שתף קטע נבחר

על צמיגים ומכוניות

או מה בדיוק עושים כשיש פנצ'ר במהירות של 400 קמ"ש. בוגאטי כבר יודעת

בסוף שנת 2003 אמורה להגיע לכביש אחת מהמכוניות החזקות והמהירות ביותר שיוצרו בייצור סדרתי. מדובר ב-EB 16-4, או בשמה המוכר יותר, בוגאטי ויירון. למי שלא זוכר, מדובר במכוניות על המציעה לא פחות מ-1001 כ"ס, המגיעים ממנוע בעל 16 צילנדרים. ועם כל-כך הרבה כוח, מובטחים גם נתוני ביצועים לא רעים. בבוגאטי מדברים על זינוק מעמידה ל... 300 קמ"ש ב-14 שניות ועל מהירות מרבית של 406 קמ"ש.

אבל עם נתונים כל-כך יוצאי דופן, מגיעות גם בעיות מעט יוצאות דופן, כמו לדוגמה נושא קירור המנוע, שזכה לפתרון מעניין. יחידת הכוח הגדולה של הרכב זוכה לעזרה מהכנף האחורית, שמתרוממת במקרה בו המנוע חם ומאפשרת את קירורו.

אבל לא רק המנוע מייצר בעיות בויירון, אלא גם הצמיגים. עם עומסים צפויים כבדים במיוחד ומהירות מרבית של 406 קמ"ש, נדרשות סוליות הגומי של הבוגאטי ליכולת גבוהה במיוחד. שלא לדבר על אפשרות לפנצ'ר במהירויות כה גבוהות. אז מה עושים? בוחרים בצמיג שלא מתפנצ'ר.

ומתברר שיש כזה, המיוצר על-ידי מישלין. למעשה מדובר במערכת ייחודית העונה לשם PAX, אשר הוצגה כבר בתערוכת דטרויט 2000. זו מאפשרת נסיעה של 200 ק"מ במהירות של 80 קמ"ש, גם עם צמיג שטוח. כמובן שבמקרה של הבוגאטי מדובר בצמיג בעל מידות מעט יוצאות דופן, אולם הויירון לא תהיה היחידה שמוצעת עם המערכת. גם רנו הצרפתית מציעה את הדגמים היקרים של הסניק עם צמיגי מישלין המצוידים ב-PAX. אז אם אין לכם כסף לבוגאטי...

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בוגאטי ויירון. סומכים על מישלין
בוגאטי ויירון. סומכים על מישלין
מומלצים