שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ועכשיו תור הקופה
    ה-CLK עדיין צעירה יחסית אבל מרצדס ממהרת להחליפה בקופה חדשה, עם מידות נדיבות יותר, מראה מודרני יותר והרבה יותר כוח

    במרצדס רצים מהר בחודשים האחרונים: רק ימים ספורים עברו מאז פורסמו תמונות מלאות ראשונות של המייבך הענקית, השקת ה-E החדשה נמצאת בעיצומה וכבר מגיעה תורה של ה-CLK החדשה. היום חושף היצרן הגרמני תמונות ראשונות של מכונית הקופה החדשה אשר תוצג רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה.
    זה לא מוקדם מדי? חמש שנים בדיוק, זמן קצר יחסית, שרתה את מרצדס הקופה היוצאת. היא מוחלפת כה מוקדם בין היתר מתוך שיקולים עסקיים. למרצדס עדיף כלכלית לבסס אותה על פלטפורמה קיימת חדשה ולא על כזו שכבר אינה מיוצרת. ה-CLK היוצאת קצת בלבלה את לקוחות מרצדס, מצד אחד היא השתמשה בחזית דומה למדי לזו של ה-E, עם מראה "הארבע עיניים" (כפי שמכנים זאת במרצדס), מאידך היא התבססה על ה-C היוצאת. הדגם החדש מבוסס כבר על ה-C החדשה, כמו שרומז אורך בסיס הגלגלים הזהה - 271.5 ס"מ, כמו גם מראה החרטום ובייחוד יחידות התאורה.
    ואולם הפעם, כמו שסיפרו לנו לאחרונה אנשי מרצדס, יהיה דווקא קשר עמוק יותר ל-E - הן בתחום חטיבות ההנעה ובמיוחד במתלים. מרצדס עדיין לא מדברת על כך רשמית אך נראה כי הגרסאות החזקות יותר של ה-CLK תצוידנה במתלי האייר-מאטיק החדשים שנחשפו ב-E.

    יש מנועים

    אם יש משהו שלא חסר ב-CLK אלו מנועים. למעשה, עם שבע יחידות הנעה ושלוש תיבות הילוכים, היא מציעה מגוון עשיר מקודמתה. בכל מקרה, בין החידושים החשובים שמוצגים ב-CLK ניתן למצוא מנועי 4 צילינדרים חדשים שיגיעו גם ל-C ול-E. הראשון הוא מנוע הזרקת בנזין ישירה (הראשון של מרצדס עם 170 כ"ס), לשני מגדש על ו-163 כ"ס. מרצדס מספרת על טכנולוגיה חדשה אותה היא מכנה TWIN-PULSE אך לא מפרטת עד תום. ואולם המנועים מצוידים בגלי איזון ייחודיים ותזמון שסתומים משתנה - זאת, כך מרצדס, על מנת להביא לפעולה מעודנת ממש כמו V6.
    בפסגת ההיצע יוצעו מנועי ה-500 עם 306 כ"ס וה-AMG55 שהספקו צמח ל-367 כ"ס (20 יותר מבעבר). ה-AMG תזנק כעת למאה ב-5.2 ש' לעומת 6.0 ש' בדגם ה-500. המהירות המרבית מוגבלת כמובן ל-250 קמ"ש. יחד עם אלה יוצעו מנועי ה-V6 המוכרים בנפח 2.6 (ב-240) ו-3.2 ליטר (ב-320) עם 170 או 218 כ"ס. בפעם הראשונה תוצע ה-CLK גם גרסת דיזל, עובדה שבאה ללמדכם שמנוע זה הפך באירופה כה חשוב, עד שהוא מבוקש גם בקופה. ה-CLK תוצע עם מנוע ה-270 המוכר שמייצר 170 כ"ס.

    גדולה יותר

    חיצונית שונה המכונית מהותית מן הדגם היוצא. החרטום מזכיר את זה של ה-C החדשה ואילו הצללית יותר זורמת, עגלגלה ומאורכת. היא נראית גדולה יותר ולא בכדי: ה-CLK החדשה ארוכה מקודמתה ב-7.1 ס"מ, רחבה ב-1.8 ס"מ וגבוהה ב-4.2 ס"מ!!. היא גם אירודינמית יותר, עם מקדם גרר שעומד כעת על 0.28 CD. מבחינת ציוד בטיחותי תעמוד ה-CLK ברמה הגבוהה שהוצגה ב-E, עם כריות אוויר ומגבילי עומס חגורות חכמים, שיופעלו גם בהתאם למשקל הנוסע. מרצדס מספרת גם על רמת הידור ואבזור גבוה מבעבר והטובה ביותר בפלח שוק זה.
    המכונית החדשה תגיע ארצה כבר בחודשי הקיץ הקרוב, ומחירה יהיה דומה לזה של הדגם המוכר בגרסאות המקבילות.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים