שתף קטע נבחר

העכבר ששאג

סאנגיונג הקטנה מאיימת על כל רכבי השטח הגדולים עם הרקסטון החדש

ג'יפ גרנד-צ'ירוקי, לנד-רובר דיסקברי, מיצובישי פאג'רו ואולי גם מרצדס M - לפי המסמך שבידיי, כל כלי השטח האלה צריכים להיכנס לכוננות ספיגה. יש בשטח איום חדש ומסוכן או בכל מקרה זה מה שמצהירה בפרנקפורט חברת סאנגיונג הקטנה.
לא רבים יודעים שיצרן כלי השטח הקוריאני הקטן עדיין קיים. אחרי הכל, קורות החיים שלו בשנים האחרונות היו עמוסות למדי וסופן, כך נראה, היה היבלעות בדייהו. אבל היצרן שנבלע ואף עוכל בדייהו, החליף את שמו לזה של האם החורגת, חזר לעצמאות וקם לתחייה. הוא עשה זאת בקוריאה בהדרגה, במהלך שהחל לפני כמעט שנה וכעת מגיע זמן התחייה גם באירופה. שם, כמו כאן, כבר הספיקו לשכוח מהשם הזה. בכל מקרה, היבואנים באירופה ובישראל רשאים להישאר בינתיים עם השם דייהו או לעבור לסאנגיונג.
וכדי לחגוג כמו שצריך את השיבה ולמשוך תשומת לב הביאה סאנגיונג בפרנקפורט כלי שטח חדש. מדובר ברקסטון, שתרגום חופשי של שמו הוא מלך האבן (רקס בלטינית זה מלך). מדובר ברכב שטח גדול ומהודר שאמור להפחיד את כל המתחרים.

עיצוב איטלקי

הרקסטון עוצב על ידי איטלדיזיין, הסדנה האיטלקית של ג'וג'ארו, האחראית הקבועה על עיצובי דייהו. הקשרים עמה נרקמו עוד בתקופת שלטון דייהו, אז גם החלה העבודה על הכלי החדש. בכל מקרה הם עשו מלאכה טובה והרקסטון נראה מודרני והרמוני הרבה יותר מהמוסו הוותיק. יונג טאק צ'או, ראש מחלקת הפיתוח של סאנגיונג, מודה שנעשה כאן שימוש חלקי בפלטפורמת המוסו היוצא, כולל כמובן שימוש בחטיבות הכוח. "אבל ביצענו כאן שינויים מהותיים ביותר: בסיס הגלגלים ארוך ב-19 ס"מ, סרח העודף הקדמי הוארך ב-20 ס"מ לטובת שיפור הבטיחות במקרה של תאונה. מלפנים החלפנו את המתלה הקדמי והוא כעת נסמך על עצמות עצה כפולות". המתלה האחורי, סרן חי, נותר פחות או יותר דומה.
"הרקסטון לא יחליף את המוסו, אלא יצטרף אליו" מסביר צ'ואו. אבל בעתיד, תוך שנה (או שנתיים לפי היבואן), ישמש הרקסטון בסיס לגרסה מוקטנת שתחליף את המוסו, וזו כבר בשורה חשובה לשוק המקומי. הרקסטון עשוי לשמש בגרסה מקוצרת משמעותית גם מחליף לקוראנדו, אשר יופיע גם כן תוך שנתיים וישלים מהלך מקיף של חידוש דגמים בסאנגיונג.

וגם קופה יוקרתית

ובסאנגיונג ממשיכים להשתעשע עם רעיונות. את הצ'יירמן, שמבוססת על המרצדס E הקודמת הם עדיין מיצרים, למרות שלא הביאו אותה לתערוכה. הסיבה: היום יותר מתמיד הם רוצים לשמור על קשרים טובים עם היצרן הגרמני. בכל מקרה הם חושבים כעת על ייצור גרסת קופה נאה וגדולה עם ארבע מקומות ישיבה. אולי מבט על המרצדס CE-230 יכול לעזור להם...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סאנגיונג רקסטון...
עיצוב איטלקי...
וכוונות לתקוף את כל המתחרים הגדולים
גדול ומהודר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים