מכוונים מהר, ולאט
בבריטניה מתכוונים להעלות את המהירות החוקית בכבישים המהירים. וגם להוריד אותה
תקנות השוק האירופי המאוחד יוצרות השפעה רבה על תחומי הסחר במדינות השונות החברות באיגוד. עכשיו נראה שאותן תקנות גם מגיעות אל הכביש. מספר עיתונים בבריטניה דיווחו בסוף השבוע על כוונות מצד הממשלה להעלות את המהירות המותרת בכבישים המהירים. לדבריהם, הכוונה היא להעלות את המהירות ל-80 מיי"ש (כ-130 קמ"ש) – מהירות מרבית מותרת הזהה לזו הנהוגה במרבית מדינות האיחוד האירופי.
אבל בבריטניה מתכוונים גם להוריד את המהירות המרבית המותרת באותם כבישים מהירים. מה זה אומר? זה אומר שכוונת המחוקק, כפי שדיווחו עליה העיתונים, היא להגדיר גם קטעים מסוימים בדרך בהם המהירות המרבית המותרת לא תעלה על 50 מיי"ש (80 קמ"ש). המדובר בעיקר בקטעים הידועים כעמוסים ופקוקים, זאת מתוך מטרה למנוע מצבים בהם נהג הנוסע במהירות גבוהה נאלץ לבלום בחדות כדי להימנע מפגיעה ברכב עומד. לדברי המצדדים בשיטה, אותם קטעים שיוגדרו כ"איטיים" לא מאפשרים בכל מקרה תנועה במהירות גבוהה.
אגב, זה יכול להיות רעיון מקורי ולא רע בכלל גם לכבישי ארצנו, במיוחד בקטעים בהם תשתית ליישום הרעיון כבר קיימת (עיין ערך כבישי איילון)…