שתף קטע נבחר

שנת ה-Z וה-S

שנת הדגם 2003 של ב.מ.וו צפויה להיות רגועה יחסית, אם כי מותר לצפות לחידושים בחזית הספורט והפאר. אולי אפילו יותר מכך

בשנה החולפת היינו עדים לשפע עצום של חידושים בב.מ.וו, עם דגמים חדשים, מבחר עשיר מבעבר, רמת מחיר אטרקטיבית יחסית ואפילו מותג חדש בשם "מיני". שנת הדגם 2003 לעומת זאת מסמנת תקופה רגועה יותר. למעשה, מבחינת היבואן תהיה זו שנת הכנות בעיקר, לקראת המהפכה של 2004 בה אמורות להגיע לכאן מספר מכוניות סופר-מעניינות. כמו למשל מחליפת סדרה 5, סדרה 6 החדשה במרכב קופה וגרסת כביש-שטח לסדרה 3, ה-X3 שיצטרף ל-X5 המוכר
אך לפני שאנו מתקדמים לעתיד, כדאי לזכור כי יחלפו עוד ימים רבים – חודשים ספורים בעצם - בטרם תפתח ב.מ.וו רשמית את שנת הדגם 2003. אם לדייק, מכוניות ראשונות משנת הדגם 2003 של ב.מ.וו ומיני ינחתו כאן רק באוקטובר. בכל זאת, הסקירה לפניכם.

יהיה Z?

לשמחתנו, ב.מ.וו הוכיחו לנו כי אצלם, גם מצב רגוע יחסית עשוי בהחלט לעניין. ומה טוב יותר ממספר שינויים משמעותיים בתחום הספורטיבי, כמו-גם המפואר. ואם לחבר בין השניים, הרי שייתכן והחדשה החמה ביותר היא היבוא המתוכנן של ה-Z8 החזקה והכמעט-אקזוטית ארצה. כל זאת בעקבות תגובות נלהבות להן זכתה הרודסטר המרשימה בתערוכת הרכב המקומית אוטומוטור. בכל מקרה, בסוכנות לא מתכוננים להתמודד עם תור מזמינים ארוך מדי. אחרי הכל, תג המחיר הצפוי למכונית זו הוא כמיליון ורבע שקלים.
תמורת הרבבה פחות כסף, אך לא מעט ספורט וייחוד, ניתן יהיה לרכוש את הרודסטר הקטנה יותר בחבורה, זו שתחליף את ה-Z3 המוכרת ותוצג כבר בספטמבר, בתערוכת פאריז הקרובה. המכונית החדשה תכונה כנראה Z4 ותהיה גדולה, חזקה ומצוידת יותר. לכן, היא צפויה להתהדר בתג-מחיר גבוה מקודמתה. בשלב זה עדיין לא ברור אם היא תספיק להגיע אלינו כבר בשנת הדגם 2003.

למשפחה?

לאלה המעוניינים ביותר משני מקומות ישיבה בקושי, תציע ב.מ.וו השנה את גרסאות הטורינג – שטיין בעברית. אלה פופולאריים למדי באירופה, בעיקר מכיוון שהם משלבים באופן מצוין את השימושיות של מרכב נוח, אך מעניקים תווית אופנתית נדרשת (עבור מי שיכול לשלם), כמו-גם יכולת ספורטיבית כמעט ללא תחרות.
כדאי לזכור כי למרות השינויים שעבר שוק הרכב המקומי בשנים האחרונות, לא הצליח עדיין אף יבואן לשווק כאן מכונית סטיישן באופן מניח את הדעת. זאת אומרת, במספרים גבוהים מכמה עשרות, ובתחום המחיר הגבוה אף פחות מכך. בכל זאת, אצל היבואן טוענים כי יש ביקוש, ולכן אנו צפויים לראות כאן השנה את הטורינג של סדרה 5. מאוחר יותר, ואולי אף בהתאם להצלחה, תגיע גם סדרה 3 במרכב שימושי.

יותר 7

גם אצל אחת המכוניות החשובות והמעניינות שנחתו כאן לאחרונה צפויים עדכונים – בעיקר במבחר הגרסאות. כך תקבל סדרה 7 החדשה חיזוק מעניין בדמות ה-760 החזקה מכולן, עם מרכב ארוך וקצר. מהעבר השני צפויה לנחות כאן ה-730, הזולה (יחסית) בין האחיות למשפחה הפאר, עם מנוע "שישה-בטור" המוכר. מחירה של זו ינוע סביב ה-400,000 שקלים.

וגם מיני

אחרי שנת חדירה רעשנית כראוי לשוק המקומי עם הקופר וה-One, תהיה שנת הדגם 2003 מתונה יותר, גם מבחינת מיני. החידוש הגדול יגיע כמובן מכיוונה של הקופר S, עליה נהגנו וסיפרנו לכם כבר רבות. מכיוון שהיבואן מעדיף להמתין עם ההיפר-אקטיבית הקטנה והמקסימה עד לשנת הדגם הבאה, תגיע אלינו ה-S רק באוקטובר. נכון להצהרות עדכניות של היבואן, תג המחיר הצפוי ינוע סביב ה-150,000 שקלים. אגב, ב.מ.וו מבטיחים לנו גם גרסה נטולת גג, אך זו תוצג וודאי רק בעוד שנה, ולכן אין למעשה סיכוי לראות אותה כאן בשנת הדגם הקרובה.

ויש עוד?

בתחילת 2003 צפויה רולס-רויס להציג את המכונית הראשונה שלה בעידן ב.מ.וו. מכונית הפאר, שחלקים רבים ממנה יוצרו על-ידי מפעלי ב.מ.וו ואשר תורכב בבריטניה, תסמן ללא ספק עידן חדש ברולס-רויס. כמו שסיפרנו בעבר, היא תהיה בנויה מאלומיניום, תשתמש במנוע V12 ותציג טכנולוגיה מאד מתקדמת.
האם יש סיכוי לראות אותה בארץ? לפי היבואן עדיין מוקדם לדבר על כך. ברור שמתוקף היותו נציג ב.מ.וו תוצע לו האפשרות להביא את דגמי רולס-רויס, אולם לפחות כרגע עדיין אין שום החלטה בקמור. מן הסתם, יבוא המכונית יהיה תלוי בביקוש שיתעורר אם בכלל, במחיר הצפוי שוודאי יהיה יקר ביותר, ו… בהדים שתעורר מרצדס עם המאייבך.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Z8 אצלנו? אולי
מיני קופר S בידינו? עוד מעט
760? אם ירצה הנאסד"ק
ואם יבוא שלום
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים