שתף קטע נבחר

הדיור המוגן כפנינה אדריכלית

פטיו ייחודי, שפע אור טבעי, דירות גדולות מהרגיל ומרחבים ציבוריים גדולים ומושקעים, הופכים את הפרויקט החדש של רשת "בית בלב" בפתח-תקווה לבית יוצא דופן של ממש

"הבית אינו המקום בו אתה חי, אלא המקום בו מבינים אותך", אמר קריסטיאן מורגנסטרן. נדמה שמשפט זה הוא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה התכנונית של האדריכלית דנית שנהב, מומחית בתכנון בתי דיור מוגן כשהיא ניגשת לתכנון בתי דיור מוגן עבור בני הגיל השלישי.

בזכות אותו קו מקצועי שנהב נבחרה ע"י רשת "בית בלב", לתכנן ולעצב את הבית החדש של הרשת בעיר פתח תקווה. במציאות העכשווית גוברת הדרישה של בני הגיל השלישי ודור ה־S, הפעילים והתוססים, להעתיק את מגוריהם לבתי דיור מוגן חדשניים ועתירי פעילויות, בהם יוכלו לשדרג את חייהם בגיל הפרישה, וינהלו את חייהם כאנשים עצמאיים, במקום תוסס חברתית, מלא ומפנק, המעניק גם ביטחון אישי ובריאותי.

 

דנית שנהב, מכנען שנהב אדריכלים, היא האדריכלית המובילה בארץ בתכנון בתי דיור מוגן. לזכותה עומדים בתי דיור מוגן רבים בארץ ובעולם, היא מופיעה כאורחת כבוד בכנסים ובתערוכות בינלאומיות ומציגה את סודות העיצוב לטובת אוכלוסיית הגיל השלישי.

הקו המקצועי המנחה את שנהב הוביל אותה לתכנן את "בית בלב" פתח-תקווה. מדובר בבניין לבן ומודרני המשתלב בסביבה הוותיקה, האיכותית והשקטה, כאילו היה שם מאז ומתמיד. המבנה חובק בתוכו פטיו רחב ידיים עם פיתוח נופי ייחודי ובו פינות ישיבה טובלות בירק.

 

הלובי רחב הידיים משלב עץ טבעי עם גוונים רכים, ומבעד לחלונות הגדולים ניבט נוף ירוק ושפע אור טבעי זורם פנימה. הבית משופע במרחבים של שטחים ציבוריים הכוללים בריכת שחייה מקורה מרהיבה, ספא מפנק, מסעדה, קפיטריה ובר, אולם אירועים, חדרי חוגים, מינימרקט מספרה ועוד ועוד.

הדמייה של הלובי ב"בית בלב" פתח־תקווה ( ) ( )
הדמייה של הלובי ב"בית בלב" פתח־תקווה

"הדיירים שיכנסו לדירות החדשות ב־2018, ירגישו את איכות החיים הגבוהה, אך יחד עם זאת תישמר תחושת החום והביתיות לה הם מצפים," מסבירה שנהב. "כאשר אני ניגשת לתכנון בית כזה, אני חושבת בראש ובראשונה על מי שעומד להתגורר בו - בני הגיל השלישי, על החלומות שלהם, המאווים, והצרכים הייחודים לקבוצת הגיל.

 

המטרה העיקרית היא להשרות לכל הדיירים תחושה של ביתיות, שכן לכל אחד יש משהו אחר שתורם לתפישת המקום כבית שלו. יחידות הדיור תוכננו כך שתאפשרנה לדיירים פרטיות מקסימלית, נוחות ואפשרות לארח חברים ובני משפחה. בבית ניתן למצוא מגוון רחב של סוגים גדלים וטיפוסי דירות. כל דייר בבית יוכל למצוא כאן את הדירה המתאימה לצרכיו ויכולותיו, בהתאם לאורח החיים הייחודי לו".

 

דירות המגורים הן גדולות ומרווחות. מצד אחד מושגת האינטימיות של כל דייר בביתו, ובמקביל הדירות גדולות מספיק כדי לאפשר אירוח חברים ומשפחה. בכל דירה יש פינת עבודה, מטבח מאובזר המחובר לסלון, חדרי השינה מרווחים, צמודים לשירותים ומקלחות נוחים ומאובזרים ומרפסת. לעיצוב הפנים נבחרו תשובה סוסנר אדריכלים ותמי יניב אדריכלות, שלכולם ניסיון עשיר ומוצלח בעיצוב בתי דיור מוגן בארץ ובעולם.

 

הבית הינו חלק משכונת המגורים הוותיקה, היוקרתית והאיכותית בפתח-תקווה - נווה עוז והוא קרוב למרכזי תרבות, מסחר ובית החולים בלינסון, הבית מתיישב עם התפיסה החברתית של השתלבות בקהילה ושילוב בין־דורי.

"בית בלב" פתח־תקווה: הדמייה של אחת מהדירות  ( ) ( )
"בית בלב" פתח־תקווה: הדמייה של אחת מהדירות

בית דיור המוגן החדש של רשת "בית בלב" בפתח-תקווה, מציע לדייריו מצד אחד עיצוב מרשים, תכנון מתקדם, פונקציונאליות וייחודיות, ומצד שני הוא מספק מעטפת שירותים ייחודית ממנה נהנים הדיירים ובני משפחותיהם, כולל צוות מיומן המיישם ידע מקצועי וניסיון רב שנים של רשת "בית בלב" בתחום הטיפול בגיל השלישי, היצע רחב של פעילויות ספורט וניהול אורח חיים בריא, פעילויות תרבות וחברה מגוונות וגם ביטחון אישי ומעטפת רפואית המשולבים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומקנים שלווה וביטחון הן לדייר והן לבני משפחתו.

 

דנית מסכמת "החשיבה התכנונית והירידה לפרטים יוצרת בית דיור מוגן מיוחד, ייחודי ומוביל ולכן לא מפתיע שרשימת הלקוחות - זוגות ויחידים, שמבקשים לעבור להתגורר במקום הולכת וגדלה".  

 

עם השנים התפתחו בתי הדיור המוגן והם מציעים היום חוויה משודרגת של חיי חברה, פנאי, ספורט ותרבות 

 

"בית בלב" פתח-תקווה: מתחם מגורים ייחודי ואטרקטיבי

הבית עתיד להיפתח במהלך 2018 בהשקעה של 240 מיליון שקלים. הוא יכיל 211 דירות מפנקות בנות 2, 2.5 ו־3 חדרים, הבנויות בסטנדרט הגבוה והאיכותי ביותר. לכל הדירות מרפסות או גינות פרטיות ומטבח מודרני מאובזר. השטחים הציבוריים יכללו בית קפה ומסעדה, מתחמי פנאי ובריאות לדיירים, בהם בריכת שחייה, ספא, חדר כושר, מספרה, חדרי חוגים ואולם אירועים. טיילת גדולה נמצאת בסמוך מגיעה לפארק ולקניון הגדול.

 

לסיור ולפרטים נוספים על המתחם החדש של הדירות לדוגמא בבית בלב פתח תקווה לחצו כאן .

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית בלבד פתח תקוה - הדמייה
מומלצים