אינפיניטי מתעוררת
חטיבת היוקרה של ניסן מוותרת על התדמית המשעממת ומתעוררת לחיים. לתשומת ליבה של לקסוס
את אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסן, לא רבים מכירים מחוץ לארה"ב. והסיבה לכך אינה קשורה רק בעובדה שאינפיניטי נמכרת בארה בלבד"ב, אלא בעיקר לכך שהיא אינה מרגשת במיוחד. הדגמים השונים מציעים אמנם מאז ומתמיד יוקרה ואיכות ברמה שאינה נופלת ממיטב יצרני אירופה, אולם המוטיב המרכזי - לפחות עד היום - היה אפרוריות.
זו הייתה אגב גם הסיבה לחוסר הצלחתה היחסי, וניתן לקחת כדוגמה את לקסוס - חטיבת היוקרה של טויוטה - כדי להוכיח שהשורשים היפנים לא היו אלה שעמדו בדרכה.
אבל הדברים האמורים אינם נכונים לגבי אינפיניטי של התקופה האחרונה. חטיבת היוקרה נמצאת כיום בשלביה האחרונים של מתקפה במספר חזיתות על השוק האמריקני. הקרב הגדול אמור להיפתח לקראת סוף השנה, כאשר יתחיל שיווק מספר דגמים חדשים וחשובים, שהוצגו עד כה רק כמכוניות תצוגה.
כרגע לא ברור האם ההתקפה הגדולה של אינפיניטי אכן תצליח, אבל ברור שלקסוס - היריבה הגדולה - בהחלט צריכה להתחיל לדאוג. וגם לא מעט יצרנים אירופים בארץ האפשרויות המוטוריות ה(כמעט) בלתי מוגבלות.
סקייליין בתחפושת
לפני מספר שבועות הציגה אינפיניטי את ה-G35, הדור החדש של מכונית הסאלון הבינונית שלה. בנקודה זו כדאי לציין שמדובר במכונית שאורכה 474 ס"מ, בעלת בסיס הגלגלים המשתרע על-פני 285 ס"מ. כמו שאמרנו - בינונית יחסית. ה-G35 עושה שימוש בפלטפורמה החדשה מתוצרת ניסן העונה לשם FM, ומבוססת על הסקייליין החדשה.
וכמו בסקייליין, ממוקם המנוע מאחורי הציר הקדמי ומאפשר חלוקת משקל אידיאלית. נתוני הפתיחה הללו יצרו ל-G35 פוטנציאל גדול - חלקו מבוסס על המורשת הספורטיבית המפוארת של הסקייליין. אבל זו עדיין הייתה סדאן בעלת 4 דלתות.
בניסן הבינו שככה זה לא יכול לעבוד, והציגו בתערוכת ניו-יורק האחרונה את דגם הקופה של ה-35. המכונית החדשה זכתה לעיצוב מושך בהרבה מאחותה מרובעת הדלתות, ולארבעה מושבי ספורט ייעודיים. המנוע נותר אותו V6 בנפח 3.5 ליטר, אולם מערכות ניהול מנוע ופליטה שונות מבטיחות הספק מרבי של 275 כ"ס. הקופה מצוידת במערכת בקרת יציבות ובתיבה ידנית בעלת שישה הילוכים או אוטומטית עם חמישה ותפעול ידני.
על הדגשת המראה הספורטיבי אחראים חישוקי "17 העונדים צמיגים במידה 225/50 מלפנים ו-235/50 מאחור. בהמשך הדרך מבטיחה אינפיניטי לצרף למבחר גרסת ספורט עם חישוקי "18 ומערכת בלימה "יוצאת דופן" מתוצרת 'ברמבו'.
ויש עוד
אבל המתקפה של אינפיניטי אינה מסתכמת בדגם הקופה המושך, אלא ממשיכה גם לשטחים חדשים. החברה פועלת כיום להרחבת מבחר הדגמים, ודוגמה ראשונה לכך ניתן למצוא ב-M45 - דגם ביניים שמיועד להתמקם בין ה-Q45 - ספינת הדגל של החטיבה - לבין ה-G35 החדשה.
ה-M45 עושה שימוש במנוע ה-V8 החדש של ה-Q45 שמספק 340 כ"ס ומציעה עיצוב חיצוני, איך לומר, מעט שנוי במחלוקת. בכל מקרה, הסאלון החדשה הזו מיועדת להתחרות בדרגי הביניים החזקים מתוצרת ארה"ב ואירופה, עם מחיר תחרותי למדי שיעמוד על כ-40,000 דולר.
ועוד
אולם נראה שמי שימשוך את תשומת הלב הרבה ביותר במבחר החדש של אינפיניטי יהיה דווקא ה-FX45 החדש. כמו כל יצרן שמכבד את עצמו, מתכוונת אינפיניטי לחדור בתחילת 2003 לתחום הרווחי של רכבי ה'כמו-שטח'. הרכב החדש שומר על מראה זורם ועגלגל, ומציג - כמו המורנו החדש של ניסן - גישה עירונית למדי. כוח לא יהיה חסר פה, מאחר וה-FX ישאיל מנוע ה-V8 של ה-Q45, שיספק במקרה זה "מעל ל-300 כ"ס". ה-FX45 יהיה מצויד בהנעה כפולה ויציע, כך ניסן, רמת אבזור גבוהה במיוחד.
כעת נותר לראות האם האמריקנים יקנו את הגישה החדשה של אינפיניטי, וחשוב מזה - את המכוניות.