישראל ומחייב היערכות גבוהה, התאמות מיוחדות והשקעה כספית בלתי רגילה. אירוח טורניר ספורט בסדר גודל כזה הוא מחזה נדיר בנוף המקומי, וככזה הוא גורר גם תשומת לב בינלאומית.

 

טורניר לוהט במיוחד. נציגי הנבחרת בנמל תל אביב (צילום: יח"צ) (צילום: יח
טורניר לוהט במיוחד. נציגי הנבחרת בנמל תל אביב(צילום: יח"צ)

 

תל אביב מצטרפת להלסינקי (פינלנד), קלוז' (רומניה) ואיסטנבול (טורקיה) במלאכת האירוח של ארבעת הבתים ביורובאסקט 2017, והעיר נדרשת לעמוד בסטנדרטים גבוהים במיוחד במהלך ימי הטורניר, שייפתח ב-31 באוגוסט ויינעל ב-17 בספטמבר. משחקי הבית הישראלי יתקיימו בהיכל "מנורה מבטחים" ויארחו את נבחרות איטליה, גרמניה, ליטא, אוקראינה וגאורגיה.

 

כמה זה במספרים

התקציב הכולל של אירוח טורניר היורובאסקט בישראל עומד על כ-30 מיליון שקלים, שהושקעו על ידי משרד התרבות והספורט, איגוד הכדורסל, עיריית תל אביב, חברת קומטק המפיקה את האירוע ושותפים נוספים. מתוכו, כ-7 מיליון שקלים הושקעו במערך שיפור תשתיות והתאמת המגרש לתקנים המחמירים של פיב"א (הפדרציה הבינלאומית לכדורסל). "נדרשנו לעמוד בסטנדרטים של ה-NBA", מספר דניאל בנעים, הבעלים של חברת "קומטק". "מרגע נחיתת הנבחרות בארץ אנחנו אחראים ומממנים כל צעד שלהן".

 

תקציב כולל של כ-30 מיליון שקלים (צילום: יח"צ) (צילום: יח
תקציב כולל של כ-30 מיליון שקלים(צילום: יח"צ)

 

היכל "מנורה מבטחים" המכיל 11,000 מקומות ישיבה, צפוי לארח אלפי אוהדים – מקומיים וגם תיירים, ועבר התאמות טכניות ברמת התאורה, הפרקט והגדלת השטח ההיקפי. ההיערכות הביטחונית והבטיחותית הנדרשת עבור אירוע גדול כל כך, חייבה השקעה כספית בסדר גודל של 2.5 מיליון שקלים.

 

אל רשימת האורחים המתארכת נוספים כמובן גם כ-400 עיתונאים ואנשי תקשורת מכל העולם, שהוזמנו לסקר את האירוע וכאמור מביעים בו עניין מיוחד. ואיך אפשר בלי הכוכבים עצמם: כ-80 שחקני הנבחרות יתארחו במלון הילטון בעיר, באחת המשלחות הגדולות אי פעם בתולדותיו. המשלחת תאכלס כ-300 חדרי מלון, והשחקנים ייהנו מהתאמות מיוחדות שנעשו גם עבור המיטות שלהם – שזכו לתוספות של כ-28 ס"מ, כדי שלא יצטרכו לישון באלכסון.

 

חוויה מושלמת לאוהדים

חצי מיליון שקלים הושקעו בהקמת מתחם אוהדים ייעודי – Fan Zone של 300 מ"ר שיוקדשו לחוויית המשחק לאורך כל ימי הטורניר. המתחם ממוקם בנמל תל אביב והוא צפוי לארח משחקי ראווה, להציג שידורים חיים של המשחקים על גבי מסכי ענק, לכלול מגרש סטריט-בול ואטרקציות ספורטיביות נוספות וכמובן לאפשר מפגשים בלתי אמצעיים של האוהדים עם כוכבי הנבחרות.

 

מתחם אוהדים חווייתי (צילום: יח"צ) (צילום: יח
מתחם אוהדים חווייתי(צילום: יח"צ)

 

"כעיר שמארחת אירועי ספורט בינלאומיים רבים, אין ספק שהיורובאסקט הוא האירוע החשוב והיוקרתי ביותר שאירחנו בעיר עד היום", מספר אופיר וגמן, מנהל האירוע מטעם עיריית תל אביב. "אנו נערכים לאירוע יחד עם איגוד הכדורסל כבר למעלה משנתיים, בשני מישורים מרכזיים: האחד הוא התאמת 'היכל מנורה מבטחים' לאליפות ולדרישות הגבוהות והקפדניות של פיב"א. הנושא השני והלא פחות חשוב, הוא ההיערכות שלנו בעיר לקליטת אלפי אורחים שיגיעו לעיר ממדינות שונות. אנו נמצאים בישורת האחרונה של כלל ההכנות וקיימת דריכות רבה לקראת האירוע. עד כה הכול עובד על פי התכנון ואני בטוח שתהיה לכולנו אליפות מוצלחת".

 

הרווח כולו שלנו

לאירועי ספורט בסדר גודל בינלאומי יש חשיבות מכרעת עבור הכלכלה המקומית, ענף התיירות, בעלי עסקים קטנים כגדולים וכמובן באפשרות להמשיך ולספק לאוהדים הישראלים חוויות ספורטיביות איכותיות במרחק נגיעה. אירוח טורניר היורובאסקט לפני שנתיים בברלין, הניב לעיר רווחים בסך 43.4 מיליון אירו, וקיימת אפשרות סבירה שגם השנה ההשקעה הכספית האדירה תוכיח את עצמה, עם רווחים דומים גם עבור הכלכלה הישראלית.

 

"מדובר באירוע חשוב ואסטרטגי שיביא לפה עוד הרבה אירועי ספורט בינלאומיים", אומר בנעים, מה שיוביל גם להכנסות גדולות לתיירות בישראל בעזרת האורחים הרבים שיגיעו לכאן ויהפכו לשגרירים שלנו. אני יכול לומר בגאווה שבפיב"א מאוד התרשמו עד כה מהיכולות של ישראל בהכנה לטורניר, ואין לי ספק שהם ימליצו עלינו כמארחים לתחרויות בינלאומיות רבות".

 

 

לפרטים והזמנת כרטיסים >>

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים