שתף קטע נבחר

Max Payne

"מקס פורט על מיתרי האקשן הבסיסיים ביותר"-גל סופרין מחווה דעה על משחק הפעולה הידוע

עולם משחקי המחשב השתנה (אם כי פחות מדברים אחרים) ב- 11 לספטמבר. אני לא מדבר על הפריחה המואצת של משחקי ה"אנטי טרור", כמו Rainbow 6 ו- Counter Strike (ז'אנר שגם הוא צפוי להגיב לפיגוע בארה"ב - העורך), אלא על זה שמשחקים מבוססי "ניו יורק" יראו אחרת. לדוגמא Max Payne: בסרטון הפתיחה בשלב ראשון נראה מסוק חולף ליד בנייני התאומים... ואחריו נפרסת העיר במלוא תפארתה האורבאנית. לא סביר שימשכו את "מקס פיין" מהחנויות ו"יגלחו" ממנו את המגדלים בעלי הסוף הטרגי, אבל זה בדיוק מה שעושים עכשיו בלא מעט משחקים שעדיין נמצאים בפיתוח.
ולמשחק : מקס מתחיל עם סצנת הסיום שלו. בקול של מת שהוטרד ממנוחתו מספר הגיבור את סיפור הרקע המינימאלי. רוצים לדעת עוד? תעבדו. על כל רמז צריך לשלם בתחמושת ומחשבה. לא שבירת ראש על פאזלים מוזרים תאתגר אתכם, אלא הצורך בהחלטות טקטיות, תזמון מדויק וקצת מזל. מקס אולי לא קשה במיוחד כשלוקחים כל קרב בפני עצמו, אבל פציעה בקרב אחד יכולה להפוך את הקרב הבא למאבק על החיים (בין השאר עקב הקושי שבהתחמקות מכוח האש האינטנסיבי שעומד לרשות האויבים - העורך).
מקס מתמחה בקרבות. ב-Half-Life שיחקתי שוב ושוב את שלבי הלחימה במרינס ובסוכנים. במקס, כל המשחק נוקט בסגנון הזה: אויבים אנושיים וכלי נשק רגילים, ללא כוונות לייזר, מטולי רקטות או תותחי פלסמה. הברטה והמקוצר מימי הסדיר העליזים, ביחד עם נשקים קלאסיים אחרים (רובה צלפים, רובי צייד, דמויי מיקרו עוזי, רימונים ובקבוקי תבערה – שוב כמו בסדיר ...) הם הבסיס לנשקיה שלכם.
ההלם הראשוני הוא בפרטים: לא עוד כתמים שחורים על קירות מרוססי כדורים. כל קליע יוצר חור קטן במקום פגיעתו, אריחי חרסינה מתפצפצים לרסיסים, קירות ישנים פולטים סילוני חול מכל נקב חדש ואפילו מתקני המים מוציאים זרם הולך ונחלש... ואל תשכחו להוריד את המים בשירותים שמפוזרים על פני המפות. תרמילי תחמושת מתגלגלים לרגליכם ומחסניות ריקות מושלכות לכל עבר. פחיות עפות מהשולחן כשפוגעים בהם קליעים טועים וניצוצות נדלקים מחלקי מתכת בזמן ירי.
"זמן הירי" (Bullet Time) הוא פרק זמן קצוב המחולק על ידי השחקן בין שניות בודדות ועד גמר המלאי. לחיצה על כפתור העכבר הימני בתוספת לחצן תנועה שולחת את מקס בהילוך איטי על פני המסך. קליעים חולפים בשאננות משהו לידו בזמן הריחוף המרתק, אבל כוונת הנשק אינה מאיטה, מה שמאפשר להשחיל מספר קליעים לראשו של האומלל שלכוד בזמן מואט.
התחמושת, המוקצבת ספק בנדיבות, לעיתים במשורה, מאפשרת רגעי ריסוס ספוגי אדרנלין אבל גם דורשת חישובים טקטיים של איזו תחמושת תגרום את מירב הנזק בטווח נתון מול כח אש נגדי.
נכון מה שאומרים: מקס קצר מידי וחסר כל אתגר אינטלקטואלי. אבל כאקשן טהור ברמה הוליוודית הוא משאיר כל משחק אחר מאחור. העלילה מוסיפה כמובן, כשקטעי הקומיקס המשולבים מהווים תוספת נהדרת.
לסיכום, מקס פורט על מיתרי האקשן הבסיסיים ביותר: עושר ויזואלי וסאונד מציאותי לצד סצנות ג'ון וו וקרבות מה-Matrix האגדי. אין מה לחפש תחכום יתר, בשביל זה יש את Operation Flashpoint. "מקס פיין" הוא אקשן צרוף עם סצנות בלתי נשכחות. לא פחות ולא יותר.

נתונים נוספים

Max Payne
משחק פעולה ופשע בניו יורק של ימינו
יצא בסוף יולי 2001
פותח ע"י Remedy Entertainment, משווק ע"י GOD (בארץ ע"י הד ארצי)
ציון ממוצע בביקורות - 90

דרישות מערכת

פנטיום 450
96 מגה
כרטיס תלת-ממד עם 16 מגה

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"קליעים חולפים בשאננות"
"ההלם הראשוני הוא בפרטים"
מומלצים