שתף קטע נבחר

לבחור נכון: חמישה טיפים שיעזרו לכם לבחור את המזון לחיית המחמד שלך

כ-25% מבתי האב בישראל מגדלים חתול או כלב. בעליהם, מעניקים להם יחס חם וקרוב כמו של בן משפחה ובוחרים לתת להם תזונה איכותית במטרה לשפר את איכות החיים ולהאריכם. אבל איך בוחרים נכון ואת מה שהכי מתאים? כל התשובות

 

1. התאמה נכונה  - מזון חיות איכותי מיועד להעניק לחיית המחמד מענה מקיף במצב הנתון. גורים בשלבי חייהם הראשונים הם בעלי צרכים תזונתיים שונים מאלה של כלבים או חתולים בוגרים. לפיכך, יש להסתכל על גבי אריזת המוצר על מאפייני קהל היעד שלו כמו גיל, גודל חיית המחמד, רמת פעילות וכמובן צרכים מיוחדים במידה וישנם.

 

 

 

2. לא רק לשובע - לסוג המזון שמאכילים איתו את חיית המחמד ולאיכותו יש השלכה ישירה ומשמעותית על מצבו הגופני והבריאותי. מחסור בוויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו וחומצות שומן כמו גם עודף ו/או חוסר איזון במרכיבים אלו עלולים לגרות לבעיות רבות בקרב הכלב או החתול. מעבר לכך, תזונה לקויה עלולה להגדיל את הסיכוי לפתח גידולים סרטניים.

 

3. הזנה מאוזנת ומלאה - על מנת לספק לחיית המחמד את כל הרכיבים הדרושים ואת הצרכים התזונתיים המלאים, יש לוודא כי המזון מכיל שש קבוצות חומרי הזנה בהן חלבון, שומן, ויטמינים, מינרלים, פחמימות ונוזלים. לכל קבוצה, תפקיד מרכזי בשמירה על תפקודם של איברים ומנגנונים שונים בגוף. חלבונים למשל, הם "אבני הבניין" הבסיסיות לתאים ולרקמות של חיות המחמד, שמסייעות למנגנוני הצמיחה, הרבייה וההתפתחות שלהן. שומנים נדרשים לספיגה של ויטמינים מסוימים, לתפקוד של איברים פנימיים ולהגנה עליהם. מינרלים לעומת זאת, תורמים לבריאות השלד והשיניים, ותומכים בפעילות איברים חיוניים.

 

   (צילום: סטודיו אסם)
(צילום: סטודיו אסם)

 

4. מזון מלא ומאוזן - חשוב לוודא כי המזון מתויג כמזון מלא ומאוזן, כלומר המכיל את כל הרכיבים הדרושים וכולל גם איזון נכון ביניהם. במזון מאיכות גבוהה הרכיב המרכזי יהיה חלבון שמקורו מן החי, שהוא בעל נעכלות טובה יותר. כלומר, היכולת של המזון לספק נוטריאנטים נחוצים לחיית המחמד שאוכלת אותו החיונית להתפתחות ולגדילה.

 

5. הכירו את המזון - מזונות סופר פרימיום, הם תוצר של תהליכי פיתוח, נוסחאות תזונה מתקדמות ועבודה משולבת של גורמים שונים כמו וטרינרים ומהנדסי מזון. לכן, על מנת שיהיה לכם ידע על כל מוצר מומלץ לבחור מזון המיוצר על ידי חברה גדולה ובעלת מוניטין (כדוגמת פרו פלאן מבית פורינה) אשר ניתן לפנות אליהם לכל שאלה או התלבטות.

 

   (צילום: סטודיו אסם)
(צילום: סטודיו אסם)

 

מדוע מומלץ לבחור מזון סופר פרימיום?

לראשונה בישראל ניתן להשיג מזון סופר פרימיום לחיות המחמד ברשתות השיווק. מזון סופר פרימיום לכלבים ולחתולים לא מתמקד רק בשימור המצב הקיים אלא גם בייצובו ובשיפורו. Purina One, מזון סופר-פרימיום מלא ומאוזן מבית פורינה, מאפשר ליצור תשתית שמביאה לשינוי ניכר בבריאותם של בעלי החיים תוך שלושה שבועות מתחילת צריכתו. מרכיב המזון הראשון בכל מוצר בסדרה הינו בשר אמיתי, והפורמולה התזונתית מותאמת לגיל חיית המחמד, גודלה ורמת הפעילות שלה. המעבר ל- Purina Oneמשפר את מערכת העיכול, תורם לחיוניות של חיית המחמד, שומר על בריאות הפרווה ומראה העיניים מבלי לוותר על תמיכה בצרכים הייחודיים הנחוצים לכלבים ולחתולים בשלבי החיים השונים.

 

לפרטים נוספים 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים