שתף קטע נבחר

סובלים מכאבים כרוניים? 5 דרכים להפגת כאב ללא תרופות - שאתם חייבים להכיר

עבור הסובלים מכאבים כרוניים, תרופות לשיכוך כאבים הן חלק בלתי נפרד מחיי היומיום. אך לצד השימוש בתרופות כימיות, קיימות עוד דרכים מוכחות להפחתת הכאבים, שחלק מהסובלים מהכאבים עדיין לא מכירים. מהן הדרכים הנפוצות ביותר לטיפול בתופעה? והאם קיים מכשיר מבוסס טכנולוגיה לטיפול ביתי, המשלב את יתרונות הטיפול האלטרנטיבי, הקונבנציונלי ואת טיפולי מרפאות הכאב?

מצד אחד, כאב הוא מרכיב חשוב במערכת הפיזיולוגית שלנו, משום שהוא מתריע בפנינו על כך שמשהו אינו כשורה. ללא תחושה של כאב, לא היינו מטפלים בפציעות או מבינים שעלינו לבדוק מה לא עובד תקין בגופנו. מצד שני, אף אחד מאתנו לא רוצה לסבול מכאב, במיוחד כשמדובר על כאב כרוני ויומיומי, שמגביל את התפקוד הפיזי ומשפיע על המצב הנפשי שלנו.

 

כאב כרוני נחשב אחת מבעיות הבריאות שהרפואה המודרנית עדיין לא הצליחה למצוא לו פתרון מלא. אמנם קיים מגוון גדול של תרופות לטיפול בכאב, אך משום שנטילת תרופות לתקופה ממושכת עלולה לגרום לנזקים בריאותיים, תופעות לוואי ואף התמכרות, חלק גדול מהמטופלים מנסים למצוא פתרונות משלימים להפגת הכאב.

 

עבור הסובלים מכאבים כרוניים או טראומתיים, אספנו מספר דרכים להפגת הכאב - ללא תרופות וללא תופעות לוואי. מהן השיטות הנפוצות בישראל? האם קיימים מכשירים ביתיים מבוססי טכנולוגיה מתקדמת המשלבים את יתרונות הטיפולים האלטרנטיביים, הקונבנציונלים ואף את הטיפולים במרפאות הכאב?

 

1. "תרופות סבתא"

תחת ההגדרה "תרופת סבתא" נמצאות כל הדרכים ה"פשוטות", הניתנות למימוש באמצעים ביתיים, ללא מכשור או ידע מקצועי - החל ממשקאות ומזונות מסוימים, ועד לשפשוף האזור הכואב בחומרים שונים או פעולות פשוטות כמו הפעלת חום על האזור הכואב.

 

לכאבים כרוניים באופן כללי, אכילת כורכום ידועה בתור 'תרופת סבתא' מוכרת, בעקבות הכורכומין, החלק הפעיל בתבלין. לכאבי גב תחתון, למשל, מומלץ לשים כרית חימום ולתת לחום להשפיע. לחלופין, מי שנוטה לשרירים תפוסים, קומפרס קר יכול להקל על הכאב. עוד תרופת סבתא לכאבי שרירים היא אכילת ג'ינג'ר מיובש או טרי, באופן יומי. בנוגע לכאבי פציעות, סבתות בכל העולם ממליצות לשתות הרבה מים, אשר עוזרים לדלל את החומרים הגורמים לכאב ו"לשמן" את המפרקים. לסובלות מכאבי מחזור, סבתא ממליצה על תה מליסה או קמומיל. התה לא עזר? אמבט חם עשוי להקל במעט על הכאב. למי שסובלת מכאבי קדם-וסת, צריכה של 2 גביעי יוגורט ביום עשויה להרגיע את מערכת העצבים ולמנוע את התסמינים.

 

2. פעילות גופנית

למרות שרבים מאלו שסובלים מכאבים נמנעים מפעילות גופנית, הרי שפעילות ספורטיבית יכולה דווקא להפחית כאב וזאת בעקבות שחרור אנדורפינים הידועים באפקט הפחתת הכאב שלהם. פעילות אירובית, מתיחות, יוגה או טאי צ'י, יכולים להוביל לקיצור משך התקפי הכאב והתדירות שלהם, לסייע בהתמודדות עם מצבי לחץ ומתח, לשפר את איכות השינה ואפילו את תוצאות טיפולי הפיזיותרפיה. מתיחות ויוגה, למשל, נמצאו על פי מחקרים בתור יעילים להרגעת כאב כרוני בגב. בכל מקרה, חובה להיבדק על ידי רופא לפני תחילת הפעילות ולהתייעץ על מנת להתאים את הפעילות למצב הבריאותי ולסוג הכאב שלכם.

 

3. שמירה על הבריאות - לא לעשן, לישון טוב, לאכול בריא ואפילו לשמוע מוזיקה

לא תופתעו לשמוע שגם בהיבט של כאב, עישון עושה רק נזק. על פי מחקרים רבים, מי שמעשן סובל יותר מכאב, גם כאשר מדובר בכאבים הנובעים ממחלה וגם במקרים של שיקום לאחר ניתוח או פגיעה גופנית. לכן, אם תפסיקו לעשן, רמת הכאב צפויה לרדת.

 

בעזרת תזונה בריאה וירידה במשקל במקרה של משקל עודף, ניתן להפחית תהליכים דלקתיים בגוף ועומס על המפרקים, וכך להפחית כאבים. גם שינה איכותית וטובה היא מרכיב קריטי לריפוי הגוף, על פי כל רופא ומחקר בתחום.

 

מסתבר שגם מוזיקה עשויה להפחית כאב. על פי המחקרים בתחום, מוזיקה מפחיתה חרדה וכאב אצל חולים, משום שהיא מעודדת הפרשת אנדורפינים והפחתת קורטיזול, הורמון המופרש במצבי כאב.

 

4. טיפול במגע

כיום ניתן למצוא מגוון סוגי טיפולים במגע, שמטרתם היא הפחתת כאב באמצעים שונים. הכירופרקטיקה הוותיקה, שיטת טיפול מוכרת בישראל, מקובלת בקרב רופאים ומשולבת בקופות החולים בתור רפואה משלימה, ונחשבת יעילה בעיקר בהיבט של עמוד השדרה.

 

עוד שיטות נפוצות הן פיזיותרפיה, אוסטאופתיה, רפלקסולוגיה, שיאצו וטווינא – כולן שיטות הנחשבות לבעלות יכולת להשפיע ולשפר את מצב הכאב של המטופל. נסו להתאים את סוג הטיפול שאתם מתחברים אליו ואשר מתאים לסוג הכאבים שלכם.

 

5. מכשור טכנולוגי מתקדם לטיפול בכאב - סילקן רליף

אחת הדרכים החכמות והנוחות ביותר להפחתת כאב, היא באמצעות מכשור ייעודי להקלה על כאבים.

 

אחד המכשירים המתקדמים ביותר בשוק, אשר מציע שילוב חדשני ופורץ דרך של טכנולוגיות, הוא סילקן רליף, בפיתוחה של חברת Silk'n Cure הישראלית.

 

סילקן רליף - יעיל נגד כאבים (צילום: Silk'n therapy) (צילום: Silk'n therapy)
סילקן רליף - יעיל נגד כאבים(צילום: Silk'n therapy)

המהפכה שסילקן רליף מביא לתחום הטיפול בכאב נובעת מכך שהוא מכשיר לטיפול ביתי, ללא תרופות וללא תופעות לוואי, המציע את שיטות הטיפול המקצועיות והמתקדמות שניתנו עד כה רק במרפאות הכאב. כל מי שסובל מכאבים כרוניים ונעזר בטכנולוגיית גלי רדיו של בתי החולים, מבין כי מדובר בפריצת דרך שיכולה לעזור למיליוני אנשים בכל רחבי העולם להתמודד עם הכאב.

 

איך הוא עושה זאת? מכשיר סילקן רליף משלב, לראשונה בטיפול ביתי, שלושה סוגי אנרגיות להקלה בכאב: טכנולוגיית גלי רדיו (RF) - טכנולוגייה ייחודית המחדירה חום לעומק הרקמות ומגיעה אל השרירים והמפרקים תוך הגברת זרימת הדם לריפוי הכאב. טכנולוגיית אינפרה-אדום (IR) - לטיפול בכאבים בנוקשות העור, וטכנולוגיית לייזר רך (LLLT) - לטיפול בהתכווצויות שרירים.

 

טכנולוגיית ה-RF שעד היום היתה קיימת רק במרפאות הכאב בבתי החולים, היא האנרגיה הייחודית למכשיר הסילקן רליף בשימוש ביתי. גלי ה-RF חודרים לעומק הגוף ומפעילים חום הממריץ את זרימת הדם והחמצן לאזור הכואב. בנוסף, המכשיר מסייע גם לחידוש רקמות ולהפחתת הדלקת. סילקן רליף יעיל בטיפול בכאבים כרוניים נפוצים, החל מכאבי שרירים, גב, מפרקים ואפילו יעיל בטיפול בכאבי מחזור. בנוסף, המכשיר מסייע בטיפול בכאבים טראומתיים הנובעים מתאונה, פציעה או עבודה גופנית מאומצת, והוא תורם להחלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר מתמיד. עוסקים בספורט? סילקן רליף יכול לעזור גם לשיקום איברים, שרירים או אזורים כואבים אחרי פעילות ספורטיבית, ללא תופעות לוואי.

 

המכשיר החדשני הוא גם היחיד בישראל המחזיק באישור ה-FDA האמריקאי לשימוש בטוח ויעיל להקלה על הכאב.

 

נכון להיום, גם במרפאות הכאב ובמכוני הפיזיותרפיה הטובים בארץ עושים שימוש במכשיר הסילקן רליף.

 

כפי שניתן לראות, קיים מגוון רחב של דרכים להתמודדות עם כאב ללא תרופות או הליכים פולשניים. בין אם תבחרו בפיזיותרפיה, מדיטציה, שיאצו, יוגה או מכשיר טכנולוגי מתקדם כגון סילקן רליף, הדבר החשוב ביותר הוא להגיע למצב בו אתם שולטים בכאבים שלכם, ולא נותנים לכאבים להשתלט לכם על החיים.

 

טיפול ביתי ברמה מקצועית של בתי החולים המובילים – לפרטים נוספים והזמנת סילקן רליף 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים