שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הפלפל של פורשה
    הקאיין, רכב השטח הכל-כך מדובר של יצרן מכוניות הספורט הגרמני, נחשף לראשונה. הביטו בתמונות, הפנימו את רמת הביצועים

    לאחר המתנה ארוכה וציפיה מותחת, חושפת פורשה את הקאיין - השלישי בסדרת הדגמים של יצרן הספורט הגרמני. למרות שהקשר בין ספורט ושטח לא ממש קיים, בפורשה דאגו למצוא מכנה משותף בדמות כסף. הדרישה הגדולה בעולם לרכבי שטח ו"כאילו-שטח" שכנעה כבר לא מעט יצרנים לפזול אל התחום הרווחי ופורשה לא מתכוונת להישאר בצד.

    כמו בפורשה

    אבל כשפורשה מייצרת מכונית, היא חייבת להיות פורשה - לא פחות, עדיף יותר. זו הסיבה שהקאיין החדש יציע ללקוחות מאושרים (ועשירים) יכולת ספורטיבית מרשימה, כזו שאין לאף-אחד אחר. מבחינת מידות מציע הקאיין גוף גדול, אם כי קטן במעט מזה של הריינג' החדש לדוגמה - מתחרה אפשרי בתחום המחירים. אורכו של הקאיין 478 ס"מ, גובהו 170 ס"מ וממד הרוחב מסתכם ב-193 ס"מ. בסיס גלגלים מכובד של 285 ס"מ מבטיח, כך נראה, מספיק מקום לחמישה נוסעים ממהרים- מאד ממהרים.
    אגב, חשיפת הקאיין מבטיחה כי בזמן הקרוב אנו צפויים לזכות לחשיפה של רכב דומה לבית פולקסווגן. הטוארג, רכב השטח של הקונצרן הגרמני, פותח במקביל לקאיין וסביר שלא ייקח זמן רב עד שגם הוא יגיע לכביש.

    ממהרים

    בתחילת הדרך יוצע הקאיין בשתי גרסאות - "קאיין S" ו"קאיין טורבו". האות S, המוכרת גם מדגמי היצרן האחרים, תשודך במקרה זה למנוע V8 חדש בנפח 4,500 סמ"ק, המספק לא פחות מ-340 כ"ס ו-42.8 קג"מ. נתוני הביצועים מתאימים בהחלט לפורשה, עם 7.2 לזינוק הקלאסי למאה קמ"ש ומהירות סופית של 242 קמ"ש.
    אבל ה-S הוא הדגם החלש במקרה זה. כי דגם הטורבו יציע הספק מרבי של לא פחות מ-450 כ"ס, מומנט מרבי של 63.5 קג"מ, זינוק מעמידה למאה קמ"ש ב-5.6 שניות ומהירות מרבית של 266 קמ"ש. להזכירכם, זהו רכב "כאילו" שטח...
    כל גרסאות הקאיין יצוידו בתיבת הילוכים "טיפטרוניק" עם שישה יחסי העברה, בהנעה כפולה קבועה ובמערכת בקרת יציבות. אנשי החברה מבטיחים כי לקאיין יכולת שטח אמיתית ומזכירים נעילת דיפרנציאל ואפשרות ליחסי העברה קצרים יותר, כדי לשכנע את החבר'ה שאפשר לנסות ולטפס את מעלה מחמל.
    דגם הטורבו (המופיע בתמונות) יהיה שונה מבחינה חיצונית מדגם ה-S, ויכלול - כנהוג בפורשה - מראה אגרסיבי יותר שיאופיין בעיקר בכונסי אוויר גדולים המשולבים ביחידת הפגוש הקדמית, כמו-גם ארבעה מפלטים מאחור.

    בקרוב אצלכם

    תחילת שיווקו של הקאיין באירופה מתוכננת לספטמבר 2002, והוא צפוי להגיע גם אלינו זמן קצר אחר-כך. בפורשה לא מדברים עדיין על מחירים, אולם אין ספק שלא יהיה מדובר ברכב זול - גם לא ביחס לדגמיה האחרים של החברה.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים