שתף קטע נבחר

קורסה, מיניוואן

מנוע גז אינו מעניין אתכם? לא נורא, ה-M החדשה של אופל פותחת פלח שוק חדש: מיניוואן מבוסס סופר-מיני, או אולי נקרא לו סופר-מיניוואן?

רק לפני שבועות ספורים סיפרנו לכם על נישה חדשה בשוק המכוניות, זו של מיניוואנים קטנים מרנו סניק ודומיו, כאלה המבוססים על מכונית סופר-מיני. ובכן, מכונית התצוגה החדשה של אופל, הרי היא ה-M שנחשפה בימים אלה, מהווה את יריית הפתיחה של החטיבה האירופאית של ג'נרל מוטורס בקרב על הכיס.

למעשה, זו יכולה להיחשב אפילו יריית פתיחה חשובה במאבק כולו, אם כי לא מעטים יצביעו דווקא על היאריס ורסו, המסחרי-משהו, כזכאי ראשון לתואר "מיניוואן זעיר". מעבר לכך, פורד חשפה בפרנקפורט מכונית תצוגה על בסיס הפיאסטה, העונה לשם פיוז'ן. אלא שזו אינה ממש מיניוואן טהור מבחינת מבנה ומראה, ולמעשה תנסה לענות על מספר דרישות, בעיקר סטיישן ושטח.

בכל מקרה, הפעם נראה שהחטיבות האירופאיות של פורד וג'נרל מוטורס נמצאות במירוץ עצמאי, עם מכוניות תצוגה אותן אחרים עדיין לא חשפו. מלבד זאת, נראה כי גם לוח הזמנים שלהן דומה, עם כוונה מוצהרת להגיע "לכביש" תוך כשנה, פחות או יותר. אם אתם שואלים, הרי שלנו לפחות נראה כי פורד תקדים במעט את אופל.

 

תעזבו את הגז

 

אופל אמנם חשפה את ה-M כמכונית תצוגה, המדגישה כזכור את השימוש במנוע מוגדש שניזון מגז טבעי ומספק 150 כ"ס. אבל החדשה האמיתית היא כי המכונית שתוצג בז'נבה, היא-היא המיניוואן העתידי של אופל, עם שינויים קוסמטיים בלבד. במילים אחרות, אופל מבצעת מעין הצגה מקדימה למכונית חדשה וכל-כך חשובה עבורה. ממש כמו שעשתה ב-97' עם הזפירה.

אז מנוע גז מוגדש אולי לא יהיה בעתיד הקרוב, אבל בהחלט ניתן לצפות למגוון מנועים מוכר מהקורסה, למעט יחידות כוח קטנות. החל מה-1.4 ליטר 16 שסתומים, דרך מנועי טורבו-דיזל וכלה במנוע 1.8 ליטר. תיבה אוטומטית תהיה, וכך גם תיבת איזיטרוניק חצי אוטומטית. אגב, יתכן ובהמשך יקבל המיניוואן גם מנוע 1.6 ליטר, שכרגע אינו מוצע בקורסה.

 

כמעט סניק

 

אופל אמנם לא פרסמה עדיין פרטים טכניים מלאים, אך מנתוני מידות ראשונים ברור שמדובר בכלי רכב לא-קטן, ובעיקר ארוך משמעותית מהקורסה. עם 405 ס"מ מפגוש לפגוש, הוא ארוך בלא פחות מ-24 ס"מ מהקורסה, ארוך אפילו מהמולטיפלה של פיאט וקצר רק במעט מרנו סניק.

גם בסיס הגלגלים יהיה ארוך משמעותית, ארוך אפילו מזה של האסטרה, ובניגוד לפורד פיוז'ן המבוססת בדיוק רב על הפיאסטה. לפחות כרגע, נתון הרוחב מצביע על מידה יוצא הדופן של 178 ס"מ, כמתבקש ממבנה כנפיים ופגושים מנופחים. עם 162 ס"מ בממד הגובה מדובר בתקרה שתהיה נוחה ליושבים ותאפשר אחסון נוח.

 

ברזיל?

 

בעיצוב ותכנון המיניוואן החדש השתתף גם המרכז של ג'נרל מוטורס בברזיל. זה היה אחראי על מכונית התצוגה סביה שהוצגה בדטרויט אשתקד, המבוססת אף היא על הקורסה. ולא במקרה מדובר בברזיל, כי מדובר בשוק יעד חשוב במיוחד לג'נרל. למעשה, היצור מתוכנן להתחיל שם, ורק מאוחר יותר במפעל הספרדי. לארץ, כמו לשאר אירופה, יגיע הרכב מהמפעל הספרדי כמובן.

 

חמישייה במקום שביעייה

 

בניגוד לשמועות קודמות, המכונית החדשה לא תציע שורת מושבים שלישית. אולם בעוד מכונית התצוגה מיועדת לארבעה בלבד, סביר להניח כי בתצורה סופית הוא בפירוש יתחשב במספר המקובל - חמישה.

כמו הזפירה, גם כאן יעשה שימוש במערכת "פלקס" של אופל, שהפעם תכונה פלקס5, כדי להבדילה משבעת המושבים. הפתרון יהיה זהה, ויכלול שוב קיפול אלגנטי של שורת המושבים האחורית מתחת לקדמיים, כדי ליצור רצפה שטוחה אחידה. מלבד זאת, צפו לעוד מספר פטרונות אכסון אלגנטיים מבית היוצר של הסיגנום והווקטרה החדשה.

 

אלינו?

 

המכונית החדשה של אופל תגיע אלינו במהלך 2003. על מחיר מוקדם עדיין לדבר, אולם ברור שהמכונית תהיה יקרה אפילו מהגרסאות היקרות-יותר של הקורסה. כלומר, יש לצפות לתגי-מחיר דווקא באזור האסטרה הקומפקטית. ואם מנסים לבדוק זאת לעומק, מגיעים לסדרי גודל של משפחתיות לא-יקרות. וזה כבר מקרב אותנו לרנו סניק. לא פשוט.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המתכון למיניוואן
המתכון למיניוואן
עובר בגלגלי הקורסה
עובר בגלגלי הקורסה
מומלצים