שתף קטע נבחר

גדולה יותר, חזקה יותר, מכובדת יותר

לפחות על הנייר נראה כי פולקסווגן עולה כיתה עם הפולו החדשה, אשר תאפיין שילוב בין לופו לגולף

20 שנה לאחר הצגת הפולו הראשונה, חושפת פולקסווגן תמונות ראשונות של הדור השלישי לשושלת המפורסמת של הסופר-מיני הגרמנית. הדגם החדש מחליף את הגרסה הנוכחית שהוצגה בסוף 94', אך הייתה מבוססת על האיביזה – זו שהוצגה כזכור שנתיים קודם לכן (תחילת 93').
גם הפולו החדשה משתפת פעולה עם קטנות אחרות של הקונצרן, ולא במפתיע. למעשה, היא מבוססת על הפלטפורמה הקטנה החדשה של פולקסווגן, שהוצגה כבר לפני שנתיים עם חשיפת סקודה פאביה החדשה. אגב, על פלטפורמה זו יתבססו בעתיד גם האיביזה/קורדובה החדשות של סיאט, כמו-גם גרסת הקלאסיק של הפולו אשר תוצג מאוחר יותר.

מבנה דומה

מבחינת מבנה זה אומר שאין שינוי גדול לעומת התפיסה המקורית של הפולו, כאשר המתלה הקדמי הוא בשיטת מקפרסון והאחורי חצי-נפרד עם קורת מתח. ההבדל הבולט הוא בבסיס הגלגלים שצמח לא במפתיע ל-246 ס"מ - בדיוק כמו ... בפאביה.
זה אומר שלפולו יהיה כעת בסיס גלגלים מהארוכים בקבוצה, אם כי בכל זאת לא הארוך שבהם - לפורד פיאסטה, רנו קליאו ואופל קורסה בסיס גלגלים ארוך יותר. המכונית החדשה גם ארוכה משמעותית מקודמתה עם תוספת של לא פחות מ-15.4 ס"מ ל-390 ס"מ שבמקור. הבדל נוסף לעומת הדגם היוצא הוא השימוש בהגה כוח חשמלי, שינוי מקובל בימים אלה, בעיקר בין הקטנות.

אבולוציה

כפי שסיפרנו לכם בעבר, הרי שמבחינת מראה נקטה פולקסווגן דווקא בגישה שמרנית מהצפוי. בפרופיל נראה הדגם החדש כשונה מעט מהדגם היוצא, ואילו מלפנים נבחרה חזית הלופו המוצלחת. בכל מקרה, התוצאה אולי אינה פורצת דרך, אך מוצלחת. ואין כל ספק כי היא נראית מודרנית ובעיקר גדולה בהרבה מהדגם היוצא. בדיוק מה שתכננו מעצבי המכונית להשיג.
כזכור, הפולו החדשה תבשר את תחילת הדרך עבור מנוע בנזין בעל שלושה צילינדרים חדש, כמו-גם הרחבת היצע מנועי בנזין-הזרקה ישירה אצל הקונצרן. בתחילת הדרך תוצע הפולו החדשה עם שני מנועי בנזין: 1.2 שלושה צילינדרים חדש המייצר 65 כ"ס ו-1.4 ליטר מוכר עם 75 כ"ס.
לשניים אלה יצטרפו תוך שלושה חודשים מנוע 1.4 ליטר הזרקה ישירה עם 85 כ"ס, ומנוע שלושה צילינדרים נוסף בעל הספק מרבי של 55 כ"ס. בתחום הדיזל תציע הפולו בתחילת הדרך את ה-TDI בעל שלושה צילינדרים, בנפח 1.4 ליטר והספק מרבי של 75 כ"ס. חובבי ההגה יקבלו מאוחר יותר גם גרסאות GTI חזקות יותר, אשר יהיו למעשה פיתוח של המנועים המוכרים. הפולו החדשה תציע גם אבזור בטיחותי מקיף, שיכלול בנוסף ל-ABS וארבע כריות אוויר, גם בקרת יציבות ומערכת לסיוע בבלימת חירום.

בפנים…

אם להאמין לתמונות (ואנחנו מאמינים, כי הן רשמיות…), לא שכחו בפולקסווגן את תא הנוסעים. הפולו מצוידת בסביבת נהג מהודרת ומכובדת למדי, המהווה קפיצת מדרגה לעומת הדגם הנוכחי, ונראית כמובן יוקרתית בהרבה מהאחות הקטנה לבית סקודה.
הפולו החדשה תוצע ראשית בגרסאות שלוש וחמש דלתות, כאשר לראשונה מראה דינמי-ספורטיבי יחסית. רק באמצע השנה תצטרף גרסת הקלאסיק למבחר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסוואגן פולו החדשה...
מראה מכובד יותר...
ופרופיל מוכר
את סביבת הנהג אתם כבר מכירים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים