שתף קטע נבחר

הדודג' הכי מהירה - כמעט

הניאון SRT-4 חלשה אמנם מהוייפר האימתנית, אך לעומת זאת, יש לה כל מה שתרצו מרכב משפחתי, בערך

רגע לפני תערוכת דטרויט הגדולה מתנפלת קרייזלר על תערוכת לוס אנג'לס, העומדת מעט בצילה. לאחר שהציגה את דגם הקרוספייר בגרסה לקראת ייצור, חושפת החברה דגם קצת יותר עממי וזמין - אבל לא בהרבה.
דודג' ניאון SRT-4 הוא שמה של הגרסה החמה שמציגה קרייזלר לניאון. מדובר אמנם באותה ניאון המוכרת לנו בארץ, תחת שם המותג קרייזלר. אלא שלזו האחרונה שידכו בחברה מנוע בנפח 2.4 ליטר ומגדש טורבו. התוצאה, מעבר לצבע צהוב בוהק ועז, היא ההספק מרבי של 205 כ"ס ומומנט מרבי בן 33 קג"מ. אלה מספיקים לזינוק קלאסי המסתיים, כך החברה, בפחות מ-6 שניות.
הרעיון מאחורי הרכב החדש הוא לפנות לצעירים שבנהגים ולהציע אלטרנטיבה זולה (ביחס לוייפר לדוגמה) לרכב ספורט מרגש. בקרייזלר מודיעים כי ה-SRT-4 מכוונת היישר אל הספורטיביות הקטנות ומציינים את הסיוויק של הונדה, פוקוס SVT מבית פורד וגולף GTI כמתחרות ישירות.
מחירה של ה-SRT-4 יעמוד על פחות מ-20,000 דולר בארה"ב, ובקרייזלר מציינים כי הביצועים שמציע הרכב עומדים ברמה של מכוניות הנמכרות באיזור ה-30,000 דולר. אולם נראה שמעבר לנתונים הטכניים, לחישוקי ה-"17 ולרקע הלבן שבלוח המחוונים, מה שחשוב ב-SRT-4 וגם בקרוספייר, אחותה היקרה, הוא האות על חזרתה של קרייזלר לתחום המכוניות הייחודיות.
ולא רק כשמדובר במפלצות כוחניות עם מנוע V10 דוגמת הוייפר אלא גם בצד השפוי יותר, בעיקר של המטבע.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דודג' ניאון SRT-4
יותר חזק, יותר מהר...
ובעיקר של קרייזלר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים