רק בגלל השמש
היום יחל באוסטרליה מירוץ "האתגר הסולארי העולמי". את הדלק תספק השמש
38 מכוניות ונהגים מ-11 מדינות שונות ייפגשו היום בעיר דרווין, אוסטרליה לקראת מירוץ של 3,000 ק"מ לאורכה של מולדת הקנגורו. כמו בכל מירוץ אחר, גם פה מדובר באוסף של נהגים מוכשרים, טכנולוגיה מתוחכמת ולוגיסטיקה מורכבת. אלא שהפעם דלק לא מופיע ברשימת ההכנות המוקדמות; כי במקרה הזה, את הדלק מספקת השמש.
היסטוריה ארוכה
האתגר הסולארי העולמי החל בשנת 1987 במירוץ בו השתתפו 23 מכוניות מ-7 מדינות שונות. כמו היום, גם אז היה זה שילוב בין מכוניות שפותחו בפקולטות להנדסה של אוניברסיטאות שונות ברחבי העולם ובין כאלה שיוצרו על-ידי יצרני רכב מוכרים. הזוכה באותם הימים הייתה מכונית של ג'נרל מוטורס שחצתה ראשונה את קו הסיום עם מהירות ממוצעת של 67 קמ"ש. ב-1990 זכתה בניצחון קבוצת בייל, שמקורה בפקולטה שוויצרית להנדסה, כשהיא עוברת בדרכה על פני כמה יצרנים מכובדים. אולם 3 שנים לאחר מכן החזירה הונדה את הגביע למגרש המסחרי. החברה גם שברה ב-1996 את השיא שנקבע על-ידי GM ב-1987, עם מהירות ממוצעת של 89.76 קמ"ש.
אגב, כמו בכל מירוץ, גם בזה הסולארי נערך השנה מקצה דירוג מקדים. המכונית המובילה קבעה מהירות של 112.5 קמ"ש - להזכירכם, מהירות גבוהה מהמותר בכבישי ישראל לדוגמה.
אורך המסלול כאמור הוא כ-3,000 ק"מ וסיומו בעיר אדלייד. הנהיגה מותרת כל יום עד השעה 17:00 ואחריה עוצרים המשתתפים למנוחת לילה במקום אליו הגיעו. המירוץ יימשך בין ארבעה לחמישה ימים.
ויהיו גם אופנועים
יום לאחר פתיחת מירוץ המכוניות הסולארי, ייצא לדרכו גם מירוץ אופנועים מונע שמש. בשונה מהראשון, ייערך מירוץ האופנועים בשבעה מקטעים יומיים, ובכל אחד מהם מסלול של כ-200 ק"מ. במירוץ צפויות להשתתף 12 קבוצות.