שתף קטע נבחר

הסמארטפון שלכם הופך למכשיר קשר - הכל על המהפכה הסלולרית של מערכות הקשר הארגוניות

ענף מערכות הקשר לארגונים מתכונן להיפרד ממערכת המירס ולהתקדם לעידן הסלולרי. בעוד כשנה תופסק הפעילות של מערכת המירס הוותיקה, אשר שימשה נאמנה במשך שני עשורים את הצבא, גופים ממשלתיים, רשויות ועסקים. כתוצאה מכך, הדור הבא של מערכות קשר מוטמעות כבר בימים אלו במגוון ארגונים ועסקים. מהם היתרונות של מערכת ה-WAVE מבית מוטורולה, שלוקחת את מערכת הקשר הארגונית לשלב הבא מבחינת טכנולוגיה, יעילות ונוחות?

טכנולוגיית ה-iDEN שפותחה על ידי מוטורולה לפני יותר מ 25 שנה, ועליה מושתתת מערכת מירס משמשת גופי ביטחון והצלה, רשויות מקומיות ועסקים משנת 1994 ועד היום בנאמנות וברציפות, אך כעת הגיע הזמן שלה לפנות את המקום לטכנולוגיית PoC מתקדמת, המתבססת על הרשת הסלולרית LTE. כחלק מההתפתחות הטבעית של טכנולוגיות התקשורת ועל פי הוראות הממשלה, הרשת של מירס עומדת לצאת בעוד כשנה משימוש, וכל הארגונים והגופים המשתמשים בה צפויים לעבור לטכנולוגיה מבוססת סלולר.

 

הכניסה לעידן הסלולרי מציעה יתרון אדיר - מצד אחד נשמרים כל היתרונות של מערכת קשר מיידית (PTT) עם שיחות אישיות וקבוצתיות בלחיצת כפתור וללא צורך לחייג, ובטיחות תקשורתית של הצפנה וכו', ומצד שני, הכניסה המבורכת לעידן הסמארטפון, עם מכשירי אנדרואיד מתקדמים, שיחות סלולריות רגילות ויכולות טכנולוגיות שלא היו עד כה.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

מה מביאה איתה המהפכה הסלולרית? ומהם המאפיינים הייחודיים של מערכת WAVE מבית מוטורולה, שמחליפה את מירס ומצליחה להציע את הפתרון המקיף והמתקדם ביותר?

 

WAVE - שומרת על שרידות, אמינות, הצפנה וגיבוי

מוטורולה סולושנס, המובילה הבלתי מעורערת בתחום מערכות הקשר לארגונים בישראל, ממשיכה להתקדם ומציעה את מערכת ה-WAVE, השומרות על המאפיינים החשובים ביותר עבור גופים ממשלתיים, רשויות, ארגונים ועסקים: יכולות ה-PTT - לחץ ודבר ממשיכות להיות הליבה של המערכת, עם אפשרויות מגוונות כגון שיחה אישית, שיחה קבוצתית, קבוצות המוקמות באופן דינאמי ובהתאם לצורך על פי שיוך משתמשים או פי אזור גיאוגרפי או בחירה לפי עניין, אפשרות לשידור כללי לכל הקבוצות, ו'שיחה מתפרצת' עם העדפה על פי תפקיד.

 

מערכת ה-WAVE המיועדת לפעול בשגרה ובחירום מתוכננת ומוקמת עם רמת שרידות ואבטחה המאפיינים מערכות קריטיות לגופי ביטחון והצלה. המערכת מוקמת בחוות שרתים מאובטחת ושרידה העומדת בתקן צבאי ומוגנת בפני מתקפות סייבר, תקלות חשמל ורשת, לחלוטין המערכת מגובה ומבוזרת וללא נקודות כשל. המערכת כוללת יכולת גישור ישיר לליבת המערכת הסלולרית של הוט מובייל, על מנת לאפשר שרידות מוגברת במקרה של נפילת חיבור האינטרנט.

 

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

על פי הצורך, ניתן להצפין את הדיבור והמידע המשודר בין מכשירי ה-PTT, כך שלא יהיה ניתן להאזין לו. בנוסף, המערכת מוגנת ע"י תהליך של אימות וזיהוי משתמשים, על מנת למנוע חדירה של גורמים לא רצויים לרשת.

 

היתרון הגדול: יכולת התחברות למערכת הליבה של הארגון

רוב הרשויות המקומיות והארגונים הגדולים מנהלים תקשורת באמצעות רשתות קשר פרטיות -אלחוטיות , כגון MOTOTRBO שהיא רשת קשר דיגיטלית פרטית ומקומית.רשת זו מציעה אמינות מרבית אך כוללת גם מגבלה גיאוגרפית של כיסוי.

 

אחד היתרונות המשמעותיים של מערכת ה-WAVE, הוא היכולת להתחבר למערכת הקשר הפרטית מכל מקום בו יש חיבור לרשת סלולרית. כך יכול הארגון להמשיך להשתמש במערכת הקשר הפרטית, שהיא הליבה של שרידות המערכת, ובנוסף להגדיל את הכיסוי ולאחד את כל התקשורת.

 

WAVE מהווה למעשה שכבה נוספת של קשר בארגון - היא מגדילה את הכיסוי של מערכת הקשר לכיסוי ארצי ואף גלובלי, מאפשרות לבצע שיחות אישיות, להעביר מסרים בטקסט ובתמונות, ולבצעמיקום איכון משתמשים. המערכת פועלת על בסיס תקשורת נתונים על פני רשת סלולרית LTE או באמצעות רשת WIFI זמינה, כגיבוי לחיבור הסלולרי וכן בתוך מבנים המרושתים ברשת WiFi אך בעלי כיסוי סלולרי מוגבל.

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

  

מערכת ה-WAVE תגושר למערכת המירס ובכך תתאפשר מעבר הדרגתי מרשת מירס, באמצעות שימוש מקביל בשתי המערכות עד למעבר סופי. כך, ארגון אשר רוצה לנסות ראשית את מערכת ה-WAVE או מעוניין לפרוס את ההוצאה התקציבית של המעבר, יכול ליישם מעבר הדרגתי.

 

בנוסף, גם עובדים חיצוניים וספקים יכולים להתחבר לרשת באמצעות רכישה של מכשיר, וכך לייעל את העבודה מול ארגון, רשות או עסק מולו הם עובדים באופן שוטף.

 

נפרדים מחגורה שלמה של מכשירים וציוד – ב-WAVE כל השירותים במכשיר אחד

אם עד כה העובד נאלץ היה להסתובב עם מכשיר קשר פנים ארגוני, מירס, טלפון סלולרי מהעבודה וציוד ספציפי למשימה כגון מסופונים, מצלמות וכד' – מעכשיו העבודה הופכת להיות נוחה וקלה יותר, עם מכשיר סמארטפון עם לחצן PPT ומערכת הפעלה שלאנדרואיד, הכולל גם מגוון אמצעים טכנולוגיים המצמצמים את מספר המכשירים איתם העובד מתנהל. מדובר בשדרוג משמעותי מבחינת נוחות ויעילות העבודה - הפקח העירוני אשר צריך לצלם את הרכב, להפיק דו"ח במסופון, לתקשר עם הקולגות במירס ועם המשפחה בסלולרי - יכול כעת לעשות את כל הפעולות ממכשיר אחד חכם.

 

ארגז כלים מתקדם בהתאמה לכל ארגון ועסק

המעבר של מערכות הקשר לעידן הסלולרי מאפשר למוטורולה להציע ב-WAVE 'ארגז כלים' של מאפיינים ושירותים טכנולוגיים מותאמים לכל ארגון. מערכת ה-WAVE מאפשרת התאמה לכל ארגון ורשות על פי צרכים ספציפיים, לצד גמישות ואפשרות להוספת שירותים בהמשך הדרך.

מצד המנהלים, מערכת ה-WAVE כוללת מערכת ניהול ושליטה (דיספאצ'ר) מבוססת-עמדת מחשב, ממנה המוקד יכול לראות את כל חברי הקבוצה על מפה, להבחין האם המכשירים דלוקים, לאחד בין קבוצות, לשייך עדיפויות, לנהל שיחות אישיות ולהוציא קריאה כללית, לשייך משתמשים לקבוצה על פי אזור גיאוגרפי ולהקליט את התשדורת.

 

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

מצד המשתמשים, המעבר למכשירים מבוססי-אנדרואיד מבית מוטורולה’ שנבחרו בקפידה, פותח אפשרויות מגוונות, כגון היכולת לנהל שיחות סלולריות רגילות מהמכשיר המשמש ל-PTT, או לשלוח תמונות והודעות טקסט ולקבל עליהן תגובה מיידית. ממשק המשתמש של WAVE הוא נוח וידידותי, בעברית ועם תפריטים ברורים ופשוטים.

 

המכשירים הייעודיים של מוטורולה מציעים איכות שמע עוצמתית בזכות שני רמקולים ויכולת סינון רעשי סביבה, ובנוסף פותחו גם אביזרים מקצועיים המותאמים לעבודה בשטח וברכב בתנאים קשים.

 

פתרון 360 מעלות ייחודי מבית מוטורולה

מוטורולה מובילה את תחום ה-PTT בעולם כבר 80 שנה, פעילה בישראל יותר מ-50 שנה, ובשני העשורים האחרונים חיברה לרשת מירס אלפי גופים, רשויות וארגונים. מערכת ה-WAVE מבית מוטורולה רושמת יותר מ-1.5 מיליון מנויים ברחבי העולם, הנהנים מקשר PTT באיכות גבוהה לצד מגוון רחב של פתרונות עסקיים משלימים.

 

מוטורולה גאה להציע במערכת ה-WAVE פתרון מוכלל, מקצה לקצה, החל מפיתוח פתרון מותאם אישית, תשתית ושרתים ייעודיים של מוטורולה, ועד מכשירי קצה שנבחרו בקפידה ומשלבים את כל היתרונות של מערכת PTT לצד מכשיר אנדרואיד איכותי. העובדה כי כל המערכת פועלת מתוך מקור אחד, מבטיחה ביצועים אופטימליים ומאובטחים.

 

מוטורולה לקחה את הניסיון הרב שלה בהקמת מערכת קשר לגופי ביטחון והצלה אשר חייבת לפעול בכל אירוע חירום ללא כשלים, ויישמה אותו במערכת ה-WAVE החדשה. השרתים של מוטורולה פועלים באופן מאובטח ומוגן ברמה צבאית, עם יכולות הצפנה, אבטחה ואימות ברמה הגבוהה ביותר.

 

מוטורולה מעניקה ללקוחות מעטפת של תחזוקה ושירות בכל רחבי הארץ. מרכז השירות הארצי של מוטורולה מאויש 24/7 ועונה לכל פנייה של לקוח באמצעות מערך טכנאים ועמדות שירות בכל הארץ.

 

אם כן, אין ספק שמערכות הקשר בעסקים נמצאות על סף כניסה לעידן חדש, טכנולוגי ומתקדם יותר. בעזרת טכנולוגיית ה-PoC והעוצמה של מוטורולה, מערכת ה-WAVE מציעה פתרון מקיף, נוח ויעיל לרשויות מקומיות, גופים ממשלתיים, ארגונים גדולים וכל בית עסק הדורש תקשורת מיידית בין העובדים.

 

מערכת הקשר הארגונית שלכם צריכה שדרוג – הצטרפו למהפכת הסלולר עם מערכת WAVE>>  

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים