כשדייהו תתחיל לדבר
לנציגי יצרן הרכב הקוריאני צפויה שנה מעניינת אם רק יסתיימו תלאותיה של דייהו
אתם ודאי יכולים לתאר לעצמכם שבסוכנות המקומית של דייהו, עוקבים בדריכות אחר המשא ומתן בין היצרן הקוריאני לג'נרל-מוטורס ומתפללים שהוא אכן יגיע לסיום מוצלח (כמו שזה אכן נראה כרגע). זאת לא רק בגלל הפגיעה הנוכחית במכירות, אלא משום שמבחינתם שנת 2003 נראית חשובה ביותר עם נחיתת מספר דגמים חדשים, שחלקם מאוד משמעותיים עבור השוק המקומי.
קטנות
בתערוכת ז'נבה האחרונה נחשפה סוף סוף גרסת הסדאן של הקאלוס החדשה, מכונית שאמורה לרשת את הלאנוס באירופה. קאלוס זו צפויה להגיע אלינו כבר בשנת הדגם הבאה. היא אמנם מיוצרת גם בגרסאות של 3 ו- 5 דלתות, אך הסדאן היא החשובה ביותר עבור השוק המקומי. הסדאן החדשה נראית כצפוי גדולה למדי (היא ארוכה בכמעט 40 ס"מ), אך הרבה פחות מושכת מאחותה הקצרה. עם 424 ס"מ, אורכה של הסדאן דומה ללאנוס, למרות שבסיס הגלגלים שלה, 248 ס"מ, קצר במעט. בכל מקרה, גרסת החמש דלתות של הקאלוס, כמו שעולה ממידותיה, מיועדת להתחרות בשוק הסופר-מיני באירופה. ואולם למרות הקרבה בין הדגמים, טוען היבואן המקומי שבשנת הדגם הבאה הוא ימשיך בשיווק הלאנוס לצד הקאלוס.
הקאלוס תוצע בתחילת הדרך באירופה עם שני מנועים: 1.2 ו-1.4 ליטר (71 ו-80 כ"ס). מאוחר יותר תצטרף להיצע גרסת 1.6 עם 105 כ"ס. לארץ הכוונה להביא את גרסת ה-1.4 ליטר עם תיבה אוטומטית.
וגם גדולות
בתערוכת ז'נבה חשפה דייהו גם גרסה מחודשת למגנוס, שכונתה שם V222, וצוידה במנוע ה-6 צילינדרים בטור החדש של דייהו. מדובר במנוע מודולרי, שיוצג מאוחר יותר גם בגרסאות של חמישה וארבעה צילינדרים. פיתוחו החל עוד בימים שאולריך בץ עמד בראש מחלקת הפיתוח, לפני שעבר לאסטון מרטין.
כרגע לא ברור עדיין אם המגנוס תשמור על שמה באירופה, ואולם לאור כמויות הייצור הצפויות והקרבה במידות, נראה שהיא תחליף ביבשת הקלאסית את הלגנזה המעט קטנה יותר. בשלב ראשון היא תשווק באירופה עם מנוע ה-2.0 ליטר המוכר שלו 132 כ"ס, ובהמשך מבטיחים הקוריאנים שגם מנוע ה-2.0 ליטר שישה צילינדרים (141 כ"ס) יגיע לאולמות התצוגה המערביים. גם בארץ שואפים נציגי דייהו להביא את הדגם הגדול יותר וזה, כמו הקאלוס, עשוי לקרות כבר בשנת הדגם הקרובה.
וגם זעירות
מן העבר השני צפויה לחזור אלינו המאטיז, זאת אחרי ששיווקה כאן הופסק לפני חודשים ספורים. מדובר כמובן בגרסה המחודשת של המאטיז, שנחשפה לפני כמעט שנתיים, אך טרם הגיעה ארצה. כרגע משווקת עדיין המאטיז באירופה עם מנוע ה-800 סמ"ק שמייצר 51 כ"ס. ואולם ייתכן שעד הגעתה ארצה תוצג כבר גרסת ה-1.0 ליטר המתמהמהת. בכל מקרה, תיבה אוטומטית עדיין אין, מה שוודאי יפגע בסיכויי הקטנה הנאה בארצנו.
אחרון חביב הוא הטאקומה, המיניווואן הקומפקטי של דייהו, אשר נחת כאן כבר בשנה החולפת לצורך תקינה אך שיווקו לא החל בגלל המצב בדייהו. הטאקומה יימכר בארץ בגרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית עם יחידת הכוח המוכרת מהנובירה.