שתף קטע נבחר

מתברר שללמוד שפה יכול להיות כיף - ברליץ מובילה את חוויית לימוד השפה בישראל

הדר שוורצמן בת ה-11 חולמת להיות רוכבת סוסים מקצועית ולהשתתף בתחרויות בינלאומיות כשתהיה גדולה. כדי שזה יקרה, היא צריכה לעבוד על האנגלית שלה כבר עכשיו, כדי להיות מוכנה לעתיד. מיכל, אמא של הדר, רשמה אותה לקייטנת אנגלית בברליץ, ושם קרה הקסם. "רציתי לשפר ולחזק את האנגלית שלי, אבל לעשות את זה בדרך כיפית, וגם עם חברות", הדר מספרת לנו. איך יוצרים חוויית למידה אמיתית לילדים?

עבור מיכל שוורצמן, אמא של הדר בת ה-11, ברליץ הוא ה-מקום ללימוד שפות. אחרי הכל, בית הספר קיים כבר יותר מ-100 שנים ומלמד דורות רבים של אנשים בכל העולם מגוון עצום של שפות, בדרך הייחודית שלו.

 

לכן, כשהדר שוורצמן, בתה של מיכל, רצתה לחזק ולשפר את האנגלית שלה, לא היה היסוס - קייטנת אנגלית בברליץ.

 

שוחחנו עם הדר ועם מיכל על חוויית הלמידה בברליץ, על הרצון לשלב כיף, חברות, יצירה ועשייה כחלק מהלימוד, ועל החלומות של הדר לעתיד:

 

 

 

קשה לטעות כשרואים את החיוך של הדר – החוויה בברליץ עזרה לה להתחבר לאנגלית, ליצור אינטראקציה יום-יומית ולהטמיע את השפה באופן פעיל וכייפי.

 

יש לה היום יותר כלים להגשים חלומות על קריירה בינלאומית, והרבה מוטיבציה להמשיך ללמוד ולחקור את השפה דרך המוזיקה והמשך לימודים עם מורה.

 

עבור האם הדואגת מיכל, ברליץ נתנה שילוב מושלם בין דידקטיות, משחק ותקשורת באנגלית.

 

ועכשיו, כמו שהדר אומרת, Her parents can’t talk next to her, because she can understand them.

 

"מה שהילד עושה פה בשבועיים בקיץ, הוא לא עושה בשנה שלמה בבית הספר"

"אנחנו הופכים את החוויה של השפה, לחוויית למידה אמיתית", אומרת מירי ישמעאל ששון, מנכ"לית ברליץ ישראל. "הלימודים מתקיימים עם חיוך, בקבוצות קטנות, מדברים הרבה את השפה, משלבים שעשועים ויצירה, ואז זה בלתי נמנע לדבר את השפה".

מירי ישמעאל ששון, מנכ"לית ברליץ ישראל (צילום: איציק בירן)
מירי ישמעאל ששון, מנכ"לית ברליץ ישראל(צילום: איציק בירן)
 

ישמעאל ששון אומרת שההצלחה של ברליץ מבוססת על השיטה המשלבת אינטראקציה ועשייה, ופחות תכנים של למידה פסיבית. "בעיקר אצל ילדים, אבל גם אצל מבוגרים. כשנכנסים לכיתה ומדברים רק צרפתית, זה בלתי נמנע שתלמדו את השפה עד סוף הקורס".

 

לדבריה, "מה שהילד עושה פה בשבועיים בקיץ, הוא לא עושה בשנה שלמה בבית ספר, בכיתה של 30 ילדים עם מורה שעוד רגע יוצאת לפנסיה. הורים לוקחים את הילדים אחרי שבועיים ונדהמים מההתקדמות שלהם".

 

עבורה ועבור כל צוות העובדים של ברליץ, "ההוראה של השפה היא סוג של שליחות, במיוחד בלימוד של ילדים. זה באמת משרת את הילדים ובונה אותם לעתיד. אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר ילדים במדינת ישראל ולקדם אותם בנושא של שפה, שאי אפשר בלעדיה היום. יש לנו פעילויות בתוך מוסדות החינוך, שיתופי פעולה עם חברות ענק כמו אינטל - אנחנו שמחים לכל הזדמנות ללמד את הילדים שפה בצורה יצירתית ומהנה".

 

לפרטים נוספים>>

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים