לוקהיד-מרטין: ביחד עוד מימי ראשית התעופה
צוות המהנדסים שלה נקרא, מכל השמות שבעולם, על-שם הבואש המצחין. המטוסים שלה קבעו שיאים שלא נשברו עד היום. כמה מהם היו כה מתקדמים, עד שעוררו שמועות שהם מבוססים על עבמים. סיפורה של לוקהיד-מרטין, החברה שזכתה עכשיו במכרז למטוס הקרב של העתיד
שני המטוסים שפגעו במגדלי התאומים בניו-יורק שלחו את ענף התעופה לקרשים: התיירים נשארים בבית ויצרניות מטוסים וחברות תעופה מפטרות אלפים. אבל בזמן שבואינג, למשל, שולחת הביתה 15 אלף עובדים, בלוקהיד-מרטין המתחרה מתכוננים להכנסות שיא של 200 מיליארד דולר: החברה הביסה את בואינג בתחרות על מכרז לאספקת 3,000 מטוסי אף-35 (היורש של מטוס הקרב הנפוץ אף-16) לחיל-האוויר האמריקני. זאת, לאחר שגם במכרז הקודם, לייצור מטוס האף-22 (היורש של האף-15) זכתה לוקהיד. העתיד, הקרוב לפחות, נראה ורוד.
כמו שאר החברות בתחומה סבלה לוקהיד מירידה בהזמנות, בעיקר נוכח צמצומים בתקציבי חקר החלל ופיתוח ציוד בתחום. ב-1999 החלה לוקהיד-מרטין בתוכנית רה-ארגון, שכללה מכירת חטיבות בעייתיות, וקיצוץ מתוכנן של 2.8 מיליארד דולר בהוצאות, עד ל-2003. החברה מורכבת משתי חברות שהתמזגו ב-95', חברת לוקהיד וחברת מרטין-מרייטה, שמיזגה לפני כן לתוכה את חברת לורל לייצור מערכות הגנה אלקטרוניות.