שתף קטע נבחר

מתנת יומולדת 93

קורס שימוש במחשב ובסמארטפון

עופר אלוביץ', הבעלים של חברת "לומדים עכשיו", ספקית הדרכות מחשבים למגזר הפרטי והעסקי, רואה את חזונו בהקניית מיומנויות שליטה במחשב ובאינטרנט לכלל האוכלוסייה, בה נכללים גם בני הגיל השלישי. הוא מודע לחשש של בני הגילאים האלו מכל הקשור בשימוש במכשירים מתקדמים, בהם מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים.

 

"ה'אני מאמין' של החברה מתבטא במתן שירות המבוסס על מקצועיות, המון סבלנות ותמיד עם חיוך", הוא אומר. "המטרה שלי היא להנגיש את הטכנולוגיה לבני 50 ומעלה, אם לאלו שכבר אינם חלק מעולם העבודה ואם לאלו שעדיין חלק מעולם העבודה, ושמרגישים חוסר שליטה במחשבים, לא משנה עד כמה דרגתם בכירה בארגון".

 

עופר אלוביץ' (צילום: יח
עופר אלוביץ'(צילום: יח"צ)

 

בן כמה היה הלקוח הכי מבוגר?

"לא מזמן העברתי הדרכה אישית לאדם בן 93, שהילדים והנכדים קנו לו שובר לימוד כמתנת יום הולדת. אני נתקל בהרבה אנשים מעל גיל 50, שמספרים לי בשקט ששימוש במכשירים האלו זה הפחד הגדול שלהם. שליטה במכשירים נראית להם כמעט בלתי אפשרית, זה מלחיץ אותם. 'הנכדים שלי עושים הכל צ'יק צ'ק, ואני בקושי מבין בהם. אני לא רוצה שיצחקו עליי', אמר לי לא מזמן אדם בן 70. גם נושא הגיבוי בענן לא כל־כך נהיר להם".

 

מהי הדרך לשכנע אותם שזה אפשרי?

"הצוות של החברה שלי מבהיר לכל אחד מהם בחיוך, שזה אפשרי. זה כמעט כמו טיפול בפוביה: אנחנו מלמדים אותם להתקרב למכשירים האלו. אחרי שמתגברים על החשש הראשוני הזה ונוצרת אצלם פתיחות ללמידה, אנחנו עוברים ללימוד השימוש במכשירים".  

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים