שתף קטע נבחר

זה הזמן לדרוש את החזר המס שככל הנראה מגיע לכם, ולקבל עד אלפי שקלים

הידעתם? 8 מיליארד ₪ שנמצאים בקופת המדינה, מגיעים לכם ורק לכם, והם מחכים שתבואו ותדרשו אותם. מיליוני שכירים בישראל לא מודעים להחזרי המס המגיעים להם, נמנעים מבקשת החזר מס, ועשויים לפספס עד אלפי שקלים בשנה. מהן הסיבות הנפוצות לזכאות להחזרי מס? וכיצד תוכלו לוודא שאתם מקבלים את ההחזר המקסימלי, בעזרת חברה מומחית, אמינה ומקצועית?

אם אתם שכירים בישראל, קיים סיכוי גבוה לכך שמגיע לכם החזר מס מהמדינה. על פי ההערכות האחרונות, כ-8 מיליארד ₪ (!) נצברו בקופת המדינה ומגיעים לשכירים שלא ביקשו החזר מס. הסיבות להחזר מס שונות ומגוונות, וכוללות אירועים שכל אחד מאיתנו יכול לעבור במהלך החיים.

 

עוד נקודה שחשוב להכיר היא שהתקופה בה ניתן להגיש החזרי מס היא 6 שנים. כלומר, חלון ההזדמנויות לבקשת ההחזר הוא מוגבל, ואת כל מה שהגיע לכם בעקבות אירועים לפני 6 שנים, לא תוכלו לדרוש כבר בשנה הבאה. המשמעות היא שכל ישראלי שכיר צריך לבדוק את זכאותו להחזר ולמהר לבקש את מה שמגיע לו, לפני שהסכומים המשמעותיים האלו יאבדו לנצח.


 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
הסיבות הנפוצות לזכאות להחזר מס לשכירים בישראל כוללות אירועים שקרו לרובנו במהלך החיים: גרושים המשלמים מזונות עבור ילדיהם, נשים שהיו בחופשת לידה, וכל מי שהיה מובטל או בהפסקת עבודה במהלך השנים האחרונות. הזכות להחזר נובעת מכך שהמדינה לא משקללת בעצמה את השינויים ומקורות ההכנסה וההוצאה שלכם, ובשורה התחתונה גובה מכם אחוזי מס שנתיים גבוהים מהנדרש. גם אם אתם מזהים את עצמכם באחת מהאוכלוסיות הבאות, רוב הסיכויים שאתם זכאים להחזר מס: הורים לילדים בוועדות השמה וחינוך מיוחד או הורים לילדים נטולי יכולת, שכירים שהמשכורת שלו השתנתה במהלך השנים, בעלי מנות בבורסה, ילדים להורים סיעודיים, עולים חדשים ומי שמשלם ביטוחים באופן פרטי ולא דרך תלוש המשכורת. החזרי המס יכולים להגיע לאלפי שקלים בשנה, שנכון לעכשיו פשוט מתפספסים ונצברים בקופת המדינה, כל עוד אנחנו לא דורשים את מה שמגיע לנו.

 

הישראלים לא מאמינים שמגיע להם החזר, וחוששים מהביורוקרטיה

על פי ההערכות, למחצית מהשכירים בישראל מגיע החזר מס כלשהו מהרשויות, אך הרוב המכריע של הישראלים לא פונה לרשויות המס בבקשה להחזר, משום שהוא לא מודע לאפשרות או לא מאמין שמגיע לו החזר. חלק מאותם שכירים חושש מהביורוקרטיה הרבה של הגשת הבקשה, וישנם ישראלים שחוששים שהגשת הבקשה "תעורר" את מס ההכנסה ובסוף יתגלה כי הם חייבים לרשויות כסף.

 

למה המעסיק שלי לא מטפל בזה?

כי הוא לא באמת מתעניין במזונות ששילמת אחרי הפחתת המס במשכורת, או בזכויות שלך כשיצאת לחופשת לידה וקיבלת כסף מביטוח לאומי. הדאגה שלו צרה ונוגעת לתשלום משכורת על פי חוק. הדאגה שלך צריכה להיות צרה ולהתמקד בניצול מקסימלי של הזכויות וקבלת החזר מרבי מהרשויות.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

למה המדינה לא מטפלת בזה?

שאלה כמעט מיותרת. למדינה אין אינטרס לשקלל את כל הנתונים של השכיר במהלך השנה, בהיבט של מקורות הכנסה שונים ושינוי סטטוס - ולהחזיר לו את המס העודף שנגבה ממנו. אמנם המדינה לא מנסה לעשוק את האזרח, אך אין שום ספק שהיא מעדיפה להחזיק אצלה את הכסף העודף בתור רשת ביטחון, במקום לעבוד קשה ולתת אותו למי שמגיע לו.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס?

על מנת להגיש בקשה לתיאום והחזר מס, קיים הליך מסודר של פתיחת תיק, מילוי טפסים והגשתם לרשויות. משום שמדובר בביורוקרטיה רבה ותלות בסעיפים ספציפיים בתקנות המס, ישראלים רבים לא מנצלים את מלוא הזכאות שלהם להחזר, בעקבות חוסר הידע והניסיון בתחום.

 

אחד הפתרונות הטובים והיעילים ביותר למי שרוצה לקבל את החזר המס המגיע לו, הוא הגשה דרך חברות מומחיות, כגון 'זכויות ופיננסים', שמלוות את התהליך מתחילתו ועד סופו.

 

הגשת בקשה דרך 'זכויות ופיננסים' כוללת בדיקת זכאות, פתיחת תיק מול הרשויות, הפקת הניירת והמסמכים הרלוונטיים, הגשת הטפסים והתנהלות מול המוסדות, וליווי צמוד עד לקבלת ההחזר לחשבון הבנק שלכם.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

השיקולים החשובים ביותר בבחירת חברה לניהול החזרי מס - אמינות, מקצועיות וניסיון

כאשר בוחרים את החברה שתנהל עבורכם את בקשת החזר המס, חשוב לוודא שאתם מקבלים את השירות הטוב והמקצועי ביותר, על מנת שתהיו שקטים ובטוחים שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם מרשויות המס.

 

חברות 'זכויות ופיננסים', אשר שמה לעצמה כמטרה לעזור לשכירים בישראל לממש את הזכויות שלהם, מציעה ללקוחותיה שירות מאובטח ואמין על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומומחים בתחומם. החברה מונה אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו שירות יעיל ונוח, והיא ממשיכה להרחיב את מעגל לקוחותיה בכל יום. ב'זכויות ופיננסים' שמים גדש גדול על שיפור איכות השירות בכל דרך אפשרית, החל מייעול ביורוקרטי ועד לעבודה השוטפת מול הלקוחות בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

 

בעזרת 'זכויות ופיננסים' תוכלו לקבל את החזר המס המקסימלי המגיע לכם, ביעילות ובמהירות.

 

רוצים לדעת האם מגיע לכם כסף מהמדינה? לבדיקת זכאות להחזר מס, היכנסו>>

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים