שתף קטע נבחר

בלי עזרת נשים: מתפללים הדפו חובשת מד"א

צוות מד"א הוזעק לטפל במתפלל שהתעלף בבית כנסת בירושלים ולא התקבל בברכה. מתפללים דחפו החוצה את רותי לוי, חובשת מד"א: "רציתי להציל בן אדם והם לא נתנו לי"

קנאות עיוורת: חובשת מד"א רותי לוי הוזעקה הבוקר (יום ו') יחד עם שני אנשי צוות נוספים לקריאה שהתקבלה מבית כנסת בשכונת גבעת שאול בירושלים לטפל במתפלל שהתעלף. כשהגיעה למקום, זכתה לוי, מלאת רצון לסייע, לקבלת פנים מבזה. מתפללים חרדים דחפו אותה החוצה בעת שניסתה להיכנס לבית הכנסת, בטענה ש"אסור לאשה להיכנס". 

 

לוי, עורכת דין במקצועה בת 48, חובשת בכירה ונהגת מזה 18 שנה במד"א, לא נפגעה פיזית בתקרית שבסיומה נאלצו שני חברי הצוות האחרים להיכנס לבד לבית הכנסת "זופניק" השייך לחסידות סאטמר ולטפל באיש.

 

"הגענו שלושתנו, הבנים נכנסו ראשונים וכשעמדתי להיכנס - עצרו אותי" סיפרה לוי בשיחה עם ynet. "ניסיתי להיכנס בכל זאת, אבל הם דחפו אותי אחורה, אמרו שלא צריך, דחפו ודחפו עד למדרגות. הם דיברו ביידיש, אז לא הבנתי כל מה שאמרו. התקשרתי למד"א וביקשתי סיוע כי מדובר בעבודת צוות ואם חסר אחד - זאת בעיה".

 

לדברי לוי, אין זאת הפעם הראשונה שהיא נתקלת בתגובה כזו מצד חרדים.

 "פעם הוזעקתי למקווה וגם לשם לא נתנו לי להיכנס. בסופו של יום, האיש שעבורו הוזעקנו נפטר. כל נושא פיקוח הנפש כנראה שלא מעניין את האנשים האלה, הם פשוט פנאטים בצורה לא נורמלית. לא עניין אותם כלום באותו הרגע - העיקר שאשה לא תיכנס לבית הכנסת.

 

"אני לא בחורה צעירה, לבשתי בגד עם שרוול ארוך בצורה צנועה וחסודה" הוסיפה לוי בהתייחס לאפשרות שהופעתה היא זו שגרמה לתגובה הקשה מצד החרדים. "לא נעלבתי, אבל התעצבנתי וכעסתי. רציתי להציל בן אדם והם לא נתנו לי". אגב, מצבו של האדם שעבורו הוזעק הצוות הרפואי השתפר.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים