החיפושית החדשה - גרסת קרב
פולקסווגן מציעה חיפושית שרירית לשטח, למי שכבר ראה הכל
לבשורה החדשה מבית פולקסווגן, שעשתה לה מנהג להפתיע אותנו מדי פעם, קוראים דיון-באג. נכון, יש כאן כמובן משחק מילים מוצלח. באגי'ס כולנו מכירים (ובעיקר בארה"ב, היכן שחשוב...), על דיונות לא צריך לספר לכם.
הקונצרן הגרמני רוכב כאן על גלי הנוסטלגיה, ומחזיר אותנו לתקופת מנועי פולקסווגן זולים, פשוטים ואמינים יחסית באחוריהן של יצירות מופת ממתכת, מושב הגה ודוושות - בדהרה ארוכה ומהירה על פני גבעות החול של קליפורניה.
ויש לפולקסווגן סיבה טובה לעשות את זה. אחרי שהחיפושית הרגילה שבה לתחייה וסחפה אחריה קהל של מליוני מאמינים, קל יהיה לשווק לציבור גרסה נוספת, עם קריצה קלה וקורטוב של הומור. הדיון-באג אמורה להיות בדיוק כזו, עם יכולת שטח בסיסית, עיצוב מוחצן ושרירי ובעיקר יחסי ציבור.
שינויים...
כאמור, הגרסה החדשה מבוססת על זו הבסיסית. את מנוע ה-2.0 ליטר (115 כ"ס) המיושן מחליף ה-V5 המודרני והחזק יותר עם 150 כ"ס. היו חמישה הילוכים? יהיו שישה. היו חישוקי "16, יהיו "18. הגומי יהיה רחב, הגוף יהיה גבוה ב-10 ס"מ, ההנעה תהיה כפולה. בשטח האסתטיקה זכתה החיפושית המקורית לתוספות פלסטיק רבות וחיפויי אלומיניום נוצצים בכל מקומות אינטימי שתוכלו להעלות על הדעת, כולל מפלט כפול במרכז הפגוש האחורי. וכן, מערכת המתלים המתקדמת של החיפושית מבוקרת מחשב מתא הנוסעים ומעודכנת בכל רגע על זווית המרכב.
ניווטים...
למרות שקשה לנו בכל זאת להאמין שמישהו יעשה בחיפושית הזו שימוש לצרכי מרדף מפורר סלעים אחרי דיפנדר מצולק, בפולקסווגן לא לוקחים סיכונים ודואגים שלפחות לא נלך לאיבוד. כל חיפושית-שטח כוללת מערכת ניווט לוויני ומצפן, המעוגנים היטב ללוח המחוונים. מי אמר אני ולא קיבל?