שתף קטע נבחר

הכירו את הבלוק שאטום לרעש

אנו חיים היום בסביבה רועשת במיוחד בעיקר בסביבה העירונית - גם בבית וגם בעבודה. הכירו את הפתרונות האקוסטיים שפותחו בחברת אקרשטיין ומחכים רק לכם

הסביבה בה אנחנו חיים היא כנראה מהרועשות שחיו בהן בני אדם, בעיקר בסביבה העירונית. הבנייה הצפופה של מרפסת אל מרפסת, מזגן אל מזגן, פקקי רכבים גם בסביבה המיושבת והצפופה, תחבורה ציבורית, מבני ציבור בלב שכונות המגורים ומעט מדי שטחים ירוקים. כל אלה עושים את היציאה מחוץ לבית לרועשת במיוחד.

 

המצב בעבודה לא קל יותר - שיטת החלל הפתוח שולטת ברוב בנייני המשרדים והמרחק בין עמדת עבודה אחת לשניה הולך וקטן. ועוד לא דיברנו על הסלולרי, שמזמזם, רוטט ומצפצף בכל מקום ובכל מצב. לו רק בבית היתה אפשרות להתנתק מכל זה.

פרויקט "בית בלב" שנבנה עם האינטרבלוק. הדיירים יכולים לישון בו בשקט (צילום: יח"צ) (צילום: יח
פרויקט "בית בלב" שנבנה עם האינטרבלוק. הדיירים יכולים לישון בו בשקט(צילום: יח"צ)



מעליות עולות ויורדות, שכנים מרעישים, שיפוצים מסביב. גם בבית פנימה אנחנו מתקשים, פעמים רבות, למצוא את השקט המיוחל. מהם הפתרונות האקוסטיים שעומדים בפנינו?

 

תקני רעש

שני תקני רעש יש בישראל - האחד, לרעש סביבתי שעל אכיפתו אמונים כוחות אכיפת החוק והרשויות המקומיות (תקנות למניעת מפגעים, התש"ן 1990) והשני הוא חלק מחוק התכנון והבנייה (ת"י 1004) ועוסקת בבידוד אקוסטי בבנייני מגורים. מדובר בבידוד רעשי קול באוויר ובידוד רעש מעליות. יש גם תקנים ש עוסקים ברעשי אינסטלציה ועוד. כמו כן, קיימות גם הנחיות של המרכז לאיכות הסביבה לבידוד מפני רעשי תחבורה, והנחיות מנהל התעופה לבידוד מפני רעש מטוסים. גורמי התכנון מונחים להגיש דו"חות אקוסטיים להגנת מבני המגורים ומבני הציבור מרעשים, כחלק מהתנאים לקבלת היתרי בנייה.

 

אפשרויות איטום רעשים

כדי לאטום רעשי רקע בסביבה הביתית קיימים מספר אלמנטים מבודדים:

 

• תקרות אקוסטיות ייעודיות לבידוד רעשי מזגן ורעש בין קומות המגורים.

 

• שימוש ברצפות צפות שבינהן ובין החול מונח פולימר מבודד רעשים.

 

• דלתות וחלונות אטומים לרעש על ידי שכבות זכוכית עם חומר בידוד ביניהם.

 

• מערכות יסוד צף על קפיצים למיסוך רעשי מנועי מעליות ומנועי מזגנים גדולים, בעיקר בקרבת הקומות הגבוהות.

 

• בניה בחומרים מבודדי רעש

 

הבידוד מתחיל בקירות

כדי להגדיל את הבידוד מרעש בבית, קיימות מספר אפשרויות בידוד של קירות הבית:

מהלך הבנייה (צילום: יח"צ) (צילום: יח
מהלך הבנייה(צילום: יח"צ)

• קירוי גבס - בדירות קיימות ניתן להשתמש בקירות גבס כפולים, רצוי עם חומר מבודד כמו צמר סלעים או ספוג ייעודי.

 

• בלוקים מבודדים רעש - בבניינים חדשים, במבני יוקרה ובמשרדים חדשים ניתן לבודד רעשים על ידי שימוש בבלוקים שעברו מבחני אקוסטיקה.

 

סיליקט ואינטרבלוק

צפיפות קיר הסיליקט מאפשרת יכולת אקוסטית גבוהה ביותר, מעל דרישת התקן. ניסוי במעבדה שבודקת כושר אקוסטי, הוכיחה שבלוק סיליקט בעובי 15 ס"מ מעניק הפחתה אקוסטית של 51 דציבל ובלוק סיליקט בעובי 20 ס"מ, מעניק הפחתה של 54 דציבל.

 

ישנם 2 שימושים עיקריים לשימוש באינטרבלוק

 

1. מחיצות בין דירות במגדלי יוקרה או בבתי מלון שבהם מבצעים בניה באינטרבלוק בעובי 10 ס"מ ולאחר מכן מבצעים בידוד + לוח גבס משני צדיי הבלוק באמצעות פתרון זה מקבלים בידוד אקוסטי מושלם ואפשרות להתמודד עם שינוי דיירים בנושא חשמל וגם גמר גבס בפנים הדירה.

 

2. מחיצות בין דירות או בתוך דירות במוסדות כמו בתי אבות, בתי ספר, אולמות אירועים, היכל מוסיקה ועוד שבהם מבצעים בניה באינטרבלוק בעובי 15 ס"מ או 20 ס"מ בהתאם לדרישה ועליהם מבצעים רק שפכטל וצבע ללא צורך בטיח בכלל.

 

הבלוק מיוצר בשיטה של שקע תקע שמאפשר את הגדלת הדיוק ומהירות הבניה.

האינטרבלוק של חברת אקרשטיין. אטום לרעש חיצוני (צילום: יח"צ) (צילום: יח
האינטרבלוק של חברת אקרשטיין. אטום לרעש חיצוני(צילום: יח"צ)

תהליך הייצור של הסיליקט מבליט את תכונותיו הבסיסיות– חוזק מרבי, עמידות גבוהה וגימור מושלם. תכונות אלה נובעות מתהליך ייצור ייחודי; יוצקים חול עשיר בקוורץ, סיד ומים לתערובת אחת. התערובת עוברת תהליך של כבישה ואחריו, בשלב הסופי, אשפרה במיכל לחץ ובטמפרטורה גבוהה למשך כמה שעות. במהלך האשפרה מתרחש תהליך כימי, שבסופו מתקבל מוצר שדומה לתהליך היווצרות האבן הטבעית שמתרחש בטבע.

 

האינטרבלוק הוא מוצר פיתוח מבלוק הסיליקט. בעיצובו הוא בלוק שלם, מה שמבטיח איטום מושלם והכנה מושלמת לגימור, שחוסך את עבודת הטיח הרטובה.

 

האינטרבלוק מוכח כמבודד רעשים באופן מקסימלי ותכונה זו מקנה לו מעמד בכורה בדירות יוקרה, מבני משרדים חדשים ובכל מבנה שמעוניין ליצור בידוד רעש מקסימלי.

 

רוצים לשמוע עוד על האינטרבלוק? כנסו לסיור ווירטואלי באולם התצוגה שלנו

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים