שתף קטע נבחר

מכונית משומשת כמו חדשה

עם ערוצי מכירת רכב רבים גם הבלבול גדל יחד איתם. לאן לפנות? ממי כדאי לקנות? ואיך להיפטר בקלות מהרכב המשומש שלך?

המכונית שלי דווקא סבבה. רק בת שלוש שנים, לא עשתה אפילו מאה אלף קילומטרים והיא מטופלת פיקס - במסגרת האחריות ורק במוסך מורשה. ככה אני ייקה. המכונית שלי היא החלום של כל מי שמחפש לקנות עכשיו מכונית יד שניה. אבל אף אחד לא מגיע. זה היה הרי דגם רב מכר - רק לפני שלוש שנים - והיא אמינה ולכל השכנים שלי יש בדיוק מכונית כזו, אוקיי אולי לא בדיוק הן בצבעים אחרים. ולמרות זאת - אף אחד לא בא. לפרסם מודעה למכירה ולשבת לחכות לשיחות עושים לא פלאשבקים לסרט הקיץ של אביה, אף אחד לא בא למסיבה. ואם כבר יש התעניינות, ההצעות מהצד השני של הסלולארי מעליבות. אותי ואת מיצי המשפחתית.

 

בזמן שאני מחכה לקונה שלא מגיע המחשבות נודדות על המכונית החדשה. הריח של האספרסו באולם התצוגה, קול הקריעה העדין של הניילונים מהמושבים, הבריזה הצוננת הראשונה מבקרת האקלים הדיגיטאלית כשעוד היא נושאת את ריחו המשכר של פלסטיק חדש מהמפעל. אח....ואז הטלפון מהבנק שההלוואה לא אושרה - אין מימון. ולמה בכלל אני צריך כזה סכום כסף גדול ועוד עכשיו! בתקופה הזו?! אז אולי בכל זאת אלך על משומשת חדשה יחסית? כזו בת שנה אולי פחות ממישהו שקנה ונבהל כשלא עמד בתשלומים הגבוהים. אבל מהיכן?

 

שוק הרכב בישראל מוצף במכוניות משומשות. ובניגוד למצבן כשהן חדשות - אז אם מדובר ביצרן רכב רציני כולן זהות - אין שתי מכוניות משומשות שתמצאנה אותו הדבר בדיוק. אפילו שמדובר באותו מותג, אותו הדגם עם אותה מערכת ההנעה וחבילת האיבזור. ההבדלים בין המכוניות נולדים כבר מהרגע הראשון שהמכונית מונעת ויוצאת לדרכה ובטח אחרי ה-20 אלף פלוס קילומטרים בשנה שמר ישראלי עושה בממוצע עם הרכב שלו - ליסינג קצת יותר ולפעמים עם איבזור קצת פחות. וגם אם אבחר בדגם "בטוח" ונחשק יהיה עליי לקבוע עם הבנאדם, לקחת את הרכב לבדיקה במכון, להוציא מאות שקלים על כל בדיקה ולמצות שעות רבות על קפה שחור ושיחת חולין במקום להיות במקום פרודוקטיבי יותר - נגיד...בעבודה! וגם אם יש מזל, ולא נופלים בפח של "השקעתי 600 שקלים בבדיקה אז כבר אקנה את הכרכרה שלך", ורק בבדיקה הרביעית ו-2,400 שקלים מאוחר יותר אתם מוצאים את הכלה - הבעלים מצפה לקבל לידו את חבילת המרשרשין - קומפלט. כל הסכום אבל רק אחרי שאתה חותם כי בדקת את המכונית, מצאת אותה לשביעות רצונך ואין ולא יהיו לך כל טענה כלפיו החל מרגע זה. ואז המנוע נופל לכביש אחרי חצי קילומטר. מזל טוב! יש לך חבר חדש. המוסכניק.

 

      (צילום: UMI)
(צילום: UMI)

עד לאחרונה זו הייתה המציאות של רוכשי הרכב המשומש. תרגיל שלא נגמר בפשרות וניהול סיכונים. לא עוד. מה אם אספר לכם שיש מקום שבו חווית הקניה של רכב המשומש היא כמו של רכב חדש? ולא במקרה מכיוון שהוא נעשה במקביל למכירה של שברולט חדשה ובאותו אולם ממוזג ונעים, וכן בטח שיש אספרסו. שברולט "סרטיפייד" היא במידה רבה תכנית להכשרת מכוניות יד שניה מבית שברולט. היא מטפלת - לפי אותם פרמטרים מחמירים במכוניות מכל מותגי הרכב אבל רק מכוניות ממותגי UMI מקבלות את חותמת ההכשר "סרטיפייד". ולא במקרה. כל המכוניות האלה חייבות לעמוד בקריטריונים מחמירים למדי כדי להתקבל לתכנית. "הטובות לסרטיפייד" אם תרצו:

 

• בנות 5 שנים או פחות.

 

• לא מעבר ל-100 אלף קילומטרים.

 

• ללא פגיעות שלדה.

 

• ללא היסטוריית טיפולים חריגה.

 

כל מכונית כזו שמגיעה עוברת סדרת השבחה קפדנית - מכאנית ואחרת כדי לעמוד בתקן הנדרש. והחבר'ה שם כל כך בטוחים באיכות העבודה שלהם עד כי הם מוכנים לתת אחריות (חופפת יצרן) של 12 חודשים ו/או 20,000 קילומטרים על כל רכב סרטיפייד שלהם - שחצנים אלה. ולמעשה זה לא רק הם. גם המחירון של המדינה - לוי יצחק - מכיר בערך המוסף של תכנית "שברולט סרטיפייד" וזה אפילו מופיע אצל שחור על גבי מחירון - 7% תוספת למכונית משומשת מסרטיפייד. שזה נותן לך בהמשך יתרון לא רע על כל האחרים שינסו למכור מכונית רגילה.

 

מה שמזכיר לי. שבעצם לא צריך למכור את המשומשת בשוק הפתוח. שברולט סרטיפייד יעשו בשמחה החלפה וייקחו ממך בטרייד אין את המשומשת שלך לטובת החלפה באחת ממכוניות סרטיפייד - רובן אגב ממקורות פרטיים.

 

הצצה ברשימת הדגמים מגלה כמה יהלומים אמיתיים: שברולט ספארק משנת 2017, יד 1 פרטית עם 12 אלף קילומטרים בלבד. אולי בעצם נבחר בג'יפון. בואו נראה...הנה! שברולט טראקס 2015, יד 1 עם 22,000 קילומטרים! וואהו. חדשה! בא לכם מכונים גדולה? הנה שברולט אימפלה משנת 2016 גם היא 1 ראשונה פרטית עם 19,000 קילומטרים ורמת איבזור מפוארת. מדהים. והרשימה עוד ארוכה.

 

כדי לראות את כל הרשימה - וגם לקבל מחירים - תוכלו להיכנס לכל אחד מאולמות התצוגה של שברולט. שם ליועצי המכירות יש גישה לבסיס המידע העדכני, ולכל מבחר הדגמים של "שברולט סרטיפייד". וכמו עם רכישה של מכונית חדשה תוכלו ליהנות מחווית קניה נעימה, לקבל זמינות לכלי מימון שונים ולהיות בטוחים שקניתם רכב יש שניה ממקור בטוח, עם אחריות ועם ערך מוסף אפילו במחירון של לי יצחק.

 

עכשיו אני צריך לרדת לרחוב, להוריד את שלטי המכירה ממיצי, למחוק את המודעות מלוח יד 2 - ופשוט להחליף את הרכב במכונית חדישה יותר, חסכונית יותר ובטוחה יותר - בלי להוציא הרבה כסף.

 

למידע נוסף - הכנסו>>

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים