שתף קטע נבחר

החיים מתחילים בשישים

לבני ה־60+ החדשים יש יותר זמן ויותר כסף פנוי, והם נוסעים, קונים ומבלים. הנה הזדמנות להכיר שניים מהביטוחים הפופולאריים ביותר - ביטוח רכב וביטוח נסיעות לחו"ל - ולהבין מהם השיקולים המיוחדים של בני הגיל השלישי הרוכשים אותם

נסיעות לחו"ל

הידעתם? פנסיונרים (65+) הם קבוצת הגיל שנוסעת הכי הרבה לחו"ל. ממשלת תאילנד מדווחת כי כ-15% מן התרמילאים הבאים לטייל במדינה הם תיירים מעל גיל 55. שימו לב, לא מדובר בתיירים באוטובוסים ממוזגים או בנופשים, שביניהם ודאי יש רבים בגיל מבוגר, אלא בתרמילאים.

 

לנוכח השינויים האלה בהרגלי התיור, המולידים שינויים גם בתחום ביטוח הנסיעות, פנינו למומחית וגילינו גם כמה דברים חשובים במיוחד עבור התייר המבוגר. "הרפורמה בביטוח נסיעות לחו"ל בסך הכל עושה סדר לצרכן", אומרת גילת קסירר מצוות ביטוח נסיעות לחו"ל בחברת הביטוח AIG. "ראשית, הרובד הבסיסי של ביטוח רפואי - כיסוי להוצאות רפואיות בחו"ל - שעכשיו למעשה אין ביטוח נסיעות בלעדיו, וזה מאוד מאוד חשוב כי זהו הסיכון העיקרי. הדבר החשוב השני הוא המודולריות. אצלנו קוראים לזה 'ביטוח בהתאמה אישית', לפי מאפייני המבוטח ואופי הנסיעה. עבור תיירים מבוגרים זהו יתרון גדול, שכן הצרכים שלהם בדרך כלל מורכבים ותובעניים יותר. זאת, לא רק מסיבות של בריאות אלא גם משום שנוסעים כאלה רוצים דבר ראשון נוחות ושקט נפשי, ופחות מוכנים להתפשר.

 

 (צילום: iStock) (צילום: iStock)
(צילום: iStock)

 

"הרובד הבסיסי בפוליסה החדשה, שכולל את הכיסויים המובנים והמומלצים, נותן מענה למרבית הנוסעים ולמרבית הצרכים, כאשר הנוסע המבוגר יכול פשוט להגדיל את היקף הפוליסה כדי להתאימה ולצרכים הייחודיים שלו", ממשיכה קסירר. "בכל זאת אני רוצה לסמן שני דברים שלנוסע מבוגר כדאי לשים אליהם לב במיוחד בפוליסה החדשה: ראשית הכיסוי להחמרה של מצב בריאותי קיים שמעניין מאוד לקוחות מבוגרים, בעיקר מגיל 65 ומעלה, ושנית האפשרות לכסות ביטול או קיצור נסיעה, שעשויה להיות חשוב להם".

 

עולם הרכב

בגיל 60 פלוס, צרכי הנהיגה שלנו משתנים. השינוי הדרמטי ביותר בתחום הרכב הוא כמובן הצורך הפוחת במכונית משפחתית. לפתע אפשר להסתפק ברכב קומפקטי וחסכוני או אפילו במכונית ספורטיבית קטנה ושובבה. מכונית קטנה עולה פחות ברכישה, בתחזוקה ובתפעול וגם בביטוח. אך החיסכון המשמעותי בהוצאות הרכב הוא - בטח ניחשתם - החנייה. לאלו דברים כדאי לשים לב במיוחד כשקונים מכונית אחרי גיל 60?

 

גישה למושב הנהג: כן, פעם היינו מוכנים להתכופף קצת כדי לנהוג באוטו נמוך וספורטיבי, או לטפס מדרגה כדי ליהנות מרכב גבוה ואגרסיבי, אבל אחרי גיל 60 מותר להתפנק עם רכב שממש נוח להתיישב בו, במינימום מאמץ. מפתן דלת נמוך, פתיחה רחבה של הדלת וגובה מושב שמאפשר כניסה מהירה למצב ישיבה - עושים את ההבדל.

 

גובה הבגאז': אם במכונית המשפחתית היה לנו חשוב בעיקר הנפח של תא המטען, בגיל 60+ הנוחות בהטענה הופכת לחשובה יותר. בגאז' גבוה שמאפשר להעמיס ולפרוק מצרכי מכולת בלי להתכופף הוא שיפור משמעותי.

 

משקפיים: אחרי גיל 60 יש סיכוי טוב מאוד שמשקפיים הם כבר חלק מהחיים שלכם. זה אומר שאתם שותפים לחוויה האנושית הידועה בשם "איפה שמתי את המשקפיים?" אבל כאשר מדובר בנהיגה, קשה להמעיט בחשיבות של שמירה על המשקפיים במקומם. כדי לפתור את הבעיה שווה להשקיע בשרוך למשקפי הראייה, שיעזור מאוד במקרים שבהם המשקפיים מחליקים ונופלים, כתוצאה מבלימה פתאומית או מהזעה. ואם אתם דווקא מסירים את המשקפיים שלכם בזמן הנהיגה, השרוך ימנע מכם לשכוח אותם באוטו. עדיין שוכחים? נסו להחזיק באוטו משקפיים ייעודיים לנהיגה בלבד.

 

כריות או מסעדי גב: בחרו את הכרית או המסעד שמספקים לכם את תנוחת הישיבה הנוחה ביותר. נוחות היא חלק מן הבטיחות, ואתם הגעתם לגיל שבו מגיע לכם להתפנק.

 

שמרו (יותר) מרחק: מה לעשות, זמן התגובה למצבי נהיגה לא הופך קצר יותר עם הגיל. להיפך, זמן התגובה מתארך אחרי גיל 50. לכן ההמלצה הגורפת לנהגים בעולם שעברו את גיל 50 היא שמירה על מרחק גדול יותר ממה שהיו רגילים קודם לכן.

 

איך לשפר את הביטחון בנהיגה ולחסוך בביטוח הרכב? טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות לעקוב אחרי ביצועי נהיגה בזמן אמת באמצעות רכיב המותקן ברכב. שיתוף פעולה בין חברת איתורן ובין חברת הביטוח AIG, יחד עם עמותת "אור ירוק", הוליד מסלול ביטוח רכב חדשני - AIG Safe Drive - שבו ניתן לחסוך עד עשרות אחוזים מעלות הביטוח המקיף על ידי שיפור הנהיגה.

 

החברה מאפשרת לנטר את התנהגות הנהיגה על ידי רכיב חכם ומהפכני הבוחן את אופי הנהיגה שלכם, וכך למעשה משפר אותו. הנתונים שנאספים מייצרים ציון נהיגה בטוחה הקובעת את הפרמיה. אגב, ידוע גם שנהגים מבוגרים נוהגים פחות, ובהתאם המערכת מציעה הנחה לנוסעים עד 10,000 ק"מ בשנה. נהגים טובים משלמים פחות, כבר אמרנו?  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים