שתף קטע נבחר

ברוכים הבאים לעידן השירות מרחוק - איך השפיעה הקורונה על עולם שירותי הרפואה?

נגיף הקורונה השפיע על כל היבט בחיי היום-יום שלנו. לימודים, עבודה, ואפילו פגישות עם סבא וסבתא, החלו להיערך מרחוק, באופן דיגיטלי. גם עולם שירותי הרפואה לא חמק מהשפעת הקורונה, ורשם שינוי משמעותי באופן בו כולנו צורכים שירותים רפואיים. מהם ההיבטים החשובים ביותר שהשתנו בין לילה בעולם הרפואה? ומה היה מצבן של קופות החולים רגע לפני פרוץ המגפה, אשר הכין אותן למציאות החדשה?

הקורונה גרמה לנו לעשות הכל מרחוק: החל מלימוד מרחוק, דרך עבודה מרחוק ועד תורים דיגיטליים אצל הרופא. הסגר, תקופות הבידוד הכפויות, ההנחיות על ריחוק חברתי והסיכון הרב של בעלי מחלות הרקע והמבוגרים, הובילו אותנו לשנות הרגלים בסיסיים בחיינו, ולהתרגל למציאות חדשה.

 

בתי ספר שלא הסתגלו לדרישות החדשות של לימוד מרחוק, נתקלו בתלמידים משועממים ומנותקים. חברות וארגונים שלא הצליחו ללמוד תוך זמן קצר כיצד לנהל מרחוק מערך שלם של עובדים, עמדו מול חוסר אפקטיביות של העובדים. קופות חולים נאלצו לספק מענה מהיר לדרישות המטופלים לשירות מרחוק, כאשר קופות שלא החזיקו בכלים ליישום מרחוק של האבחון, הייעוץ והטיפול - התקשו לתת את השירות הנדרש בתקופה כה רגישה.

לעומת זאת, גופים שהתקדמו עם הזמנים ואימצו כלים טכנולוגיים וגמישים להתנהלות מרחוק עוד לפני תקופת הקורונה, נמצאים כעת בעמדת יתרון משמעותית. קופות חולים שהנהיגו הרבה לפני הקורונה כלים חדשניים של שירותי רפואה דיגיטליים, הצליחו לצלוח את משבר הקורונה עם שביעות רצון גבוהה מצד הלקוחות.

 

  (צילום: ליאור נורדמן)
(צילום: ליאור נורדמן)

 

רפואה חדשנית בשלט רחוק - כך השתנה האופן בו אנחנו צורכים שירותים רפואיים

כמו בשאר הענפים במשק הישראלי - הישראלים דרשו לקבל שירות רפואי באופן דיגיטלי או טלפוני, מהבית שלהם. בכך, המגפה זירזה את תהליך היצירה של שירותים חדשניים ונוחים עבור לקוחות קופות החולים.

 

עד לפני מספר חודשים, שירותי בריאות מהבית החלו לחדור לפעילות של קופות החולים והמטופלים, אך ברוב קופות החולים קצב החדירה היה איטי מידי. חלק מהציבור המשיך להעדיף ביקור פיזי במרפאה, הצוותים הרפואיים לא אימצו בחום את הכלים החדשים, ולעתים גם הרגולציה לא הבינה איך להתמודד עם היכולות הטכנולוגיות החדשות.

 

הקורונה שינתה את המצב תוך ימים ספורים. הביקוש לשירותים מרחוק זינק באופן חסר תקדים. קופות החולים נאלצו למצוא במהירות פתרונות למתן שירותי רפואה מגוונים: החל מייעוץ של אחיות, דרך ביקורי רופאים ועד אבחון עצמי ביתי באמצעות מכשור ייעודי.

 

התחזית - הרפואה מרחוק תזנק שנים קדימה תוך זמן קצר

הצורך של המטופלים ליצור קשר עם הרופאים באופן טלפוני או דיגיטלי (צ'אט, וידיאו וכד'), הכניס להילוך מהיר את ההתקדמות של קופות החולים בנושא רפואה מרחוק. המפתח בכלים המיושמים בתחום זה הוא ביכולת לממש טיפול רפואי בצורה הטובה, הנגישה, המדויקת והמהירות ביותר – בזמן הנכון ולאדם הנכון.

 

על פי הערכות גורמים שונים בעולם הרפואה, הכלים והמנהגים שהתחזית בעבר צפתה להם היטמעות בחברה ובקהילה הרפואית תוך 5 עד 10 שנים - מיושמים בחיי היומיום כבר עכשיו. הקורונה היתה זרז עצום להתקדמות זו.

 

  (צילום: ליאור נורדמן)
(צילום: ליאור נורדמן)

 

קופת חולים מאוחדת הובילה את מגמת הרפואה מרחוק, עוד לפני הקורונה

כאשר מביטים על המוכנות של קופות החולים למציאות החדשה של שירותי הרפואה, ניתן לראות שקופת חולים מאוחדת היתה שם קודם. כאשר שאר קופות החולים נאלצו לצמצם פערים בעולם הרפואה מרחוק במקביל להתפשטות המגפה, הלקוחות של המאוחדת כבר נהנו משירות "מאוחדת היברידית", שהיה קיים והוכיח תוצאות מעולות.

 

"מאוחדת היברידית" היא המהפכה הרב-ערוצית של מאוחדת, המאפשרת לכל לקוחות הרוצה לצרוך שירותים רפואיים ולנהל את הקשר עם הגורמים המקצועיים בכל הערוץ שיבחרו – פיזי או דיגיטלי, במרפאה או מהבית. כל האינטראקציות מתבצעות על גבי פלטפורמה אחידה של ענקית הטכנולוגיה AmWell.

 

כעת, על השירותים הקיימים הכוללים ביקור דיגיטלי בשיחת וידיאו עם רופאי משפחה, ילדים, נשים ועור, פסיכיאטרים ודיאטנים, פנייה מקוונת, טיפולי שפה מרחוק, תיק אישי אונליין, התחייבות והחזרים אונליין- מצטרפים בימים אלו ובחודשים הקרובים שירותים פורצי דרך נוספים:

 

מיון היברידי - שירותי רפואה מרחוק בשיחת וידיאו או טלפון, לבחירת המטופל, על ידי מומחים ברפואת ילדים ומשפחה אחרי שעות הפעילות של המרפאות.

 

ליווי היריון היברידי - ביקורים דיגיטליים בוידיאו עם אחות ליווי היריון, רופאי נשים, מארז היברידי לנשים בהיריון המגיע עד הבית הכולל בדיקות ומדידות לביצוע בלי לצאת מהבית, מוקד מיילדותי להתייעצות ולידה עם אחיות מאוחדת.

 

יושק בקרוב! רפואה יועצת היברידית - רופאי מאוחדת מומחים בביקור דיגיטלי בשיחת וידיאו: רופאי עור, נשים, פסיכיאטרים, כירורגים, הפרעות קשב וריכוז, נוירולוגים ועד.

 

יושק בקרוב! בית מרקחת אונליין - בית מרקחת מקוון ללקוחות הקופה, בו ניתן לרכוש תרופות, מוצרי היגיינה, טואלטיקה, קוסמטיקה ומוצרים לתינוקות, הכל עם שליח עד הבית ובמחירי מאוחדת.

 

עוד שירותים אשר צפויים להפוך זמינים בעתיד הם שיחת מולטי-סקרין המאפשרת צירוף בן משפחה לביקור הדיגיטלי עם הרופא שלכם, וביקור דיגיטלי עם מומחים בינלאומיים, אשר יתאפשר הודות לרשת השותפויות הרחבה של American Well.

 

מאוחדת גאה להיות החלוצה והמובילה של תחום הרפואה מרחוק בישראל, עם שירות מוכח, אמין ומאובטח, המוטמע במערכת הקופה, ויותר מאלף רופאים ומטפלים במגוון תחומים שמעניקים שירות היברידי, הרבה יותר מכל קופה אחרת.

 

בתקופה הנוכחית, אתם צריכים שירותים מעולים של רפואה מרחוק, עם הרופאים שאתם מכירים – לפרטים על הרפואה ההיברידית של מאוחדת>>

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים