שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ארבעת המופלאים
    יותר גדולים וחזקים, יותר מהודרים ובטוחים, יותר שונים זה מזה והעיקר, עם הרבה יותר סיכויים להגיע אלינו. המיניוואנים החדשים של פיאט, לנצ'יה, פיז'ו וסיטרואן

    כאשר שלושה או ארבעה מיניוואנים חדשים מושקים ביום אחד, ניתן לחשוד שיש כאן קונספירציה או לפחות קשר ידידותי. אבל במקרה שלפנינו - הצגתם של ארבעה מיניוואנים חדשים מבית פיז'ו ופיאט - יש הרבה יותר מזיקה. למעשה מדובר בשיתוף פעולה ידוע ומוכר, ששורשיו מתחילים אי שם בראשית שנות התשעים (כאשר מדובר במיניוואן) ורק לאחרונה התבשרנו שיימשכו עוד יותר מעשור. פיז'ו, פיאט ולנצ'יה מציגים היום את המיניוואן החדש שלהם, כאשר סיטרואן, לפחות כרגע, מתעכבת בהצגת האח הרביעי. אבל אל דאגה, גם הוא יגיע.
    כל החגיגה הזו עוסקת כמובן ביורש למיניוואן משותף קודם שהיה מוכר בשמות פיאט יוליסה, לנצ'יה זטה, פיז'ו 806 וסיטרואן אווזיון. השם בפיאט לא השתנה בעוד שסיטרואן ממשיכה באופן טבעי ל-C8 ופיז'ו ל-807. רק לנצ'יה בחרה לבצע שינוי מהותי ובחרה בשם פדרה. כמו קודמיהם, ארבעת הכלים ימשיכו לחלוק פס ייצור משותף במפעל בוולנסיין שבצרפת.

    הקטנת הדמיון

    בשני הקונצרנים, פיאט ו-PSA, הבטיחו לנו שבניגוד לדור הקודם, הפעם יהיה מדובר בכלים שונים לחלוטין ולא רק בהבדלים קוסמטיים. ואכן, ההבדל גדול מבעבר ובא לידי ביטוי במיוחד בחרטום אך לא רק בו. גם הדלת האחורית, קו שמשת הצד האחורית, מכסה המנוע, ולפי אנשי פיאט גם כל הדלתות, שונים. למעשה, אם תשאל אותם הם יישבעו שכל חלקי המרכב החיצוניים שונים. הוסף לכך פגושים שונים ותבין מדוע יש הבדלים קוסמטיים באורכי הכלים וברוחב. בכל מקרה, הרכב החדש ארוך ורחב משמעותית מקודמו וגם גבוה יותר.
    הן בפיאט והן בפיז'ו מדברים על כך שמלאכת העיצוב החיצוני של כל רכב נעשתה בנפרד על ידי המרכזים העצמאיים שלהם. ובכל זאת הם השיגו תוצאות דומות למדי, מה שרומז אולי לשיתוף פעולה מסוים ולבטח על נקודות עיגון חשובות בפלטפורמה המשותפת, שחייבו מבנה דומה. דבר זה חשוב במיוחד כאשר מדובר בכלים שייוצרו יחדיו במפעל המשותף בצרפת.
    וכך, לעומת השוני הבולט מלפנים וגם מאחור, הרי שבמבט מהצד יש בהחלט דמיון רב וכאן אחת הנקודות הבודדות בהן מזכיר הרכב גם את קודמו. זה אגב לא מקרי, כמו שרומז בסיס הגלגלים הזהה באורך 282 ס"מ, כי המיניוואן החדש מבוסס על קודמו. גם כאן נעשה שימוש בחומרים קלים כדי לשמור על הדיאטה, עם גג עשוי אלומיניום ושימוש בחומרים פלסטיים מרוכבים בכנפיים הקדמיות והאחוריות, כמו גם בדלת האחורית.

    מבפנים

    בתוך תא הנוסעים הדמיון בין הכלים גדול יותר, בייחוד כאשר משווים את ה-807 ליוליסה. הפדרה של לנצ'יה יכולה להגיע גם עם לוח מחוונים נבדל משהו, כאשר היא מצוידת במערכת הקונקט. בכל מקרה הצד המעניין בסביבת הנהג הוא פריסת המחוונים: מד המהירות נמצא על ההגה, כאשר שאר המחוונים נמצאים במרכז הרכב, באופן שמזכיר במשהו את האספאס.
    השימוש בבורר הילוכים גבוה שמזדקר מהקונסולה המרכזית, מזכיר את זה ששימש את הדגם הקודם. מתחתיו נמצא תא מקורר. לפחות בתמונות מזכיר מראה הפנים, כולל המתגים והפקדים, את פיאט יותר מאשר את פיז'ו. האם היא הייתה אחראית על תחום זה? בפיאט ובפיז'ו מעדיפים שלא לדבר על כך, ונשבעים לסיסמה "חצי-חצי" בפיתוח ועיצוב עצמאי לכל חטיבה.
    הרכב יוצע עם מספר אפשרויות של סידור חלל הפנים עם מספר מרבי של שמונה מושבים. אלה יהיו כמובן מתכווננים וניתנים להסרה/קיפול. בקרת האקלים תהיה מפוצלת והנוסעים יוכלו ליהנות ממסך טלוויזיה ואזניות אל חוטיות.
    מבחינת בטיחות יוצעו הכלים עם שש כריות אוויר ו-ABS . כמובן שנוכל לפגוש כאן את כל תפקודי המולטיפלקס של פיז'ו כמו חיישנים לנסיעה לאחור, הפעלה אוטומטית למגבים ולתאורה, ואף לאיתות ההתראה במקרה של בלימת חירום. ניתן יהיה לקבל גם בקרת שיוט ואף התראה על מהירות מוגזמת.

    באחריות פיז'ו

    בתחום חטיבות הכוח נאלצים אנשי פיאט להודות בחלוקה ברורה של אחריות. כמו בדגם היוצא, גם הפעם הוטלה האחריות בתחום חטיבות הכוח על קונצרן פיז'ו. כמעט כל יחידות הכוח חדשות ואחת הבשורות החשובות היא כמובן האפשרות למנוע V6. תוספת זו משקפת נסיון לשדרג את הרכב החדש בסולם המעמדות, ליצור לו דימוי יוקרתי יותר ואפילו להעמידו כמתחרה ראוי לאספאס. בפיאט אמנם מצמידים למנועי הדיזל את הכינוי השגור שם - JTD - אבל למעשה אלו הן יחידות ה-HDI (טורבו-דיזל מסילה-משותפת) של פיז'ו. הצד של פיאט בחגיגה יוצע עם שני מנועי בנזין ושני לוגמי סולר, ואילו במשפחת פיז'ו יוצע מנוע בנזין נוסף. המנוע הבסיסי בחבורה יהיה ה-2.0 ליטר 136 כ"ס המוכר מה-406 וה-306, כאשר מעליו יוצע - רק בפיז'ו - מנוע ה-2.2 ליטר 158 כ"ס (המוכר מה-607). בפסגת ההיצע יעמוד מנוע ה-V6 של פיז'ו-רנו עם 204 כ"ס. בתחום הדיזל יוצעו מנועי ה-2.0 ליטר 109 כ"ס (406, C5) וה-2.2 ליטר 128 כ"ס עם מסנן החלקיקים המתוחכם של פיז'ו.

    יהיה גם אוטומטי

    גם תיבות ההילוכים יהיו אלה המוכרות מפיז'ו, כאשר לצד שתי תיבות ידניות עם חמישה הילוכים, יוצעו צמד אוטומטיות עם ארבעה הילוכים. תיבת ה-AL4 המוכרת של פיז'ו תשודך למנועי ה-2.0 ליטר בנזין ודיזל. ואילו האוטומטית מבית ZF תגיע לגרסת ה-V6. באופן מעניין פרסמה בינתיים רק פיאט את דבר שידוך התיבה האוטומטית למנוע הדיזל, כאשר פיז'ו מדברת כרגע רק על גרסאות בנזין כאלה. אולם יש להניח שארבעת הכלים יוצעו עם אופציה זו . הגרסה המהירה ביותר של המיניוואן החדש תגיע ל-205 קמ"ש ותזנק למאה ב-10.6 ש'. האיטית ביותר (2.0 ליטר טורבו-דיזל) תרשום 174 קמ"ש ו-13.5 ש'.
    מבחינת מתלים תמשיך הרביעייה להשתמש במקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור. הרכב יוצע עם בקרת יציבות.

    יהיה גם בארץ

    שני היבואנים המקומיים כבר הודיעו על כוונה להביא את הרכב החדש ארצה בשנת הדגם הבאה. בפיאט מדברים על כוונה להביא את גרסת ה-JTD האוטומטית, כמתחרה לקרניבל של קאיה כמו גם את גרסת ה-V6. אצל נציגי פיז'ו עדיין לא הוחלט סופית אלו גרסאות יגיעו, אך נראה שהם יביאו את הרכב החדש הן במדי פיז'ו והן באלה של סיטרואן.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פיז'ו 807...
    פיאט יוליסה...
    ולנצ'יה פדרה
    אותו מיניוואן
    בשינויים קלים
    מפנים, ההבדל...
    קטן יותר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים