שתף קטע נבחר

האלף הראשון

הבוגאטי וורון היא בהחלט משהו אחר. ואם לדבר על מספרים, אז מה דעתכם על 1001 כ"ס ו-406 קמ"ש?

ברגע הראשון אתה נוטה להתעלם מכך, פשוט בגלל שעל רקע התותחים הרועמים בפרנקפורט כל מספר נשמע הגיוני. ואז אתה חושב שוב, עוד פעם, עוד קצת, וקולט ש-1001 כ"ס זה בעצם המון כוח. זה יותר ממה שמייצר מנוע פורמולה 1 למשל...
וכל הכוח הזה מתורגם כמובן למהירות, במקרה זה למהירות גבוהה מאד - 406 קמ"ש. מה שאומר גם כי הבוגאטי וורון עשויה בהחלט להיות המכונית הסדרתית - אם כך אפשר לכנות מוצר כל-כך אקזוטי - המהירה בעולם.
ולמה אנחנו מתפלאים כל-כך? ובכן, הבוגאטי וורון הפכה זה מכבר לקישוט של קבע בתערוכות רכב מסביב לעולם, עד שקל מאד להתעלם ממנה, ולא לשים לב לכך שהפעם מדובר בגרסה סדרתית.

בנות חורגות

בתחילת דרכה תחת כנפי פולקסווגן התבססה הבוגאטי-תצוגה על למבורגיני דיאבלו. אבל אנדראס קורוסקי, ראש מחלקת המנועים של בוגאטי, מבטיח שזה ממש לא המצב כיום. "אין לנו שום קשר ללמבורגיני" הוא מבטיח, "אנחנו מתייעצים אתם מדי פעם, אבל לא יותר מכך". למעשה, הסיוע הטכני לבוגאטי מגיע דווקא מפולקסווגן; כלומר אם תרצו, בוגאטי הוא היצרן האקזוטי של פולקסווגן ולמבורגיני של אודי. מענין...
כבת למשפחת פולקסווגן משתמשת בוגאטי דווקא במערכת ההנעה הכפולה של האלקס השוודית, ממש כמו גולף V6. גם המנוע חולק מספר מרכיבים עם יחידת ה-W של פולקסווגן, אלא שכאן הזווית שונה – 90 מעלות במקום 72 בפולקסווגן.
אבל כאן יש גם ארבעה מגדשי טורבו, שני מצנני ביניים (מקוררי מים) והרבה יותר כוח. זה עובר לתיבה חצי-אוטומטית בעלת שבעה הילוכים.

הסדרתית

אז מה חדש בבוגאטי זהו? ראשית, בסיס הגלגלים צמח ל-270 ס"מ, האורך ל-447 ס"מ (במקום 438) והרוחב לכמעט שני מטרים. כונסי אוויר כפולים בולטים כעת מעבר לגג, וגם הספוילר האחורי (המוטמע היטב) מתרומם - לא רק מסיבות אווירודינמיות, אלא גם כדי לצנן כהלכה את המנוע החזק. אגב, הספוילר הזה יישאר מורם גם כאשר המכונית דוממת כאשר המנוע חם מדי. וזה מעט מוזר, אתם חייבים להודות.
וזו עדיין לא הגרסה הסדרתית שתופיע ב-2003, אבל הקרבה גדולה ביותר והשינויים יהיו קוסמטיים בלבד. כך שמותר לנסות ולהאמין ליצרן הטוען כי המהירות המרבית תעמוד על 406 קמ"ש, וקו ה-300 קמ"ש יחצה תוך לא יותר מ-14 שניות. זינוק למאה? "קשה למדוד זאת, אבל כנראה פחות מ-3 שניות"...
וכדי להצדיע למורשת ולבסס את הקשר, הביאה פולקסווגן את הבוגאטי אטלנטה מ-57' וצבעה את הוורון בשני צבעים – אדום מטאלי ושחור, גרסה מודרנית למכונית המקורית.
ואם עדיין לא ברור לכם שפולקסווגן חפצה לשמור את הבוגאטי קרוב ללב, כבת האקזוטית ביותר של המותג, אז אולי העובדה שהיא היחידה מכל בנות הקונצרן שהוצבה בביתן של פולקסווגן, בוודאי מסבירה זאת.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וורון. 1001 כ"ס זה בעצם המון כוח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים