שתף קטע נבחר

איך מזהים תוכנית לימודים המבטיחה מקצוע מבוקש בעתיד?

באוניברסיטת חיפה מוצעת תוכנית לימודים ייחודית באקטואריה, מקצוע הנחשב בעולם כמוביל ושהביקוש לו בנסיקה מתמדת

טרם הגיעם לאוניברסיטה, צעירים וצעירות מנסים לאתר מקצוע לימודים, כאשר אחד השיקולים העיקריים המנחה אותם הוא מידת האפשרות להבטיח תעסוקה מבוקשת ומתגמלת עם סיום לימודיהם. לעיתים קרובות הם ניזונים ממידע על מקצועות שהם לכאורה מבוקשים, או שהיו כאלו, ושבפועל הביקוש להם נמצא כבר בנסיגה. כשהלימודים מסתיימים ההתפכחות לעיתים מכאיבה. אקטואריה, הנלמדת לתואר אקדמי באוניברסיטת חיפה (כתוכנית לימודי מ.א. בחוג לסטטיסטיקה), מעניקה לבוגריה את האפשרות להיקלט במהירות במקומות עבודה ולפתח קריירה מקצועית מרתקת ומכניסה.

 

  (צילום: יח
בעשירייה הראשונה(צילום: יח"צ)

 

תוכנית הלימודים, המשלבת לימודי סטטיסטיקה, כלכלה ומימון, מעניקה לבוגרים כלים המאפשרים להם לטפל באי ודאות פיננסית המצויה במערכות ביטוחיות, בנקאיות, פנסיוניות, בריאותיות ועוד. הסקר השנתי של CareerCast, המדרג מקצועות על פי מגוון גורמים (הכנסה, תנאי עבודה, ביקוש וכו'), ממקם את מקצוע האקטואריה מזה שנים בעשיריה הראשונה מבין מאות מקצועות בשוק האמריקני (לסקר של שנת 2016)

 

הדבר תואם לחלוטין את התחזית של מגזין העסקים פורבס, שקבע לפני מספר שנים שאקטואריה תהיה במקום מוביל בין המקצועות המכניסים ביותר בשנים הבאות ואכן, בשנת 2016 עמדה ההכנסה השנתית של אקטואר בארה"ב על כ-100 אלף דולר וצפוי גידול משמעותי בביקוש למקצוע.

 

כאשר פתחה אוניברסיטת חיפה בשנת 1989 את תוכנית הלימודים באקטואריה, מנתה אגודת האקטוארים, הגוף המקצועי המאגד את האקטוארים בארץ, כ-50 חברים בלבד. מאז, ועם הפיכת התוכנית לתוכנית לימודי מ.א. בשנת 2000, צמחה האגודה ליותר מ-300 מאות חברים, שרובם רכשו את השכלתם המקצועית בחיפה.

 

התוכנית האקדמית המעוגנת באוניברסיטת חיפה ייחודית בכך שהיא הוותיקה ביותר בישראל, וחושפת בפני תלמידיה העשרה מקצועית המוענקת על ידי מרצים שהינם חוקרים פעילים בתחום האקטואריה. השילוב של חדשנות מחקרית עם ידע מקצועי, משביחים את האקטואר המתלמד ומקנים לו יכולות קבלת החלטות פיננסיות בתחומים מגוונים.

 

 

עם סיום חוק לימודיהם, בוגרי תוכנית האקטואריה נחשפים במקום עבודתם לעשייה אקטוארית מעשית תחת הנחיית אקטוארים בכירים, וכך מעשירים את יכולתם המקצועית. תהליך זה נמשך עד לאותו מועד שבו הם מתמנים לתפקידים בכירים יותר בחברות השונות, או הופכים ליועצים המעניקים מניסיונם לגופים או יחידים הזקוקים להכוונה מקצועית. ואכן, בוגרי התוכנית בחיפה הגיעו לעמדות מפתח בתעשייה האקטוארית. תוכנית הלימודים באוניברסיטת חיפה פתוחה לבוגרי תואר ראשון במגוון מקצועות. למי שהרקע שלו מצריך השלמות, יינתן ליווי אישי ותתאפשר שנת לימודי העשרה.

 

פרטים על התוכנית ניתן לקבל מהגב' חנה אברהם

- החוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת חיפה

טלפון: 04-8249624, 04-8240563

כתובת מייל: student@stat.haifa.ac.il

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
בין המקצועות הטובים ביותר
צילום: יח"צ
מומלצים