שתף קטע נבחר

איך שומרים על מכשירי החשמל והצנרת מפני אבנית? המדריך השלם לקראת החורף

בחורף, כשדוד המים החשמלי, מכונת הקפה, הקומקום ומכונת הכביסה עובדים שעות נוספות, גופי החימום שלהם עלולים לצבור אבנית ולגרום לתקלות. לכן, לקראת החורף במיוחד, כדאי למנוע היווצרות אבנית בצנרת שלנו. איך מסירים אבנית מהמכשירים החשמליים הביתיים? ומה הפתרון הביתי הכי אפקטיבי לסינון אבנית?

בחורף אנחנו משתמשים יותר בדוד המים החשמלי, בקומקום להכנת תה, במכונת הקפה ואפילו מכונת הכביסה מתמלאת בתדירות גבוהה יותר. אחד האויבים המוכרים ביותר של מכשירי החשמל האלו בוודאי לא יפתיע אתכם: האבנית הנמצאת במים, אשר מצטברת על גופי החימום ועלולה להוביל לתקלות ואף להחלפה של המכשירים. אבנית במים מובילה גם לעלייה בהוצאות האנרגיה שלנו - על פי ההערכות, כ-10% מהוצאות החשמל בחורף נובעות מצריכה עודפת משום שגופי החימום מלאי האבנית פועלים ביעילות נמוכה יותר כאשר גוף החימום מתכסה באבנית.

 

לכן, חשוב מאוד למנוע הצטברות של אבנית על גופי החימום וגם בצנרת הביתית, אשר עלולה להינזק גם היא כתוצאה מאבנית. כיצד מונעים היווצרות אבנית במכשירי החשמל השונים? ומהו הפתרון שיטפל במטרדי האבנית והלכלוך בצנרת הביתית?

 

מהי אבנית, ומה היא עושה, בעצם?

המים בישראל נחשבים למים 'קשים', המכילים שיעור גבוה של מגנזיום וסידן, חומרים הנוטים לשקוע ולהתגבש למשקע אפרפר-לבן המוכר לכולנו בתור אבנית. האבנית חוסמת פתחים וצינורות וכך מפריעה לפעילות התקינה שלהם. גוף חימום מלא אבנית הופך לפחות אפקטיבי, משום שהוא צריך לעבוד קשה יותר ולאורך זמן רב יותר כדי להגיע לטמפרטורה הרצויה - עד להשבתת המכשיר. בערב חורפי וקר, הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא למצוא את עצמנו עם דוד חשמלי תקול ובלי מים חמים למקלחת.

 

איך נפטרים מהאבנית?

הפתרון לאבנית שכבר הספיקה להצטבר היא להמס אותה באמצעות חומר חומצי, כמו חומץ או מלח לימון עם מים, ולאחר מכן לשטוף במים את האבנית המומסת.

 (צילום: רפי ונציאן) (צילום: רפי ונציאן)
(צילום: רפי ונציאן)

קומקום – אחד משיאני המכשירים צוברי האבנית, אשר פוגעת ביעילות ההרתחה. משום שמדובר במכשיר שאנחנו שותים ממנו, חשוב להשתמש להסרת האבנית בחומרים שאינם חומרי ניקוי. האפשרות הראשונה היא חומץ: מלאו שליש קומקום, הוסיפו מים קרים עד לקו הצטברות האבנית, והמתינו 15 דקות. לאחר מכן ניתן להרתיח את החומץ אך חשוב לזכור לרוקן באופן מיידי ולשטוף מספר פעמים במים קרים ונקיים. כאשר משתמשים במלח לימון, יש להוסיף לקומקום מלא כף מלח לימון, להמתין מספר דקות ולשטוף היטב.

 

מדיח כלים – גם מדיח הכלים שלנו צובר אבנית אשר פוגעת בפעילות התקינה שלו, ולכן כדאי לעשות פעולה מונעת ולהפעיל בכל כמה חודשים את המדיח כשהוא ריק עם כוס חומץ בתחתית, מה שמנקה אותו באופן יסודי וגם מנטרל ריחות.

 

מכונת כביסה – בחורף, כאשר הבגדים תופסים יותר מקום, מכונת הכביסה מתמלאת יותר מהר ולכן עובדת שעות נוספות. לכן, חשוב מאוד לדאוג שלא תהיה הצטברות אבנית במכונה. הניקוי נעשה בדומה למדיח הכלים- שפכו כוס חומץ או שתי כפות מלח לימון (בתא האבקה), על תוכנית הרתחה.

 (צילום: אימאג' בנק) (צילום: אימאג' בנק)
(צילום: אימאג' בנק)
 

הכירו את שומר הראש של מכשירי החשמל והצנרת הביתית – למניעת אבנית בכל הבית

על מנת למנוע הצטברות אבנית בתוך הצינורות, מכשירי החשמל ועל האריחים והקרמיקה, מומלץ לקנות מפחית אבנית מקצועי שמגן על צנרת המים ומספק פתרון כולל ומקיף לכל הבית. מסנן המים 'סופר ספיר' של חברת עמיעד הוא מסנן מים קומפקטי לשימוש ביתי, הפועל באמצעות טכנולוגיה ייעודית של חברת עמיעד, אחת מהמובילות העולמיות בתחום סינון מים. המסנן הינו בעל תו תקן 1505 לשימוש במי שתיה מטעם מכון התקנים הישראלי.

 

איך זה עובד? סינון המים של 'סופר ספיר' מתבצע על ידי מחסנית המכילה סיליפוס למניעת אבנית ורשת סינון מיקרוני מפלדת אלחלד. בנוסף, הוא כולל גם ברז להוצאת לכלוך גס. עם מסנן 'סופר ספיר' תוכלו למנוע את נזקי האבנית בכל רחבי הבית, לצמצם את הוצאות התחזוקה והאנרגיה, תוכלו להעביר את החורף בנעימים ובשקט נפשי ו-100% ביטחון שבחרתם במוצר הטוב ביותר.

 

המסנן פשוט להתקנה, ובמידת הצורך, תוכלו להיעזר באחד מהמתקינים המורשים והמנוסים של עמיעד, שידאגו לפתרונות המקצועיים ביותר על מנת להתקין את המסנן בצורה נוחה ובטוחה. 'סופר ספיר' פשוט לתחזוקה, וכולל מנגנון ייחודי להתרעה בפני הצטברות הלכלוך, מה שמאפשר ניקוי פשוט של המסנן בזמן הנכון.

 

סדרת 'סופר ספיר' מבית עמיעד- מסתמכים על ניסיון בינלאומי והצלחה מוכחת

עמיעד פועלת כבר יותר מ-50 שנים בפיתוח וייצור מגוון מוצרים בתחום סינון המים, ביניהם מסננים בעלי יכולת ניקוי עצמאי, מערכות סינון לבתים פרטיים, בנייני מגורים, תשתיות מים תעשייתיות, עירוניות וחקלאיות. החברה גאה לספק פתרונות המשתמשים בטכנולוגיה המתקדמת בענף ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם. החברה שמה דגש על שירות איכותי ותמיכה מהימנה לכל לקוחה ולקוח.

 (צילום:  אימאג' בנק) (צילום:  אימאג' בנק)
(צילום: אימאג' בנק)
  

בחורף הזה מטפלים במטרד האבנית ומסננים את המים

מסנן 'סופר ספיר', מוצר הפרימיום בסדרת מסנני המים של עמיעד, נמכר באופן בלעדי ישירות דרך החברה, על מנת שהקהל הרחב יוכל ליהנות ממים נקיים וללא אבנית כבר בחורף הנוכחי.

כעת ניתן ליהנות מהטבה לזמן מוגבל – ברכישת מסנן סופר ספיר, תוכלו לקבל התקנה במחיר מבצע מיוחד, על ידי אחד מהמתקינים המורשים של עמיעד.

 

שיהיה לכולנו חורף נעים ונקי מאבנית!

 

החורף הזה שומרים על מכשירים החשמל וחוסכים באנרגיה ובהוצאות – לרכישת מסנן 'סופר ספיר'>>

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רפי ונציאן
עמיעד מערכות מים
צילום: רפי ונציאן
מומלצים