שתף קטע נבחר

נלחמים בפרארי

TVR, יצרנית רכב בריטית קטנה, מציעה אלטרנטיבה חדשה למכוניות העל המוכרות. טוסקאן R - תזכרו את השם

תארו לעצמכם מכונית שכל משקלה מסתכם ב-1000 ק"ג, או במילים אחרות פיאט פונטו ונהג כבד משקל. עכשיו חברו בדמיונכם למכונית הזו מנוע המפיק 450 כ"ס ותקבלו תמונה מציאותית למדי של דגם הטוסקאן R לבית TVR. כדי להוסיף ולחדד את הנקודה, נאמר שמדובר במקרה זה ביחס הספק/משקל של 450 כ"ס לטון - נתון שמשאיר רבות מהמתחרות בחיפוש אחר דיאטה. כדי שיהיה ברור לחלוטין למי הם מכוונים, מציינים בחברה מתחרות כמו פורשה 911 טורבו (272 כ"ס לטון), פרארי 550 מרנלו (287 כ"ס לטון) ולמבורגיני דיאבלו (392 כ"ס לטון). נשמע מעניין? אז בואו ונבין לרגע, במה בדיוק מדובר.

 

TVR

 

כדי להבין מאיפה בדיוק הגיעה הטוסקאן R, חשוב לדעת מי אחראי לסיפור. בשנת 1947 החליט מהנדס בריטי בשם טרוור וילקינסון לבנות לעצמו מכונית ראשונה על בסיס פלטפורמה קיימת. שנתיים מאוחר יותר כבר נבנתה ה-TVR הראשונה וב-1956 החלו המכוניות להימכר גם בארה"ב. ייצור סדרתי של המכוניות החל ב-1958 ומאז הוצגו דגמי TVR במגוון דגמים ומרכבים, כשהם עושים שימוש לרוב במנועים אמריקאיים שעברו שיפורים בחברה.

 

אז מה חדש?

 

למרות שגם עד היום לא נהגו לייצר ב-TVR מכוניות המיועדות להתחרות בלאנטיס, אין ספק שדגם הטוסקאן R, ששיווקו החל לאחרונה, הוא משהו אחר. ה-R הוא הדגם הקיצוני ביותר במשפחת הטוסקאן שבה חברות גם הטוסקאן הרגילה עם 360 כ"ס וה-S המשופרת עם 390 כ"ס.

תחילת דרכה של ה-R היה כמכונית קונספט בתערוכת בירמינגהם 2000. אז הוצגה המכונית כרעיון של TVR לסדרת מירוצי ה-GT הבריטית וכשנה מאוחר יותר, במאי 2001, ירדה המכונית הראשונה מפס הייצור - אל מסלול המירוצים. שימוש בחומרים מרוכבים וקלי משקל, כמו סיבי פחם וקבלר, עזרו לקצץ כ-100 ק"ג ממשקל המכונית שעומד כאמור על 1000 ק"ג בלבד. דווקא על תחום התאוצה מעמידה, המושפע בעיקר ממשקל נמוך ויחס הספק/משקל טוב, לא מדברים ב-TVR. לעומת זאת מבטיחים בחברה שה-R תחצה בקלות את גבול ה-320 קמ"ש מרביים.

ב-TVR מבטיחים גם יחס הדוק בין המפעל והלקוח, כשזה האחרון יוכל לבחור לא רק בשילובי ריפוד וצבע אלא גם בסוג הרכיבים שבמכונית ובצורה שבה אלה יכווננו לשביעות רצונו. בנוסף תהיה אפשרות לבחור בין מושבים סטנדרטיים ומפוארים לבין מושבי מירוץ ספרטניים.

וזהו למעשה בדיוק המסר שב-TVR מנסים להעביר. ה-R אינה מכונית כביש למירוצים, אלא מכונית מירוץ לכביש. המכוניות הראשונות שיוצרו משמשות באליפות ה-GT הבריטית, הבאות אחריהן יכולות להיות שלכם תמורת 70,000 ליש"ט.

למי שבכל זאת מתעניין ברצינות, מדובר בהרבה כסף. לשם השוואה הטוסקאן הרגילה תעלה כמעט חצי (כ-40 אלף ליש"ט) ואם תתעקשו לבזבז את מלוא הסכום, תוכלו לרכוש באותו המחיר גם פורשה 911 או מרצדס S500 עם עודף לדלק לשנה.

 

 

 

 

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
TVR טוסקאן R...
TVR טוסקאן R...
רק 1000 ק"ג...
רק 1000 ק"ג...
ו-450 כ"ס
ו-450 כ"ס
ההתאמה ללקוח מובטחת
ההתאמה ללקוח מובטחת
מומלצים