שתף קטע נבחר

3 הסרטים המומלצים של חודש נובמבר- מ'האירי' של סקורסזה ועד 'המחשמלים' הישראלי החדש והמפתיע

פיניתם ערב לבילוי תרבותי ואתם מנסים למצוא סרט טוב בקולנוע? אספנו 3 סרטים מומלצים לחודש נובמבר: "פורד נגד פרארי" הוא חוויה קולנועית בהילוך גבוה, "המחשמלים" הוא ה-סרט הישראלי המפתיע של השנה ו"האירי" של סקורסזה מפגיש את ענקי הקולנוע

אין כמו צפייה בסרט קולנוע בתור בילוי חורפי ונעים. אם אתם מנסים להחליט איזה סרט כדאי לכם לראות בפעם הבאה, חסכנו לכם את העבודה ואספנו את שלושת הסרטים הכי מומלצים לחודש נובמבר. כל מה שנותר לכם הוא לבחור מה הסגנון המתאים לכם, ולזכות בחוויה קולנועית.

 

'פורד נגד פרארי' - דרמה גברית משובחת שחורכת את מסלול המרוצים

'פורד נגד פרארי', הסרט החדש של הבמאי ג'יימס מנגולד ("הולך בדרכי", "לוגאן"), הוא דרמה כמו שדרמה צריכה להיות – מערכת יחסים מרתקת בין הגיבורים, מאבק קלאסי על המקום הראשון, ובתור בונוס- סצנות מסחררות של מרוץ מכוניות.

 

  ()

 

הסרט מתאר את הניסיונות של חברת 'פורד' האמריקאית לנצח את יריבתה המושבעת פרארי בתחום מרוץ המכוניות, שהחברה האיטלקית שלטה בו ללא עוררין. מעצב הרכב והנהג המרוצים המיתולוגי שממונה על ידי פורד לבניית הדגם שיתחרה בפרארי הוא קרול שלבי (מאט דיימון בהופעה מצוינת). הנהג שמגויס לנהוג במכונית הפורד שתתחרה במרוץ הוא קן מיילס (כריסטיאן בייל), נהג בריטי העובד במוסך למחייתו.

 

מנגולד בנה סרט דרמה משובחת וקלאסית, המתארת מצד אחד את מערכת היחסים הגברית בין שני הכוכבים, ומדברת על גבריות מהסוג המיושן וההתפתחות שלה. מצד שני, סצנות המרוץ מכניסות הרבה אדרנלין לחוויית הצפייה.

 

'המחשמלים' – הסרט הישראלי המצחיק והמרגש של השנה

'המחשמלים' מספר את סיפורה של להקה באותו שם, שזכתה בתואר תגלית השנה אי שם ב-1984, והוציאה להיט שאף אחד לא מכיר. הסרט פוגש אותם 30 שנה לאחר מכן, כשהם מופיעים בעיקר בבתי אבות ובתי הארחה, מה שלא מפריע לסולן שלהם לחשוב שהם עדיין בדרך לכבוש את העולם.

 

  ()

 

מיקי תבל (צביקה נתן) הסולן מנסה לשכנע את הלהקה שהם מסוגלים לחזור ולהיות שוב כמו פעם, לפני 30 שנה. כל הניסיונות שלו להציל את הלהקה ואת החיים האישיים שלו כושלים שוב ושוב, והוא לא מפסיק לאכזב את חבריו, את אשתו בנפרד ואת בתו החיילת. אבל אז מגיעה הצעה מפתיעה מארה"ב ומיקי לוקח את הצ'אנס האחרון הזה והולך על כל הקופה.

 

האויב המרכזי של 'המחשמלים' הוא 'דודו הגדול', בגילומו של טל פרידמן, חבר לשעבר בלהקה שעזב לקריירת סולו מצליחה אך מפוקפקת. אמרגן הלהקה, ויקטור, מגולם על ידי אלי יצפאן (בהררי איפור שהופכים אותו לשמן), בתפקיד ראשון בקולנוע מזה עשור. את חברי הלהקה מגלמים יגאל עדיקא הבסיסט, שרון אלכסנדר הקלידן ואורי הוכמן המתופף. ואת הזמרת אנה לב, שמצטרפת ללהקה ומפיחה רוח חיים רעננה בחבריה העייפים, מגלמת תמרה קלינגון (אפס ביחסי אנוש).

הכינו את עצמכם לסרט מצחיק, מרגש ואמיתי, על הגשמת חלומות בכל גיל.

 

'האירי' - איחוד בין ענקי הקולנוע הקלאסי בסרט שצפוי להתמודד על האוסקר

'האירי' היא דרמת פשע בבימויו של הבמאי הענק מרטין סקורסזה, שמאחד בסרט את שניים מהשותפים הוותיקים שלו ליצירה קולנועית: רוברט דה נירו וג'ו פשי, איתם שיתף פעולה בסרטי מופת כמו "החברה הטובים", "השור הזועם" ו"קזינו". הפעם מצטרף לקאסט גם אל פצ'ינו האדיר, בשיתוף פעולה ראשון אי פעם של השלושה על המסך.

 

  ()

 

עלילת הסרט מסופרת מנקודת המבט של פרנק שירן (בגילומו של דה נירו), עבריין המכונה 'האירי' על ידי אנשי המאפיה האיטלקית שמעסיקים אותו. דרך הסיפור של שירן, הסרט מעביר את ההיסטוריה של ארצות הברית במהלך המחצית השניה של המאה ה-20, אבל מנקודת מבט של שחיתות ופשע. סקורסזה מביט דרך העולם התחתון על החברה האמריקאית וההתפתחויות הפוליטיות במדינה אחרי מלחמת העולם השניה, מרצח קנדי ועד פרשת ווטרגייט. במרכז הסיפור נמצא המאבק בין ארגוני הפשע לארגוני העובדים, שני מוקדי כוח משמעותיים בארצות הברית של אותן שנים. פצ'ינו מגלם את ג'ימי הופה, אחד מהאנשים החזקים של אותה תקופה, בתצוגת משחק כריזמטית ומרתקת.

 

דרך הסיפור האישי של שירן, שגויס על ידי המאפיה בתור גובה חובות ומתנקש להשכרה, סקורסזה מצליח להציג את ארגון הפשע דרך עיניים של זר. האדם היחיד אליו הוא מתקרב הוא ראסל בופאלינו (ג'ו פשי בהופעה ראשונה מזה עשור בקולנוע), המשמש בתור סוג של סנדק ואב רוחני שלו.  

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים