שתף קטע נבחר

בונים בית? הנה הגג המומלץ ביותר לשימוש

את גגות הרעפים הכתומים שהפכו למותג עוד משנות ה-50 כולנו זוכרים, הם היו אמנם יפים מאוד אבל גם חמים מאוד. הנה הגג הרעפים החדש, מספק הבידוד, זה שיסופק לכם בשלמותו. מישהו אמר וינטאז'?

כנראה שגם היום, שנת 2017, כשתבקשו מאחד הילדים שלכם לצייר בית הוא יצייר את אותו הבית "הקלאסי", הפרטי, עם גג הרעפים האדום-כתום. זהו ללא ספק מותג שנראה אמנם טוב מאוד, אבל גם סוחב עימו מוניטין רע מאוד. אם תשאלו את המומחים של חברת אקרשטיין, ככה ממש לא בונים גג.

הבית "הקלאסי", הפרטי, עם גג הרעפים האדום-כתום. בית רעפים בהרחבה קיבוצית משמר העמק (צילום: יח"צ) (צילום: יח
הבית "הקלאסי", הפרטי, עם גג הרעפים האדום-כתום. בית רעפים בהרחבה קיבוצית משמר העמק(צילום: יח"צ)


קצת הסטוריה: החל משנות ה-50 החל משרד השיכון בבנייה מאסיבית, מהירה וזולה של גגות רעפים כדי לספק את הצורך שהיה באותה תקופה. הוא עשה כן על ידי שימוש בתקרת "רביץ", תקרה לא מבודדת ובקונסטרוקציית עץ ורעפים. הבעיה החלה כאשר רעפי החרס היו מתחממים מהשמש ופולטים את החום פנימה, לתוך הבית, בשל העדרותה של שכבה מבודדת. התוצאה הייתה שהבית היה הופך למעשה למעין מלכודות חום, מה שהפך את המוניטין על גגות רעפים לשלילי מאוד.

 

חברת אקרשטיין מחזירה בשנים האחרונות את הרעפים לתודעה, רק שהפעם, הגג בנוי נכון. "גג רעפים שנבנה נכון מכיל שכבה של בידוד ואיטום. איך מבודדים? מוסיפים שכבה של דיקט, ציפויים או גבס שמצמצמת את חלל הגג בין הרעפים לשכבת הבידוד" מספר אדיר לוי, מנהל חטיבת הבנייה בחברת אקרשטיין. "על הדיקט מוסיפים שכבת בידוד שמונעת מהחום להיכנס לחלל הגג בעזרת הגבהה של כ2.5-5 סנטימטרים שהיא בעצם תעלת אוויר שיוצרת סירקולציה ותחלופת אוויר ברמה גבוהה" מוסיף יריב אזולאי, מנהל תחום הרעפים.

רעף קופו דה פירנצה לבן עתיק של  אקרשטיין  (צילום: יח"צ) (צילום: יח
רעף קופו דה פירנצה לבן עתיק של אקרשטיין (צילום: יח"צ)

ולא רק זה, החברה מספקת רעפי בטון יעודיים לתשתיות כמו אנטנות, חשמל ואפילו דוד, על מנת למנוע תקלות. גם רעפי צד קיימים, כאלה שמחליפים את תעלות הפח בקצוות הגג, המרזבים שכולנו מכירים, אלה שבכל חורף היו נסתמים ומתלכלכים ודורשים תחזוקה שוטפת.

עקרון פעולה גג מאוורר (צילום: יח"צ) (צילום: יח
עקרון פעולה גג מאוורר(צילום: יח"צ)

כאמור, גג הרעפים הממותג הוא בעל משמעות עיצובית גדולה. כיום יש מגוון של רעפים שונים, ביניהם גם רעפי בטון בגווני אפור ולבן, מה שיהפוך אפילו את הגג שלכם למעוצב יחד עם יתרון נוסף ובולט מאוד, הוא לא מצריך תחזוקה כמו למשל יריעות על תקרת בטון, שהיא גם יקרה יותר. הוא עמיד לאורך תקופה ארוכה של מעל 30 שנה ללא חידוש או טיפול.


רעף אקרשטיין אפור טיטניום  (צילום: יח"צ) (צילום: יח
רעף אקרשטיין אפור טיטניום (צילום: יח"צ)

אלמנטים משלימים לגג רעפים של אקרשטיין (צילום: יח"צ) (צילום: יח
אלמנטים משלימים לגג רעפים של אקרשטיין(צילום: יח"צ)

זו אולי השאלה החשובה ביותר: מה לגבי המחיר? "ההבדל בין גג רעפי חרס כתום פשוט כמו לפני 30 שנה לבין גג מאוד מרשים עם רעפים צבעוניים הוא הבדל של שקלים בודדים למטר, או בשפה יותר פשוטה- כמה מאות שקלים לבית". מסביר אזולאי. בתוספת של אחוזים בודדים מעלות הגג, אפשר לקבל מופע מרשים שישדרג את ערך הנכס. לדוגמא, גג בטון למשל יעלה די דומה לגג רעפים, רק שאותו צריך לתחזק באופן שוטף ואילו גג הרעפים המעוצב יחסוך לכם תחזוקה אפילו מעבר ל-30 שנה".

 

רוצים לשמוע עוד? כנסו לסיור ווירטואלי באולם התצוגה שלנו

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים