שתף קטע נבחר

לראשונה בישראל: גם אתם יכולים להפוך לחלק מהסיפור של ירושלים

לכל אחד מאיתנו יש פינה חמה בלב עבור ירושלים. כעת אנחנו יכולים שתהיה לנו פינה אמיתית משלנו בעיר הבירה של ישראל - יוזמת 'פינה בי-ם' של הקרן לירושלים מאפשרת לכל אחד להנציח ברחבי העיר אירוע משמח או את שמו של בן משפחה אהוב, בטווח סכומים נגיש במיוחד. הקרן לירושלים מציעה מגוון של אפשרויות להנצחה שתהפוך אתכם לחלק מהסיפור של ירושלים. הכל על הדרך לספסל משלכם הצופה אל העיר העתיקה

"כשנפגשנו כל האחים בפעם הראשונה אחרי המוות של אבא מוריס, חשבנו ביחד מה הדרך הכי טובה להנציח אותו", כך מספרת נועה, בתו של מוריס שונגלר שנפטר לפני שנתיים. "אבא אהב את ירושלים בכל נפשו, ולמרות שהתגורר כמעט כל חייו בניו-יורק, ידענו שהמקום הנכון להנציח אותו יהיה בירושלים".

 

נועה שונגלר, המתגוררת בירושלים ומגדלת כאן את ילדיה- נכדיו של מוריס – חיפשה להנציח את אביה במקום שיקרין שלווה ורוגע, תכונות שלדבריה אפיינו את אביה כל חייו. בעזרת הקרן לירושלים, הם החליטו להנציח את שמו על גבי ספסל הניצב בגן הסמוך למשכנות שאננים. "הנוף שנשקף מהספסל הזה עוצר נשימה והוא תמצית היופי של ירושלים", מספרת נועה בהתרגשות. "חומת העיר העתיקה, כנסיית הדורמציון ובאופק הצריח של מגדל דוד – אין בעיניי מקום יפה יותר מזה. כל פעם שאנחנו רוצים להירגע אנחנו באים עם הילדים למקום הזה, יושבים על 'הספסל של סבא', מסתכלים על הנוף ומדברים עליו. זה מקום שנוסך עלינו שלווה, בדיוק כמו שאבא שלי היה באופיו".

אמת המים בפארק טדי שבגני מיטשל. חיבור בין ירושלים העתיקה לירושלים המודרנית (צילום: הקרן לירושלים)
פינת ישיבה בפארק הצבאים. טבע ושלווה בלב העיר(צילום: הקרן לירושלים)
 

בעשור האחרון גדלה המודעות בקרב הציבור הישראלי לנושא של הנצחה והוקרה. מה שהיה פעם נחלתם של אנשים מחו"ל שרצו להנציח בארץ את יקיריהם, הופך בעשור האחרון לנושא חשוב עבור ישראלים רבים. הנצחה יכולה להיות גם קשורה לשמחות משפחתיות ואחרות: מתנה שונה לסבא וסבתא החוגגים יובל לנישואין, הפתעה לאמא החוגגת יום הולדת מיוחד או דרך משמעותית לכבד בה ילד החוגג בר-מצווה. 

 

הקרן לירושלים זיהתה את המגמה והשיקה לאחרונה את "פינה בי-ם" – יוזמה מרעננת וראשונית בנוף הישראלי המאפשרת לכל אחד, לבחור את הדרך שבה ירצה לציין אירוע חשוב בחייו או להנציח את יקיריו. וכך, אחרי למעלה מ-50 שנים של גיוס תרומות בעיקר מחו"ל, הקרן לירושלים פונה אלינו, הישראלים שאוהבים את ירושלים, ומאפשרת לנו להנציח את יקירנו או להוקיר אותם בחייהם ולקחת חלק בפיתוח העיר ובבניית עתידה בטווח רחב מאוד של סכומים: מפינות ישיבה בגנים בסכום של עשרת אלפים שקל ועד לשיפוץ אולם ספורט בבית הספר בסכום של 300 אלף שקל.

פגישה עם צבי בעמק הצבאים (צילום: עמיר בלבן החברה להגנת הטבע)
פגישה עם צבי בעמק הצבאים(צילום: עמיר בלבן החברה להגנת הטבע)

המקום שבו נמצא הלב

הרעיון נולד במוחה של מנכ"לית הקרן לירושלים ענת צור דווקא כשטיילה הרחק מכאן, בסנטרל פארק בניו-יורק: "שמתי לב שעל כל ספסל, שביל, חלקת צמחים ואפילו מקומות שונים במדרכה היה מוטבע שם של מישהו", מספרת צור. "קיבלתי השראה משום שזה פרויקט שמשלב גם אפשרות להנציח אנשים אהובים ויקרים וגם אפשרות לפתח את העיר באמצעות הנצחה זו. זו חוכמה גם לדעת להעתיק ממודלים שעובדים בהצלחה רבה בעולם".

 

צור מספרת כי לאחרונה גברו הפניות מישראלים שביקשו להנציח את יקיריהם תוך תרומה לקהילה וכך התפתח הפרויקט. "'פינה בי-ם' מאפשר לאנשים לתרום למקום שבו נמצא הלב שלהם או הזיכרון שהם רוצים להנציח. עכשיו כל זה מתאפשר דרכינו, בצורה מסודרת ופשוטה. אין צורך לעבור הליכים בירוקרטים ארוכים. הכנו רשימה של תחומים מגוונים וכל אחד יכול לבחור מה'תפריט' את הנושא הכי קרוב אליו ולהוקיר או להנציח את האדם שהוא רוצה. העיר והתושבים מרוויחים פיתוח נוסף".


מזרקה בפארק טדי בגני מיטשל (צילום: הקרן לירושלים)
מזרקה בפארק טדי בגני מיטשל(צילום: הקרן לירושלים)

עשרות אפשרויות לבחירה

הקרן לירושלים, הפועלת בעיר למעלה מ-50 שנה, מכירה את העיר היטב. כמי שאחראית להקמתם של מרבית מוסדות התרבות בעיר, עשרות ספריות ציבוריות וגני משחקים, בריכות ציבוריות, פארקים, מנהלים קהילתיים, בתי אבות ציבוריים ומועדוניות לקשישים – הקרן לירושלים יכולה לראות את צרכי העיר בצורה רחבה ולהציע מגוון של פרויקטים חיוניים. בעקבות העבודה השוטפת עם מאות מוסדות, גופים וארגונים בעיר, גיבשה הקרן רשימה מגוונת של אפשרויות לתרומות, בטווח גדול של סכומים ובחלוקה לשישה נושאי-על: גינות ושטחים פתוחים (ספסלים, עצים, נקודות שתייה בעמק הצבאים ועוד); מלגות לימודים; חינוך (מעבדה מדעית, ספריה, חדרי מוסיקה ואמנות, מרחבי למידה ולימוד-טיפול, חידוש חצרות); חינוך מיוחד (חממה טיפולית, מטבח תעסוקתי, חצר העשרה מוזיקלית, קייטנה ועוד), קהילה ורווחה (משחקיות, קייטנות); וסיוע לקשישים (חידוש מועדונים, פעילות תרבות ועוד).

באר המשאלות בפארק טדי שבגני מיטשל (צילום: ששון תירם)
באר המשאלות בפארק טדי שבגני מיטשל(צילום: ששון תירם)
  

אבל האפשרות המעניינת ביותר היא כמו תמיד זו שעוד לא נכתבה: הקרן מזמינה את הציבור הישראלי להציע דרכים משלו להנצחה ותלווה את הפונה משלב החשיבה ועד לביצוע. צור: "מעבר למה שמופיע באתר האינטרנט שלנו במסגרת המיזם החדש, אנחנו בהחלט פונים לישראלים ואומרים: 'אם יש לך הצעה משלך – מקום שמרגש אותך בעיר, מקום שחשוב לך, מקום שמזכיר לך משהו או מישהו, תחום שלא חשבנו עליו – אנחנו פתוחים להצעות חדשות לתרומה".

"הקרן מספקת שירות One-stop-shop", מסבירה צור. "מדור ישראל בקרן לירושלים ילווה באופן צמוד את הפונים אלינו כדי לבחור, להתאים ולממש בפועל את הבחירה, מרגע הפנייה ועד לטקס תליית השלט – כל מה שנדרש".

 

הערך המוסף של חלק ניכר מהתרומות במיזם החדש 'פינה בי-ם', הוא העובדה שההנצחה היא ברת- קיימא ומשמעותית. כלומר שבנוסף להנצחה של מישהו אהוב, המשפחה מקבלת משהו שאפשר לטפח בליבה של ירושלים ולהנחיל בכך את ערך התרומה לדורות הבאים. הפרויקטים המוצעים הם גם כאלה שיכולים לשנות ולהשפיע על אוכלוסיות רבות בעיר ולהפוך את חייהן לטובים יותר.

"מבחינתנו זהו כלי חדש לפיתוח העיר", מציינת צור. "זו זכות להנציח ולהוקיר מישהו בירושלים, עיר הבירה. לירושלים יש משמעות רבה עבור אנשים רבים בעולם, וגם בארץ, ואנחנו השתדלנו לבחור פרויקטים שיהיו אטרקטיביים לקהל הישראלי, בין אם ירושלמים, ירושלמים לשעבר או כל אדם שיש לו פינה בלב לירושלים".

אמת המים בפארק טדי שבגני מיטשל. חיבור בין ירושלים העתיקה לירושלים המודרנית (צילום: ששון תירם)
אמת המים בפארק טדי שבגני מיטשל. חיבור בין ירושלים העתיקה לירושלים המודרנית(צילום: ששון תירם)
  

זה הזמן לחקוק משהו משלכם בעיר הבירה

אין ספק שלירושלים יש משמעות מיוחדת עבור כולנו. עבור ישראלים רבים, זו זכות גדולה להנציח מישהו, לחגוג אירוע מיוחד בחיים או לחקוק לנצח זיכרון אישי מירושלים, באמצעות ספסל מול הנוף, חדר מוסיקה במנהל קהילתי או משחקייה לילדי חינוך מיוחד. 'פינה בי-ם' היא יוזמה שמאפשרת לכל הצדדים להרוויח - התרומות ממנפות את הפיתוח של ירושלים, ולצד זאת, כולנו מקבלים את הזכות לתרום, להנציח ולקדם את הסיפור המופלא של עיר הבירה - ירושלים.

 

רוצים לקחת חלק בסיפור של ירושלים באמצעות הנצחה או הוקרה? לפרטים ולמגוון האפשרויות של 'פינה בי-'ם", היכנסו>>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמיר בלבן החברה להגנת הטבע
פגישה עם צבי בעמק הצבאים
צילום: עמיר בלבן החברה להגנת הטבע
מומלצים