שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סופר אודי
    היצרן מאינגולשטאד הודיע על ייצור ה-RS6 - סופר ספורט במדי סאלון גרמני

    באודי אוהבים מגדשי טורבו. כל-כך אוהבים, עד שהם נוהגים להצמידם למכוניות, בזוגות, לכנותם בי-טורבו ולתת לכל הנהגים התמימים בכביש לסבול מחרדות. כך במקרה של ה-A6 עם מנוע ה-2.7 ליטר המוגדש, כך בעיקר עם דגם ה-RS4. בזה האחרון הוכיחו באודי כי נפח של 2.7 ליטר, צמד מגדשים ומראה של סטיישן ראויים לכבוד גם מנהגי פורשה מזדמנים. הסיבה העיקרית לכך היו 380 כ"ס שעזרו ל-RS לסיים את המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. גם התיבה הידנית בת ששת ההילוכים והנעת הקווטרו הכפולה תרמו לא מעט לאותה חגיגה. וכך הספיקה אודי למכור לא פחות מ-6,030 דגמי RS4 בין 1999 ל-2001, עד שהוחלט על הפסקת ייצורה. מה שמהווה סיבה טובה למצוא מחליפה ראויה.

    הכל התחיל ב-2

    אבל לפני שנגיע למחליפה של ה-RS4, כדאי אולי להיזכר במי שהתחילה את החגיגה של היצרן מאינגולשטד. כבר לפני כ-10 שנים נעזרו אנשי אודי ביצרן אלמוני העונה לשם פורשה, זאת כדי לייצר סטיישן חביבה על בסיס האודי 80 שענתה לשם RS2. מנוע מוגדש בנפח 2.2 ליטר סיפק לא פחות מ-315 כ"ס ואפשר לכפולת ההנעה הזו לסיים את הזינוק הקלאסי למאה ב-5.4 שניות, בדרך ל-260 קמ"ש מרביים. ועוד לא אמרנו כלום על המתלים, מערכת הבלימה האדירה, תיבת ההילוכים והביצועים. כי אחד הנתונים המעניינים הקשורים ל-RS2, ובין הסיבות שהעלו את סדרת ה-RS לכותרות, היה דווקא נתון הזינוק מעמידה ל-50 קמ"ש. בתחום זה עצרה ה-RS2 את השעונים על 1.5 שניות, מהר יותר מהמקלארן F1...

    RS6

    וכך, עם אותה היסטוריה מפוארת, תחל בקרוב אודי לייצר את מי שתהיה למעשה מחליפתה של ה-RS4. הפעם אמנם מדובר במכונית שמבוססת על ה-A6 אולם הרעיון הכללי זהה. צמד מגדשים שודכו במקרה זה למנוע V8 וכל החבורה מייצרת יחדיו לא פחות מ-450 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ. באופן מעט מפתיע משודכת למנוע החזק תיבת הילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני. על העברת ההילוכים שולטים מנופים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה.
    ה-RS6 עושה שימוש במערכת הקווטרו המוכרת, להנעת ארבעת הגלגלים. אלו האחרונים עושים שימוש בחישוק בקוטר "18 או "19 וצמיגים תואמים - 255/40 או 255/35. כל זה מאפשר לסופר סאלון הזו לזנק למאה קמ"ש ב-4.9 שניות ולמאתיים ב-18 שניות. המהירות המרבית תעמוד, כנהוג בגרמניה, על 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.
    ה-RS6 תיוצר בנפרד מסדרת ה-A6 בשיתוף חברת קווטרו. אנשי אודי מבטיחים כי זמן קצר לאחר הופעת הבכורה בתערוכת ז'נבה ניתן יהיה לרכוש את המכונית באירופה, במחיר "תחרותי".

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אודי RS6...
    V8, בי-טורבו, 450 כ"ס
    ויש גם סטיישן
    יורשת ל-RS4 המנוחה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים