שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    MG - ועכשיו TF
    עברו כבר לפחות שלושה שבועות מאז שרובר הציגה דגם כלשהו. סיבה טובה לחשוף את הרודסטר המחודשת

    שש שנים בדיוק עברו מאז הוצגה ה-MGF, הרודסטר הבריטית שיועדה להיכנס לנעליה של ה-MGB האגדית. רובר של אז, חברה עם תקוות רבות ותחת שלטון ב.מ.וו, בחרה שלא ללכת דווקא וכמצופה על נוסטלגיה, והציגה תפיסה שונה מהמקובל והנהוג באותם ימים, עם מנוע במרכז המכונית.
    העיצוב האלמותי כמעט שרד כיאה את הזמן, אך חשוב מכך - נוחות הנסיעה ואחיזת הכביש בפירוש לא ביישו את השם. אבל שש שנים הם הרבה זמן, במיוחד כאשר מתחת לעור הנאה של ה-MGF עוד ניתן למצוא שרידים למיטב התוצרת הבריטית. וזה ישן, אם לא הבנתם. אגב, הידעתם שבאורח מופלא הצליחו אנשי רובר לבסס את ה-MGF הנאה על רצפת המטרו "ההיא"?

    נלחמים על הקיום

    מאז השקת הרודסטר עברה רובר תהפוכות רבות. מהבטחה גדולה הפכה לילדה רעה, של ב.מ.וו. מותג שעושה צרות עם איכות ייצור נמוכה, אמינות מפוקפקת והפסדים נלווים כמובן. לבסוף, גורשה מהבית. היצרן נותר לבד, ללא אב ואם, וכעת הוא נלחם על חייו, תוך שהוא מבוסס על קבוצת פוניקס, אשר רכשה כזכור בזמנו את הזכויות על המותג תמורת סכום סמלי של 10 ליש"ט.
    אבל רובר אינה מרימה ידיים, וזו הסיבה שאנו רואים אצלה בשנה האחרונה מגוון חידושים עצום. כמעט אחת לחודש אנו שומעים על עוד גרסה ספורטיבית אימתנית לאחד הדגמים המוכרים, עוד מפלצת-תצוגה המיועדת למסלול, ואפילו על רכישת יצרן מכוניות חצי-אקזוטי מאיטליה, ששורשיו בדה-טומאסו.

    זוכרים את ה-80X

    כעת מגיעה תורה של ה-MGF לעבור מתיחת פנים, לאחר שכבר זכתה למספר שיפורים בשנה החולפת. ומתיחת הפנים קשורה עד מאוד לאותה מכונית-ויצרן איטלקיים. מי שלא התלהב מחזית ה80-X, הלו היא המנגוסטה שעברה מתיחת פנים תחת ידיו האמנות של פיטר סטיבנס (מעצב המקלרארן F1), יקבל אותה כעת בקדמת ה-MG-TF החדשה.
    יפה או לא, זה כבר עניין של טעם. לפחות בתמונות הוא נראה פחות הרמוני ותואם לשאר החלקים, לעומת החזית הצנועה יחסית של הדגם היוצא. בנוסף לחזית המשופצת הכוללת בנוסף לסבכה הקדמית גם יחידות תאורה חדשות, פגוש אגרסיבי, ומכסה מנוע שונה, זכו גם אחורי המכונית לטיפול. גם כאן הפגוש אגרסיבי והמפלטים בולטים יותר. גם דפנות הרכב עודכנו כמתבקש.

    גם מתחת לעור

    ואולם רובר לא הסתפקו רק בטיפול קוסמטי, אלא ירדו לעומק וביצעו שינוי מעניין במערך המתלים. מתלי ההידראגז הקומפקטיים והמקושרים ביניהם - במקור ממטרו והאחראים לנוחות הגבוהה - מוחלפים כעת במתלים קונבנציונליים עם קפיץ ובולם זעזועים. באותה הזדמנות שונתה גיאומטריית המתלה האחורי והוא קיבל זרוע נוספת כדי להפוך לרב-חיבורי. יחידות המתלים מחוברות כעת לתת-שלדות חדשות ואילו החישוקים זכו לשידרוג-גודל.
    גם רמות ההספקים שודרגו. ל-TF115 מנוע 1.6 ליטר ו-115 כ"ס, בעוד מנוע ה-1.8 ליטר אחראי לגרסאות ה-TF135 וה-TF120 בעלת תיבת הסטספיד הרציפה. בפסגת המבחר תתייצב גרסת ה-160 כ"ס, שעד כה שווקה כמהדורה מוגבלת בלבד. רובר עדיין לא משחררים נתוני הביצועים, אך מבטיחים כי רמת הגימור תהיה גבוהה יותר.

    ההיסטוריה חוזרת

    בצירוף מקרים מדהים, כך רובר, ה-TF שמוצגת כמעט שנה לאחר דגמי ה-Z הספורטיביים - המבוססים כזכור על דגמים רגילים - חוזרת על ההיסטוריה. ב-54' הוצגה ה-MGTF המקורית, שנה לאחר השקת דגמי המגנט Z, למעשה ה-MG ה"לא-אמיתית" הראשונה.
    גם במקור הייתה ה-TF גרסה משופרת של דגם קיים בשם TD. בזמנו רצתה MG לפתח דגם חדש, אך הנהלת BMC העדיפה להשקיע באוסטין הילי, והיצרן הקטן מאבינגדון נאלץ להסתפק במתיחת פנים בלבד. ואולם למרות שהייתה כבדה יותר ולא ממש מהירה, הפכה זו האחרונה למבוקשת ביותר על ידי אספנים בסדרה. כך שאולי גם הפעם יהיה לסיפור סוף טוב.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים