שתף קטע נבחר

חוויית לידה אחרת

מערך המיילדות בביה"ח אסותא אשדוד ע"ש סמסון מציג: לידה מותאמת אישית ואפס הפרדה בין היולדת לתינוק

ההיסטוריה שנחגגה באוקטובר האחרון באשדוד, עם פתיחתו של בית החולים אסותא אשדוד, הייתה גם בשורה גדולה ליולדות מכל אזור השפלה והדרום. שמה של המחלקה, המציעה סטנדרט אשפוז שטרם נראה בארץ, עשה כנפיים במהירות. בתוך כשישה חודשים כבר נרשמו במקום כ-2,500 לידות, של נשים שבחרו להתנסות בחוויה הגדולה ביותר בחייהם של כל זוג או משפחה – הלידה – בתנאים מפליגים, והביקוש הולך וגדל. יש לכך כמה סיבות טובות, המצטרפות למכלול מרשים שמציע ליולדת ולמשפחתה תנאי מלונאות ברמה גבוהה. מעבר לכך, המחלקה החדשה מציעה שני מאפיינים ייחודיים המדברים לליבן של האימהות שבדרך: לידה מותאמת אישית, ועידוד של אפס הפרדה בין היולדת לתינוק.

 

   (צילום: עודד קרני)
חדר לידה באסותא אשדוד(צילום: עודד קרני)

 

לדברי דבי גדל-בר, אחראית חדר הלידה באסותא אשדוד, המאפיין המובהק ביותר של המחלקה הוא הגישה האישית ליולדת, תוך ניסיון לתת מענה מקיף לרצונותיה ולצרכיה – החל באופן הלידה (עם אפידורל, לידה טבעית, לידה במים, שימוש בגז צחוק), עבור במעטפת המקצועית, ביחס האישי ובהדרכה הצמודה, וכלה בציוד הטכנולוגי המשוכלל. "אנחנו פשוט מתאימים עצמנו לכל יולדת. צוות המיילדות מיומן בכל סוגי הלידות, בנשימות, עיסוי, וכל יתר המרכיבים שיקלו על היולדת. כי מה שמאפיין את המיילדות שלנו, פרט למקצוענות ברמה הגבוהה ביותר, זו האנושיות, הרגישות, המחויבות לעזור ליולדת להשיג את חוויית הלידה הטובה ביותר".

 

לצורך כך תוכננה מחלקת היולדות מ-א' ועד ת' כדי לאפשר חוויית לידה קלה ובריאה שתגשים ככל האפשר את ציפיות ההורים ותסייע להם להתחיל את השלב המרגש בחייהם על הצד הטוב ביותר. 8 חדרי לידה משוכללים ומפוארים (אחד מהם עם אמבטיה ללידה במים) משלבים את הטכנולוגיה העילית, עם מיטות לידה משוכללות, ומאוישים בצוות מקצועי עתיר ניסיון ומומחיות קלינית המציעים גישה אישית ופתוחה. החדרים מאובזרים בכדורי פיזיותרפיה לשימוש היולדת ובכורסאות שמאפשרים שהייה נוחה של המלווים לאורך כל מהלך הלידה, לצד מסדרונות פרטיים. מוניטורים אלחוטיים המאפשרים את ניטור העובר גם כשהאישה מסתובבת בחדר.

דבי גדל (צילום: עודד קרני)
דבי גדל-בר(צילום: עודד קרני)

יאנה טילמן (צילום: עודד קרני)
יאנה טילמן(צילום: עודד קרני)

 

חוויית הלידה הייחודית ממשיכה כשהיולדת נהנית מהזדמנות קסומה להתחבר בפעם הראשונה לתינוק ולשהות איתו ככל רצונה ועל פי העדפתה – מרגע הלידה, דרך ביות מלא ועד לשימוש בשירותי התינוקייה. כפי שמציינת יאנה טילמן, אחות אחראית במחלקת אם ויילוד שמורכבת ממחלקת יילודים, יולדות ואפס הפרדה, "אנחנו מאמינים כי הילד הוא של אמא, לכן מחדר הלידה היא עוברת למחלקה עם התינוק, וכל הטיפולים בו נעשים ליד מיטת האם. באותה מידה אנחנו מעודדים גמישות ביחס לבקשות היולדת, וגם אם מסיבה רפואית היילוד מצריך השגחה רפואית – האם נשארת איתו".

 

יתרון נוסף הייחודי למחלקה הוא הגישה החדשנית של איחוד הצוות הסיעודי של מחלקת היולדות והיילודים, דבר שמאפשר תיאום והיכרות מרבית של צוות האחיות את היולדת והתינוק. דהיינו, אותה אחות יכולה לספק תשובות הן ליולדת והן לתינוק. סגל סיעוד מקצועי ויועצת הנקה זמינים לרשות ההורים כדי לספק הדרכה ולהשיב על שאלות.

 

אגף האמהות כולל 36 מיטות מתכווננות, כשכל אחת מהסוויטות מצוידת בחדר רחצה. כחלק מתפיסת הפינוק של היולדת מעל כל מיטה יש מסך טלוויזיה/מחשב אישי, והיא נהנית מגישה פרטית וחופשית לאינטרנט ולערוצי טלוויזיה בכבלים. בני/ות הזוג של היולדת יכולים לשהות במחיצתה 24 שעות ביממה.

 

ובשורה התחתונה: אסותא אשדוד מסמן וי גדול בתחום הרפואה והאשפוז כשהוא מיישר קו עם מחלקות הלידה המתקדמות בעולם, תוך שימת היולדת במרכז.

 

במחלקת היולדות מקיימת מתקיימים גם קורסי הכנה ללידה וסדנאות להורים. סיורים מודרכים ניתנים לזוגות המצפים ללידה. לפרטים:

מועדון היולדות: 072-3398332

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עודד קרני
חדר לידה באסותא אשדוד
צילום: עודד קרני
מומלצים