שתף קטע נבחר

רוצים להתנתק מיס? no

איך הפכנו לשבויים של הטלוויזיה בלוויין יס ולקורבנות סדרתיים של מוקדני החברה, לאחר שהסכמנו להתחבר לעסקה של חודשיים ראשונים בחינם. חינם יקר

כמו כל סיפור אהבה שהחמיץ, הדרך לסיוט רוצפה בצבעים בהירים שקרנו מעשרות ערוצי יס, הטלוויזיה בלוויין. לא מעט מהם, אגב, ראויים לצפייה על פי התרשמותנו הראשונית.

הכל התחיל כאשר איש מכירות חייכן של החברה ישב מולנו בסלון בערב נעים אחד של סוף אוגוסט והבטיח לנו חוויית צפייה שלא הכרנו. הוא לא הזכיר ברמז את חוויית השירות, שגם אותה לא הכרנו, אך למדנו להכיר - ולא לטובה - בהמשך. מה לגבי אינטרנט מהיר, שאלנו. מלה שלי, הפטיר עידן, תוך חודשיים תוכלו ליהנות מחבילה משולבת – אינטרנט מהיר בADSL וטלוויזיה בלוויין.

ואנחנו, נאיבים שכמותינו, התפתינו להצעתו הנדיבה לכאורה, לצפות בכל ערוצי "יס" במשך חודשיים תמורת אפס שקלים למעט הפיקדון עבור הממיר הדיגיטלי. זו הייתה מלכודת דבש מהסוג הגרוע ביותר ואנחנו נתפסנו בה, צרכנים בלתי מפותחים שכמונו.

הזמן חלף ונטל עמו במהרה את חודשי החינם, ומאחר שנשארנו מחוברים במקביל גם לכבלים, הרי שלקראת תום החודשיים נאלצנו להכריע: כבלים או לוויין. אנחנו בחרנו להמשיך לצפות בכבלים ולהתנתק מיס, מאחר שהחבילה המשולבת שהבטיחו לנו - צפייה ביס וגלישה באינטרנט - לא נראתה באופר. אלא שההחלטה התגלתה מבחינת יס כקשה ביותר, אם לא בלתי אפשרית.

 

הליך הניתוק נמשך לנצח

 

בעקבות משא ומתן עיקש עם מוקדני החברה שהתפרש על פני מספר שבועות, הבנו שבעוד יס ממהרת לחבר את המצטרפים החדשים לשורותיה תוך זמן קצר, הליך הניתוק נמשך לנצח. בינתיים, ירד החיוב הראשון, שהסתכם ב-149 שקלים, עבור החודש השלישי שלנו ב"יס". זאת, למרות שפנינו לחברה מבעוד מועד והבהרנו שאנחנו לא מעונינים להמשיך להיות מנויים בתשלום שלה.

הסתבר לנו שבמחלקת השיווק של יס פשוט לא מבינים משפט פשוט בנוסח: אנחנו רוצים להתנתק עכשיו, תחזירו לנו את הכסף שלנו שלקחתם מאתנו שלא כדין, ממזרים תאגידיים שכמותכם.

במקום לנתק אותנו הציעה לנו חברת הלוויין פשרה: לצפות ביס חודש חינם נוסף וליהנות מזיכוי עבור 13 סרטים חינם מערוצי התשלום של החברה. בתום החודש, נוכל להתחבר גם לאינטרנט המהיר במחיר מוזל, במסגרת החבילה המשולבת של ערוצי "יס" עם גלישה מהירה ב ADSL, הבטיח לנו גלעד.

אי אפשר להתנתק עכשיו ולקבל את הכסף שנגבה מאתנו עד כה, שאלנו? לא, אמר גלעד בצער, להחזיר כסף זה נגד המדיניות של יס. מלבד זאת, הוסיף בעצב, אם תתנתקו עכשיו, תאלצו לשלם 150 שקלים, דמי ניתוק שנגבים ממי שמתנתק מיס בשנה הראשונה.

עיון בהסכם שחתמנו עם יס לא גילה זכר לקנס שכזה, באותיות קטנות או גדולות, אך למרות זאת החלטנו להישאר מחוברים בשלב זה. חשבון פשוט שעשינו הראה כי אם נתנתק, נשלם ליס כ-300 שקל ואם נשאר מחוברים, נשלם רק חצי מהסכום, בינתיים. מסתבר שעסקת החינם עם "יס" עלתה לנו ביוקר.

גם חודש החינם הזה חלף לו מבלי שנרגיש וחיוב עבור החודש הבא כבר נרשם בחשבוננו. בשלב זה, הגענו למסקנה שחבילת האינטרנט, שיס החלה בינתיים לשווקה, אינה מפתה די הצורך וביקשנו לסיים את ההרפתקה היקרה מיד.

בשלושה בפברואר דיברנו עם עובדת יס בשם שירן, ששאלה באדיבות למה אנחנו מבקשים להתנתק והבטיחה כי יחזרו אלינו מהחברה כדי לתאם את הניתוק תוך ארבעה ימי עבודה. ספרנו ארבעה ימי עבודה ושוב פנינו לחברה. תמי המוקדנית הסבירה לנו ששירן טעתה וכי בכלל מדובר בשבעה ימי עבודה. אל תדאגו, יחזרו אליכם בשלושת הימים הקרובים, אמרה. מאחר שעד היום לא חזרו אלינו, הגענו למסקנה שביס לא עובדים יותר משישה ימי עבודה בחודש.

בשבעה בפברואר שוב פנינו ל"יס". קרן שאלה למה אנחנו מעוניינים להתנתק, הבטיחה לנו שהיא מעבירה את הפנייה שלנו ל"שרה", שעל פי התרשמותנו היא מעין סמכות עליונה ששופטת לשבט או לחסד את נתיניה שמתחננים להתנתק.

ב15 בפברואר דיברנו עם עובדת "יס", אף היא קרן, שלא שכחה לשאול למה אנחנו מעוניינים להתנתק, והסבירה לנו שקרן אתה דיברנו בפעם האחרונה לא טיפלה בבקשת הניתוק משום שטעתה וסגרה את הרשומה שלנו במחשב במקום להעביר את הבקשה לאותה "שרה" אלמותית. בינתיים, אמרנו, החיוב החודשי ממשיך לרדת ואנחנו "מלווים" כסף ל"יס" בניגוד לרצוננו. יהיה בסדר, הכסף יוחזר לכם, אמרה קרן בחביבות יתרה.

ב-21 בפברואר התקשרנו שוב ליס, יותר מכוח האינרציה ופחות בתקווה שמשהו אולי ישתנה. אתי במחלקת השיווק הסבירה לנו באדיבות ששרה הייתה מאוד עסוקה בזמן האחרון ולכן לא טיפלה בבקשת הניתוק שלנו. "אם היא לא תתפנה לטפל בכם בקרוב, אולי נעביר את בקשת הניתוק שלכם לגורם אחר", הפיחה בנו אתי תקוות שווא. אולי אפשר לדעת למה אתם מעונינים להתנתק, שאלה.

פנייה לחברת האשראי הבהירה לנו שהפכנו ללקוחות שבויים של יס. אי אפשר לבטל עיסקה באשראי, אם החברה ממשיכה לספק את השירות שרכשנו. לא נותר לנו אלא לקוות ששרה מיס תאזין לתפילתנו ותבתק את הקשר הגורדי שקושר אותנו עם יס.

 

יס: הלקוח צודק

 

מיס נמסר בתגובה, כי "לצערנו הלקוח צודק ואנו מצטערים על המקרה. החברה ערכה תחקיר פנימי בנושא כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד".

 

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יס. הליך הניתוק נמשך לנצח
יס. הליך הניתוק נמשך לנצח
מומלצים