שתף קטע נבחר

אחרי איראן, ספורטאים אלג'יראים החרימו ישראלים

המתאגרף עבדלמאלק ראהו סירב לפגוש את ארטיום מסליי, הג'ודוקא מרים מוסא לא עלתה לקרב מול שחר לוי, באליפות העולם באגרוף ובגביע העולם בג'ודו בהתאמה. מאמנה של לוי: "האלג'יראית קיללה את שחר במלון"

התנהגות לא ספורטיבית. אלג'יריה אומנם לא נחשבת יריבה פוליטית שגרתית של ישראל, אך שתי תקריות התרחשו היום (ש') בתחום הספורט, מהסוג אליו התרגלנו מצד מייצגי איראן ושכנותיה, כאשר ספורטאים ממדינה זו לא התייצבו להתחרות נגד ישראלים.

 

 

המקרה הראשון התרחש באליפות העולם באיגרוף, שנפתחה שלשום בבאקו שבאזרבג'אן. ארטיום מסליי, המתחרה במשקל עד 75 ק"ג, הוגרל נגד עבדלמאלק ראהו האלג'ראי בסיבוב הראשון במשקל זה.

 

שחר לוי. לא רגילה לתופעות מסוג זה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שחר לוי. לא רגילה לתופעות מסוג זה(צילום: אורן אהרוני)

 

מסליי, השייך למועדון כפפות הזהב בעפולה, המתין ליריבו שמדורג חמישי בעולם, אך זה לא הגיע והישראלי זכה בניצחון טכני שהעלה אותו לסיבוב השני, שם יפגוש יריב מקזחסטאן. יש לציין שמדובר בתחרות שמהווה קריטריון, כאשר עשרת הראשונים יזכו בכרטיס האולימפי.

 

הישראלי השני שמתחרה באליפות הוא קונסטנטין סניגור (69 ק"ג) ממועדון כפפות הזהב אשדוד, אשר הוגרל לפגוש את הגרמני פטריק וז'קיקי, ולאחר קרב צמוד שהסתיים על חודה של נקודה, נוצח 12:11.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

גם שחר לוי הוחרמה על ידי אלג'ראית

סבב גביע העולם בג'ודו הגיע השבוע לרומא, שם נתקלה הג'ודקא שחר לוי בתופעה לא מוכרת לה, לאחר שהיתה אמורה לפגוש את מרים מוסא מאלג'יר בקרב הראשון במשקל עד 52 ק"ג, כשגם כאן המתחרה לא התייצבה לקרב. אלה שהפעם ניגש מראש מאמן האלג'יראית, והסביר למאמנה של לוי עומר יצחקי, כי מסיבות שאינן תלויות בו היא לא יכלה להתחרות. לאחר שלוי עלתה אוטומטי לסיבוב השני, היא הודחה שם על ידי נועמי בוצ'נרה האיטלקייה באיפון.

 

כמעט מכות בלובי המלון. שחר לוי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
כמעט מכות בלובי המלון. שחר לוי(צילום: אורן אהרוני)

 

יצחקי סיפר ל-ynet ספורט:"זה היה מוזר מאוד. אתמול אני והמאמן האלג'יראי חלקנו מונית להגרלה. כל הדרך צחקנו ודיברנו על ג'ודו. היום האלג'יראית

לא מגיעה. משהו נראה היה מוזר, ופתאום ראיתי שגם הקרב שלה נמחק מהמסך. התחלנו לברר ואמרו לנו שהיא לא עולה בגלל שזה ישראל".

 

"אחרי חמש דקות המאמן ראה אותי בחדר חימום", המשיך יצחקי, "הוא ניגש אלי ולחץ לי את היד, כולו נבוך, ואמר שהוא מצטער אבל זאת לא החלטה שלו. כששבנו למלון ראתה האלג'יראית את שחר בלובי, והחלה לקלל אותה בערבית. אם לא הייתי תופס את שחר, זה היה נגמר רע".

 

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) עלתה אוטומטית לשמינית הגמר, שם היא גברה על הטורקיה אקוס סומייה באיפון, אך הפסידה לוולנטיה מוסקאט ברבע הגמר וסיימה שביעית. רוני שוורץ הפסידה לסוניה וירת' הגרמנייה בסיבוב השני והודחה מהתחרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות איגוד הג'ודו
שחר לוי
באדיבות איגוד הג'ודו
מומלצים