פורד, ועכשיו ה-500
נראית כמו סדאן אבל מצוידת במספר מאפיינים של כלי שטח. בעצם, היא אפילו מבוססת עליהם
כאשר מזכירים את המספר "500" בארה"ב, בהקשר מוטורי לפחות, מתייחסים בדרך כלל למירוצי מכוניות על מסלול מעגלי, ועוד יותר מכך ל"אינדי 500" המפורסם. אולם כאשר מדובר בפורד, יהיו רבים שיחליפו את 500 המיילים הכל-כך ידועים וייזכרו בערגה בפייר-ליין 500, זו בעלת הגג הקשיח הנפתח (והבעייתי יש להזכיר), שהופיעה הרבה לפני המרצדס SLK. כמו-גם במשפחת הגלאקסי - מכונית הסאלון הגדולה. זו גם מן הסתם הסיבה העיקרית לבחירה של בפורד בשם זה, עבור מכונית נוסעים חדשה וגדולה שתגיע בעתיד לאולמות התצוגה.
כמו פאסאט, אבל בגדול
התמונות הראשונות שמפרסמת פורד הן חד-משמעיות: ה-500 האמורה מציגה דמיון רב מבחינת קווים חיצוניים למונדיאו החדשה, כאילו היא ממשיכה את הדרך בה החלה. זו כנראה הסיבה לכך שהיא דומה אפילו יותר לפולקסווגן פאסאט ולאודי A6. לא פלא, בהתחשב בכך שג'יימס מאי, ראש מחלקת העיצוב של פורד, הגיע לכאן מפולקסווגן.
אבל קווים אירופאיים אלה אינם מגובים, כך מסתבר, בפלטפורמה מוכרת מהיבשת הקלאסית. מעניין, אך פורד טוענים כי ה-500 מבוססת דווקא על פלטפורמת הקרוס-טריינר העתידי. למה מעניין? כי בדרך כלל אנחנו מעדכנים אתכם על רכבי שטח עירוניים המבוססים על פלטפורמת מכונית נוסעים, ולא להפך.
ולמה הם בחרו בגישה שונה? לפי פורד, השימוש בבסיס של SUV יבוא לידי ביטוי בפרטים שונים בחלל הרכב, כולל תנוחת ישיבה גבוהה, שתזכיר מכוניות לעיר ולכפר. לכן בין היתר מבטיחה פורד, כי מדובר בצללית גבוהה מכל המתחרות הקיימות.
והקרוס- טריינר?
אך הסיפור מאחורי ה-500 מעניין עוד יותר, זאת מכיוון שרק לפני שבועות אחדים טענו רבים שרכב-שטח עירוני זה (SUV), עשוי בסופו של דבר לתפוס את מקום הטאורוס - מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר של פורד בארצות הברית.
גם פורד עצמה הודיעה על רכב שטח עירוני שיחליף את מכונית הנוסעים השגרתית. אולם מה שנראה לרגע כחידוש מסוים בתפיסה, מתברר כעת כשינוי קטן בהרבה. מסתבר כי פורד אינה מתכוונת לנטוש את שוק מכוניות הסדאן הגדולות בארה"ב, ותציג מתמודדת משלה מול האימפלה והקאמרי/אוואלון הגדולות.
לפי פורד אם כן, ה-500 אינה מחליפה ישירה לטאורוס, ולמעשה תמוצב גבוה ממנה, תוך שהיא מציגה ממדים גדולים יותר, כמו-גם תג-מחיר יקר יחסית. עם זאת, היא לכל הדעות מכוונת טוב יותר לשוק מהטאורוס, הנאלצת לוותר על חלק לא קטן מעוגת המכירות בארה"ב בשנים האחרונות.
ו…
פורד עדיין לא הודיעה אם תציע את המכונית - שתגיע אגב לאולמות התצוגה ב-2004 - עם הנעה כפולה או לא. בכל מקרה, וכמו בקרוס-טריינר שנחשף, תוצע המכונית עם מנוע הדורטק בנפח 3.0 ליטר המוכר. זה ישודך כאן לתיבה רציפה עם אפשרות תפעול ידני של שישה הילוכים. תיבה זו מפותחת כרגע בשיתוף עם ZF האוסטרית.