שתף קטע נבחר

פריצת הדרך בניתוחי פריצת דיסק

ניתוח זעיר-פולשני אנדוסקופי, המבוצע במדיקל סנטר, מבטיח טיפול בטוח לגב ולצוואר וחזרה מהירה לשגרת החיים

פריצת דיסק היא אחת הרעות החולות של הקידמה: ישיבה ממושכת מול המחשב, מתח נפשי והיעדר זמן פנוי לספורט, או מנגד התמכרות לא מבוקרת לחדרי כושר או מאמץ פיזי מוגזם – כל אלה גורמים ללחץ בלתי פוסק על חוליות הצוואר והגב. עם השנים אנו עדים גם להיצרות תעלת עמוד השדרה, הגורמת לקשיים בהליכה מרובה ונימול הרגליים. התוצאות בשני המקרים אינן נעימות – כאבי גב, נימול, חולשה בגפיים, בחילות, ועוד - ולעיתים אף משבשות את איכות חיינו ואת טווח הפעולות שלנו.

 

  (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

ניתוחים בעמוד השדרה, הנעשים בקרבה גדולה מאוד לעצבים, הותירו במקרים קיצוניים את המטופלים בכיסא גלגלים, ומכאן החשש הגדול, כשהם פונים לניתוח כזה. אלא שהיום הטכנולוגיה המתקדמת נחלצת לעזרת הרפואה, ובמקרים של פריצת דיסק או היצרות תעלת עמוד השדרה מאפשרת לבצע טיפול כירורגי עם זמן החלמה קצר משמעותית.

 

מדובר בניתוח זעיר־פולשני בשיטה האנדוסקופית, המטפל באחוז גבוה מהבעיות. ההליך מבוצע באמצעות חתך קטן, שדרכו מוחדר מוליך גמיש הנושא מצלמה (סיב אופטי ועדשה), המגדילה עד פי 100 את טווח הראייה של הרופא.

 

ד"ר שלמה דוידוביץ', נוירוכירורג, מומחה לניתוחי עמוד שידרה אנדוסקופיים בשיטה ייחודית, בה התמחה במשך 3 שנים במחלקה הנוירוכירורגיה אנדוסקופית בבית החולים allegheny general פיטסבורג - ארה"ב, אצל מפתח השיטה. כיום הוא מבצע את ההליך בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר. עד היום ניתח למעלה מ-8,000 מטופלים.

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

מה ההבדל בין ההליך הזעיר-פולשני ובין ניתוח?

ד"ר דוידוביץ': "זווית הראייה הרחבה מאפשרת למנתח הסתכלות גם 'מעבר לפינה', בשונה ממיקרוסקופ רגיל, המגדיל רק פי 15, או באמצעות עדשות מגדילות המורכבות על משקפיו. זאת במקביל לסיב האופטי המוליך כלי עבודה, שבאמצעותם מתבצע הניתוח. הראייה באמצעות האנדוסקופ מאפשרת למנתח לבצע ניתוח בטוח עם סיכון נמוך, וכל זאת דרך חתך קטן ושמירה מרבית על יציבות עמוד השדרה. השיטה האנדוסקופית הייחודית בה ד"ר דוידוביץ מנתח מתאימה גם לסובלים מהיצרות קשה של התעלה, ומשום כך ניתן לבצע באמצעותה ניתוח להיצרות דו־צדדית של תעלת השדרה ולטפל בפריצות דיסק מורכבות וגדולות".

 

  (צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

  (צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

 

הראייה האנדוסקופית הרחבה וההגדלה מאפשרות, לדברי ד"ר דוידוביץ', ניתוח זהיר יותר, ומשום שהחתך קטן - הסיכון בזיהום ודליפה מעמוד השדרה נמוך. "הסכנות והסיבוכים בשיטה זו קטנים משמעותית בהשוואה לניתוחים הפתוחים המקובלים", מסכם ד"ר דוידוביץ'. "הניתוח האנדוסקופי חוסך במקרים רבים את הצורך בפתיחה גדולה של עמוד השדרה ובקיבוע החוליות, אין בו תפרים אלא דבק ביולוגי, ולכן השיפור במצב הוא מיידי, וההחלמה מהירה מאוד בהשוואה לניתוחים הקונבנציונליים. כבר כשעתיים לאחר הניתוח ניתן להתהלך, וארבע־חמש שעות אחריו משתחררים מבית החולים".

 

"מגיעים אליי מטופלים במצבים שונים ובכללם ספורטאים מקצוענים כגון לוחמי MMA שסבלו מפציעה ועברו תוך חודשים ספורים ממצב שבו ישבו בכיסא גלגלים, למצב בו הם מתחרים באליפויות עולם".

 

לקבלת מידע נוסף: www.davidovich.co.il

טלפון: 09-7737709

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים