שתף קטע נבחר

משפחה במבחן: כשכולם לומדים לתואר ביחד

משפחת אייל היא לא משפחה רגילה. אבא נחי, אמא רחלי, ושני הבנים אמוץ ויותם לומדים יחד לתואר שני באוניברסיטת אריאל. איך מצליחים לנהל בית כשכולם מתכוננים יחד למבחן, מי המצטיין מבין הארבעה ומה הולך בקבוצת הוואצאפ המשפחתית? תפסנו אותם רגע לפני סיום התואר. צפו

בשיתוף אוניברסיטת אריאל

 

"את התואר הראשון למדנו במסגרות שונות, החלטנו שהפעם כדאי ביחד. יש לנו את אמא שתוכל לסכם בשבילנו ולעזור לנו לקראת המבחנים". משפחת אייל אוטוטו מסיימים יחד תואר שני. מה זה אומר יחד? אבא נחי, אמא רחלי, ושני הבנים אמוץ ויותם כבר הפסיקו לספור את כמות השעות בהן בילו יחד הן במסדרונות אוניברסיטת אריאל והן בבית בלימודים לקראת המבחנים בקורסים השונים של התואר השני במנהל עסקים.

 

אז מי המצטיין (או המצטיינת)? איך נראית קבוצת הוואצאפ המשפחתית, ואיך יצא שכולם לומדים יחד? צפו בכתבה

 

 

"יש לנו שבעה ילדים, שניים הגדולים, אמוץ הבכור, יותם השני. אנחנו חמישה בני אותה משפחה האורגנית שסיימנו את התואר הראשון לפני שנתיים ונסיים בעזרת השם השנה את התואר השני", מספר נחי. "כולנו תודות לאמא לטובת התואר הזה, זה בהחלט שייך לה".

 

"בתחילת הדרך היא היתה מאוד מאוד אובססיבית אפילו לכך שכולם יגיעו בזמן, לצורך הזה היא היתה מכינה לכולנו סנדביצ'ים ואוכל. בשלב מסויים היא התחילה להתעייף מלדחוף ולרדוף אחרי כולם", מוסיף. "הבנתי שאם אני רוצה שיהיה לי תואר שני, זה רק אם אני נצמד אליה. כי לבד אין לי סיכוי".

 

ואיך נראית קבוצת הוואצאפ המשפחתית?

"כשיש ציונים אז ישר הווטסאפ המשפחתי עובד. קיבלתם ציונים? השוואות, ירידות אחד על השני. מי הצליח לעבור את ה-60 ומי הצליח להגיע ל-90 פלוס. זאת אומרת זו לא שאלה מי הצליח, צריך זה רק לוודא שזה קרה עוד פעם", מוסיף נחי בחיוך.

 

מי מצטיין?

"הרבה אנשים הופתעו שהלכתי ללמוד בגילי", מספרת רחלי. "הלכתי בשלב שבו הבית יכל לשחרר אותי קצת וזה חלק מהסיבה שהלכתי בגיל כזה ולא יכולתי לעשות את זה קודם. ראיתי שמאוד קשה להתקדם ולהתקבל אפילו לכל מקום בלי תואר. לכן החלטתי ללכת לתואר ראשון. ולתואר שני, גם כן, בהרבה מקומות, בהרבה חברות מחפשים תואר שני".

 

"העובדה שהגעתי לכאן אחרי גיל חמישים, מסייעת לי", אומר נחי. "האוניברסיטה פוטרת או לא דורשת תעודת בגרות לאלה שבאים בגיל הזה וזה סייע לי גם לקבל את ההחלטה החיובית ללכת יחד עם רחלי ללמוד את התואר הראשון. איך אומרים? מי שלא רצה אותנו עם תעודת בגרות יקבל אותם כמרצים. אז, אחרי התואר הראשון והשני אולי עוד יחזרו לכאן להרצות בקורס ה-MBA".

  

אמוץ: "יש לנו את הגנים של יזמות במשפחה, התואר הזה לכולנו נותן כיוונים חדשים ומחשבות ועוזר להתכוונן לאיפה אנחנו רוצים לקחת את היוזמות שלנו, ואני מקווה שזה רק ההתחלה".

 

"כשכולנו הפכנו למשפחה לומדת האווירה בבית השתנתה לחלוטין. אין ספק שאווירת הלימודים, הלימוד המשפחתי הזה ביחד, מותיר את הרושם גם אצל הילדות הצעירות בצורה והן תופסות את הלימודים בצורה שונה לחלוטין", מסכם נחי.

 

בשיתוף אוניברסיטת אריאל


פורסם לראשונה 11/06/2018 09:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים