שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מחפשים את הצפון

    הקומפאס של קרייזלר יכול להפוך לגרסת הקופה של הצ'ירוקי. נשמע מוזר אבל נראה טוב

    דטרויט אינה דטרויט ללא הצגת רכב תצוגה אטרקטיבי של ג'יפ, חטיבת השטח של קרייזלר. אולם בדטרויט 2002 מסתבר שאפילו ג'יפ כבר לא יכולה להרשות לעצמה להציג רכב שהוא סתם ג'יפ, רק ג'יפ וזהו. זו הסיבה שהקומפאס (מצפן) הוא יותר מכך, ואם מאמינים לג'יפ, הוא מהווה שילוב בין מכונית ראלי ספורטיבית ורכב שטח.
    מי שלאחרונה (במפתיע) אינו מתיימר להיות גם סטיישן ומיניוואן, הולך על סגנון ספורטיבי. כך גם הרכב הזה, המצויד בבסיס גלגלים קצר (יחסית לאמריקה) ושלוש דלתות בלבד. הוא מהווה המשך לג'יפסטר (רכב תצוגה מ-1998) ומבוסס על הצ'ירוקי המוכר. כך, למרות שלל דימויים ספורטיביים בהם משתמשים בקרייזלר, מבוסס הקומפאס על מבנה "מותאם לשטח", עם סרן חי מאחור.

    לצעירים

    מי שכבר מרגיש מבוגר מדי, גם אם אינו כזה באמת, רצוי שיימנע מלהקשיב לדברים שיש למומחי השיווק של קרייזלר לומר על הלקוחות. כי לפי החברה, קהל היעד של הרכב עונה לתואר "מילניאלס". מדובר בצעירים שהם כיום בני 24 או פחות, ויהוו את קבוצת הצריכה הגדולה ביותר בארצות הברית בשנים הקרובות.
    בקרייזלר טוענים שהמילניאלס מאד מעוניינים במכונית ספורט אקזוטית, אך מכיוון שתקציבם אינו מאפשר זאת, הם ישמחו בכל זאת לרכוש מכונית לא-יקרה, עם מראה אופנתי לשטח ואופי ספורטיבי. הקומפאס, אם וכאשר יגיע לפס הייצור, מבטיח להציג תג-מחיר זול, לפחות בארה"ב.

    אפשרות ריאלית

    למעשה, אין סיבה שהרכב החדש לא יגיע לאולמות התצוגה. הוא מבוסס על רצפת הצ'ירוקי החדש, עם אותו מערך מתלים בדיוק. גם מנוע ה-3.7 ליטר V6, עם הספק מרבי של 210 כ"ס, מוכר מהצ'ירוקי החדש, כמו-גם תיבת ההילוכים. למרות זאת הוא קצר, נמוך וקל יותר. נתונים אלה מבטיחים ביצועים נאים - 176 קמ"ש מרביים ו-9.0 שניות בלבד מעמידה ל-60 מייל בשעה (או 96 קמ"ש בעברית).

    פיתוח הנוסחה

    בהצצה ראשונה נראה שבג'יפ חוזרים לנוסחת חרטום-כוחני, שהוצגה במספר לא מבוטל של כלי תצוגה. אמנם הכנפיים רחבות מבעבר, ולאורכן יחידות איתות מעניינות, אבל התמונה אינה יוצאת דופן. החידוש המשמעותי מצוי דווקא בחלק האחורי עם כנפיים רחבות, חלון צד מטפס מעלה וקו קורה אגרסיבי.
    אולם כדי שלא נשכח את המקורות, הצליחו בג'יפ לשדך לו בצורה נאה ביותר גלגל רזרבי על הדלת האחורית. לרושם הספורטיבי תורמים גם חישוקי "20 גדולים וצמיגי 235/55.
    פנים תא הנוסעים מציג מראה המכונה על-ידי אנשי ג'יפ "טכנולוגי", עם שימוש רב באלומיניום או לפחות גווניו. מאחורי ההגה ניצבים בנפרד ארבעה מחוונים עגולים, שחלקם מזכיר במראה שעון עצר. בורר ההילוכים (כמו-גם מנופי האיתות) הם מאלומיניום בוהק, בסגנון ידית של מכונת מזל.
    בעצם, ניתן לראות בקומפאס גרסת שלוש דלתות או קופה לצ'ירוקי, וכעת נותר רק להמתין כדי לדעת האם לקרייזלר, שמצבה הכלכלי רעוע, יהיה את האומץ להוציא רכב כזה לשוק.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים