שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קטנה עם תכניות גדולות
    סדרה 1 של ב.מ.וו עושה צעדים ראשונים בדרך אל התכנית הסופית. בינתיים אנחנו רואים רק רמזים, ומקשקשים קלות עם האחראי

    "הפעם אנחנו לא מעבירים יותר מדי מסרים סמויים", מסביר לי כריס באנגל, ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו. האיש הזה נרשם, כך הוא מספר לי, ללימודי הוראה לפני שהחליט להיות מעצב, אז אפשר כנראה להאמין לו. "זה אכן ה'בקרוב' של סדרה 1", ממשיך באנגל, שטוען כי המכונית הזו הרבה יותר קרובה לסדרה 1 העתידית ממה שאנחנו חושבים.
    "אבל בכל זאת יש לנו עוד מספר מטרות כאן. למשל להראות את היכולת לעבוד עם משטחים שונים, וזוויות שונות מהמקובל. להשתמש בחומרים לא מקובלים, להראות שיש דרכים שונות להעביר מסר - כמו למשל כיסוי הבד של חלקו הימני של המנוע, ועליו ציור של מכללים. אנחנו גם רוצים להעביר מסר ברור שסדרה 1, ולמעשה כל מכונית שלנו בעתיד, תהיה בעלת מראה נבדל ועדיין מזוהה מאוד עם ב.מ.וו" עם היצרן.
    לפי באנגל, השימוש במשטחים שונים, שהוצג כבר ב-X קופה וכונה אז "מראה הלהבה", יגיע גם לדגמים החדשים של ב.מ.וו. "מטבע הדברים, זה בעיקר יגיע לדגמים הספורטיביים והצעירים" מסביר האמריקני. "יותר ל-Z3, קצת פחות לסדרה 3 הבאה ועוד פחות בסדרה 5". באנגלס גם מודה שחרטום ה-CS1, עם כנפיים רחבות, מזכיר מאוד את ה-Z3 החדשה שתוצג, אם ירצה השם, בתערוכת פאריז הבאה.
    הבחירה במכונית תצוגה פתוחה אמורה אף היא להעביר מספר מסרים. בניגוד אולי לצפוי, סדרה 1 אינה תוכנית מוגבלת אלא משפחת דגמים-גרסאות עשירה, ממש כמו סדרה 3 - עם גרסת סדאן, 3 או 5 דלתות, אולי אפילו קופה וכנראה - זה עדיין לא סופי - גם קבריו.
    בב.מ.וו רוצים לראות ב-CS1 יורשת ל-2002 הוותיקה, או במילים אחרות חזרה למקורות סדרה 3. ואם כרגע היא נראית לכם מעט קרובה דווקא לקומפקט, צריך לקחת בחשבון שסדרה 3 הבאה תהיה גדולה מזו הנוכחית, ותיצור יותר "חלל שיווקי" ל-1 העתידית.
    מלבד זאת, הפתוחה הקטנה בהחלט מבהירה כיצד תראה גרסת הסדן, אם כי בב.מ.וו מתעקשים כי "למעשה כל דופן המכונית, עם קו המותניים הייחודי והמפתנים הקעורים, פשוט זהים לגרסת הייצור". הפנים לעומת זאת רחוק מאוד מגרסתו האחרונה. כאן בתערוכה יש דווקא הרבה מאפיינים המפנים אצבע לחטיבת האופנועים של היצרן.
    בכל מקרה, מכונית התצוגה מבוססת על מכללי הקומפקט עם מנוע ה-1.8 המוכר והמונח לאורך ומניע את הגלגלים האחוריים, בדיוק כמו מערכת המתלים המגיעה ישירות מהדגם שבאולם התצוגה. "נכון, זו תהיה ב.מ.וו אמיתית עם מתלה אחורי מתוחכם ולא פתרון זול". בינתיים, הם אינם מציינים את בסיס הגלגלים.
    ועוד מספר רמזים על העתיד לבוא. כך למשל אנו כבר יודעים כי ה-1 תוצע עם המנועים המוכרים, מ-1.6 ועד 2.0 ליטר, אך לפחות כרגע לא חושבים שם על שישה צילינדרים. בכל מקרה, הייצור לא יהיה במפעל החדש שמוקם בלייפציג. "אנחנו נעדיף להתחיל שם עם דגם מוכר כמו סדרה 3. את ה-1 אנחנו מייעדים למפעל הישן".

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ב.מ.וו CS1...
    בלי מסרים סמויים
    ועם לא מעט רמזים...
    לסדרה 1
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים